Page 2 of 4
Posted: 16 Jul 2007, 16:37
by worre
Posted: 16 Jul 2007, 16:45
by Nobbe
Dra ballen i grusgången!!!
Kommer ev boka tid hos er framöver!
Posted: 16 Jul 2007, 18:10
by Dejvan
STORT GRATTIS!
Posted: 16 Jul 2007, 18:29
by Fido85
helt sjukt
Posted: 16 Jul 2007, 18:42
by Svintoleffe
Bmwandreas wrote:Nu är den bottnad.
1028hk på hjulen.
1342nm och 1208hk vid 6800 rpm med 14%, den ger mer vid 7500 rpm men bänken stängde av:)
Detta är på E85 och 1.8 bars laddtryck.
Med väldigt stygga kammar.
För en annan som inte ärså haj stängde bänken av, för att den effekten var bottnad av ren säkerhet .?=
Posted: 16 Jul 2007, 18:45
by LiMPAN
Grattis!!!
Vilken turbo sitter det i denna?
Posted: 16 Jul 2007, 18:52
by Bmwandreas
Bänken kan inte bromsa mer, motorn verkade vilja mera sjukt nog.
Sitter PT88 turbo i.
Posted: 16 Jul 2007, 21:40
by Petri.
Sjukt bra mappat av ppf,såg inte nå ljust ut förrens på eftermiddagen,vi hade stora problem och få ur luften ur kylsystemet men allt gick bra när det var löst,trevligt oxå att ärtan inte hörde en endaste spikning under hela bromsningen så E85 verkar ju sjukt bra,gatmappen blev på 1070hk,blir nog ganska svårkört med den effekten då den ger ca 345hk vid 5000rpm och stiger jämt och fint upp till 1070hk vid 7500rpm,fanns ingen hejd på effekten heller,hade gått o varva mer men kan ju vara skönt o ligga lite safe.
/Petri
Posted: 16 Jul 2007, 21:42
by P.Herrdahl
Hur fan kommer det sig att du inte har nån projekttråd? Är du galen människa?
Posted: 16 Jul 2007, 23:28
by bumper
Hollizini wrote:Hur fan kommer det sig att du inte har nån projekttråd? Är du galen människa?
Jag brukar få tjata på han att han ska bilder på bilen. Så projekttråd är nog inte att vänta. Kanske en informations- eller upplysningssida på sin höjd. =)
Grattis. Skönt att veta att killen som byggt min motor kan sin sak.
Posted: 17 Jul 2007, 20:30
by Jorm
Vad för spridare på Petris? Var ju en Sollefteåbo som bänkade drygt 1000 hk och hans spridare var väldigt nära att bottnas med hög duty. Med en S38:a.
Sen en annan fundering, alla verkar varva ca 7.500 med S38B38, pallar dom inte mer? Har för mig att Helge varvade runt 8.500 med sin när det var S38B36.
Posted: 17 Jul 2007, 20:53
by Bmwandreas
1600cc.
Flera Audi 5or som bromsat nära 1000hk, och det är ju en cylinder till.
Sen kör inte vi så fett heller..
Jag skulle inte köra över 7500 om man vill att det ska hålla en stund.
Helge varvar 7000 med sin.
okej
Posted: 17 Jul 2007, 20:56
by Nicke Blom
Visar verkligen bänken rätt?
gör den det är det bara att Gratulera
Posted: 17 Jul 2007, 20:58
by Bmwandreas
Ja den visar rätt lågt mot rullar iafl.
Inte jämfört mot motorbänk, men det kommer det bli.
Petris motor gav sjukt med pulver, måste vara pga kammarna.
kul
Posted: 17 Jul 2007, 21:07
by Nicke Blom
stygga kammar e mumma
Posted: 17 Jul 2007, 21:12
by AndreasT
Går det ens att köra en sådan maskin på gatan? Går ju inte skruva ner trycket hur mycket som helst
Posted: 17 Jul 2007, 21:14
by Bmwandreas
Nä den går inte att köra på fullgas, tror Petri lär byta fjäder i wastegaten för den ger 910hk på hjulen på grundladd:)