Jag kör med gula koni justerbar hårdhet och 2,5" Racingfjäder och ombyggda fjäderben till Coilover och bak 2,25" Racingfjäder från http://www.millway.se det är så hårt att du flyger upp i taket när du kör vanlig 70 väg. Han har olika hårdhett på fjädrar så han kan nog fixa det du vill ha. Jag tog dom mjukaste han hade och det är helt stumt men jävlar vilken väghålning
jag får tydligen säga det ännu en gång. det är inte snabbast bantider som är intressant. så öhlinare är inte aktuellt.
Fk verkar inte vara det jag söker då heller... attans. jag åker ju 9" bak så jag måste ha det hårt. då de itne får plats innanför någon skärmkant. i värsta fall får jag åka med smalare fälgar men jag älskar verkligen stuket. fler 9" killar här som löst det på bra sätt??
men bmw_320turbo har hajjat.
dock hade jag prioriterat ett kitt med fjädrar och dämpare som passar bolt on. som är styva och lämpar sig bra för att lägga långa svarta streck med utan att den sätter sig så förbannat bak. eller som jag gjort alldeles förmånga gånger. kört på bredden med fullt rattutslag och så har skiten fjädrat ner en aning och då har givetvis hela framskärmen gått åt helsike. fläkt ut hela kanten och lacken har spruckit bort.
jag ska burna och leva jävlel med 400hk i men e30 touring. så det ska va ganska hårt.
robber wrote:Hårdhet har inget med väghållning att göra.
oj vad fel du har.
att hårdhet INTE har NÅGOT med väghällning att göra är ju ett helt galet fel påstående. att en svinhård bil kan vara slångsammare än en mjukare köper jag. men säg inte att det inte går lite hand i hand iaf. kolla bara på leMans, formelbilar osv. de har inte lång fjädringsväg.
man nu ska jag rita långa streck och kasa på tväre. så jag kommer itne prioritera kurvhastigheter.
robber wrote:Hårdhet har inget med väghållning att göra.
oj vad fel du har.
att hårdhet INTE har NÅGOT med väghällning att göra är ju ett helt galet fel påstående. att en svinhård bil kan vara slångsammare än en mjukare köper jag. men säg inte att det inte går lite hand i hand iaf. kolla bara på leMans, formelbilar osv. de har inte lång fjädringsväg.
man nu ska jag rita långa streck och kasa på tväre. så jag kommer itne prioritera kurvhastigheter.
alla hajjat det nu?
jag kan sponsra med 4 järnrör till stötdämpare om hårdare är bättre?
vill jag ha en sänksats som är hård. så är det enbart inlägg som kan hjälpa mig att finna dessa som är intressanta.
du kan uppenbarligen inte läsa vad jag skriver iaf. om jag söker hårda fjädrar så är mjuka inte önskvärda. några järnrör har jag inte heller sökt. jag vill veta om någon har handlat ett kitt som de uplevt som lågt och hårt. och gärna bifogar en bild oxå så man ser ungefär hur lågt det blir.
men det är ju meningslöst att jag försöker förklarar mig ytterligare för dig för du verkar inte ha så lätt för att förstå.
då e det väl hårdare fjädrar du ska ha kanske vanliga sänksatser e ju inte så hårda direkt!! så grupp g fjädrar från hr eller ett kit från e väl det bästa ....gr n e ju rätt jobbigt o åka med på gatan med tanke på hur hård sättning det e på de dämparna
hartge wrote:då e det väl hårdare fjädrar du ska ha kanske vanliga sänksatser e ju inte så hårda direkt!! så grupp g fjädrar från hr eller ett kit från e väl det bästa ....gr n e ju rätt jobbigt o åka med på gatan med tanke på hur hård sättning det e på de dämparna
Plus att grupp g fjädrarna är så billiga ca 6000-7000.
ja, jag vill ha det hårdare än vad jag har nu. nu sitter det en sänksats av ökänt ursprung men man gungar ju bilen ganska lätt om man trycker på framskärmen.
är det bara bmw_320turbo som har ett exempel till mig? verkligen ingen annan som åker med fjädrar och dämpare som passar in på min sladd och burn beskrivning?
hartge wrote:då e det väl hårdare fjädrar du ska ha kanske vanliga sänksatser e ju inte så hårda direkt!! så grupp g fjädrar från hr eller ett kit från e väl det bästa ....gr n e ju rätt jobbigt o åka med på gatan med tanke på hur hård sättning det e på de dämparna
Plus att grupp g fjädrarna är så billiga ca 6000-7000.
ja men det e väl inte så mycke pengar i bil kretsar när man ser va folk lägger på annat typ fälgar o motorer
Det är ju alltid trevligt med person påhopp. Om du läser tidigare i tråden svarar jag på några av de frågor som andra ställt, trådar på forum har en tendens att utvecklas från ämnet och alla svar behöver inte vara riktad till din huvudfråga. Vill du ha en studsig bil som är svår att hålla på vägen är det ju givetvis upp till dig. Vill i all välmening råda dig att ha lämpliga grejor på en gatbil, förstår inte vitsen med en felaktigt inställd bil.
Järnrörs kommentaren var för att ironisera över den ganska skeva uppfattningen att hårdare är bättre, känns lite som det ligger på samma nivå som att jämföra prestanda med graderingen på hastighetsmätaren...
dessa skulle passa e30. men det skulle inte gå att va coilovers bak på e30 om jag itne fattat fel? och så har jag en touring. är det samma sak som till 4 dörrad då eller?
jag är lite osäker på om det är fk, vet bara att han handlade av ge. Kan ju skilja på satserna till olika fabrikat hur håra de är, samt hur tunga bilarna är.
Audi 80n blev stenhård men e30 satsen kanske är mjukare.
d2 är inte aktuellt. har läst alldeles förmycket negativt om dom.
jag får ringa och snacka med ge motor. men jag är rädd för att han bara är en som vill sälja och säger samma sak om sina grejor vilken bil man än frågar om.