M50 race insug
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Shit va snabba båda herrarna PPF var på att svara, å dessutom var de överens
Självklart ska man gå efter sina egna idéer.
Det vore riktigt kul att ha tillgång till bromsbänk och två likadana insug men olika trattutformning för att se om det öht är någon skillnad åt något håll.
Samma sak med olika grenrörsdragningar, hur viktigt är det egentligen med lika långa rör innan turbon?
Som sagt var många teorier men få som jämfört raktav.
Usch vad mycket OT det blev här när det "bara" handlade om ett kanonfränt insug från början
Självklart ska man gå efter sina egna idéer.
Det vore riktigt kul att ha tillgång till bromsbänk och två likadana insug men olika trattutformning för att se om det öht är någon skillnad åt något håll.
Samma sak med olika grenrörsdragningar, hur viktigt är det egentligen med lika långa rör innan turbon?
Som sagt var många teorier men få som jämfört raktav.
Usch vad mycket OT det blev här när det "bara" handlade om ett kanonfränt insug från början
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 122
- Joined: 23 Nov 2005, 17:03
M3JONAS wrote:Shit va snabba båda herrarna PPF var på att svara, å dessutom var de överens
Självklart ska man gå efter sina egna idéer.
Det vore riktigt kul att ha tillgång till bromsbänk och två likadana insug men olika trattutformning för att se om det öht är någon skillnad åt något håll.
Samma sak med olika grenrörsdragningar, hur viktigt är det egentligen med lika långa rör innan turbon?
Som sagt var många teorier men få som jämfört raktav.
Usch vad mycket OT det blev här när det "bara" handlade om ett kanonfränt insug från början
Man kan alltid bygga något som är teoretiskt perfekt och få si och så många fler hästar mer vid en bromsning. Tyvärr har man ju rätt begränsat med utrymme i standardbilar och alltså inte plats för avstämmda primärrör, runners och allt vad det heter. Därför bör man, om du frågar mig, alltid sträva efter att bygga så vettigt som möjligt utifrån de givna förutsättningarna.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
stian329 wrote:-Blir det samme pris på M20 innsug, 11k inkl fuelrail?
-Blir det nye runners, eller kommer en del av dom originale runners til å beholdes, tenker på vevhusvent-røret?
-Når begynner dere å bygge disse innsugene? Jeg skal ha et, men det vet allerede Bäckis..
Mvh Stian
Jag ska skruva ihop maskinen till touringen nu. Bilen ska in för att först vara värddjur för Tronds M30 så vi kan bygga grenrör och insug till den, sen ska vi ta fram ett M20 insug och göra jigg.
Vi har tyvärr rätt stor överbelastning just nu, så det kan nog ta ett tag innan vi kan börja skicka ut insug.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta