Page 2 of 2
Posted: 23 Nov 2005, 16:22
by JaJsEn
ingen som direkt fått det att funka bra med kopparpakningar, men PPF säljer därimot en MLS pakning som ä r 3 mm tjock, o då behöver du inte kompsänka på annat sätt.
mvh Erik Jakobsson
Posted: 23 Nov 2005, 17:03
by peppe
BmW[RsR] wrote:Kan nån Förklara hur jag mäter upp kompen på min motor?
/mvh jonas
Ps. ursäkta om jag stal tråden ds.
Sökte på google, detta tog 1 sekudnder att få fram. Är tyvärr för lat för att skriva idag
http://www.stahlmotor.se/kompression.html
Posted: 23 Nov 2005, 17:05
by peppe
xtiz wrote:Är det 8.0:1 med orginal topp packning? slipper hjag svarva om jag bara ha en 3 mm kopparpackning? Mvh xTiz
Det är 8.8:1 med orginal packning, svarvar du kolvarna som vi pratat tidigare om i tråden så hammnar du på ~8.0:1 beror på fb-rummen lite också.
Svarva kolvarna, skippa kopparn. Alt2. köp MLS.
Posted: 23 Nov 2005, 17:54
by sh0rty^
peppe wrote:xtiz wrote:Är det 8.0:1 med orginal topp packning? slipper hjag svarva om jag bara ha en 3 mm kopparpackning? Mvh xTiz
Det är 8.8:1 med orginal packning, svarvar du kolvarna som vi pratat tidigare om i tråden så hammnar du på ~8.0:1 beror på fb-rummen lite också.
Svarva kolvarna, skippa kopparn. Alt2. köp MLS.
+ O - ringer så er du der
Posted: 24 Nov 2005, 19:28
by E21_Rille
peppe: kommer ej ihåg hur stora förbränningsrummen är... var 2 år sen jag gjorde det....
Posted: 12 Jan 2006, 12:25
by sh0rty^
peppe wrote:Har du 8.8:1 kolvarna så tycker jag att du ska svarva dom helt plana. Ingen grop eller något tjaffs det behövs inte om du plattar av dom.
Jag tog ned mina lite under deck för att få 7.9:1, tror det blir 8.0:1 med urgröpta förbränningsrum och plan kolv..
Hei Peppe, har du muligheten til å måle hvor langt det er fra midten av senterbolten til toppen av stempelet for meg?
Skal svarva i dag, og begynne å sette sammen motoren igjen
- lars olafsen
Posted: 12 Jan 2006, 14:44
by peppe
Jag sitter på skolan nu och jag har varken mått eller en vetting bild.
Men om du kikar på denna bilden så har jag ritat ett sträck just under den fasade kanten, samt du ser lite av squishen på kolven.
Det du ska göra med dina kolvar är att svarva bort squishen ända ned till den där kanten jag har ritat ut.
Håller du i en av dina kolvar så kommer du se direkt vad jag menar, samt hur mycket du skall ta ned.
Har jag förklarat dåligt får du säga till ska jag leta upp en vetting bild åt dig, eller skaka fram några mått.
Den dåliga bilden:
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=39467
Posted: 12 Jan 2006, 14:44
by peppe
E21_Rille wrote:peppe: kommer ej ihåg hur stora förbränningsrummen är... var 2 år sen jag gjorde det....
Jag minns inte hur stora orginal var, jag hade börjat gröpa ur dom innan jag började mäta mig fram till det jag ville ha :/
Posted: 12 Jan 2006, 17:12
by sh0rty^
peppe wrote:Jag sitter på skolan nu och jag har varken mått eller en vetting bild.
Men om du kikar på denna bilden så har jag ritat ett sträck just under den fasade kanten, samt du ser lite av squishen på kolven.
Det du ska göra med dina kolvar är att svarva bort squishen ända ned till den där kanten jag har ritat ut.
Håller du i en av dina kolvar så kommer du se direkt vad jag menar, samt hur mycket du skall ta ned.
Har jag förklarat dåligt får du säga till ska jag leta upp en vetting bild åt dig, eller skaka fram några mått.
Den dåliga bilden:
http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=39467
Hei Peppe
Nå forstår jeg hva du mener
KIkka akkurat på stemplene, skal svarva i morgen, and then assembly this weekend
Takk for all hjelp peppe!
Posted: 12 Jan 2006, 18:22
by peppe
Det var så lite så