Page 2 of 2
Posted: 01 Jun 2007, 17:00
by Svintoleffe
Jo det jag menar är väll att det är dumnt o chasna o kasnke paja motorn.? Ellerär man gjord av pengar så gör det ju inget, fördå ahr man ju råd o köpa 30 stycken till.
Posted: 01 Jun 2007, 18:01
by Borken
Verkar vara stabilt med knowhow i den här tråden
/Janne
Posted: 01 Jun 2007, 18:59
by m50_micke
jag kör med en orginal liite uppspänd lmm i min m20b20 och 535 spridare.. allt funkar klockrent upp till 0,7bar.
som sagt så blir det säkert mer respons / mer flöde med 535lmm
Posted: 02 Jun 2007, 00:52
by Fisåkare
Borken wrote:Verkar vara stabilt med knowhow i den här tråden
/Janne
Mm.. Eller hur
Posted: 02 Jun 2007, 11:33
by Zwofurti
Svintoleffe wrote:Jo det jag menar är väll att det är dumnt o chasna o kasnke paja motorn.? Ellerär man gjord av pengar så gör det ju inget, fördå ahr man ju råd o köpa 30 stycken till.
Varför är det en chansning med original då?=)
enda som skiljer är ju i princip diametern på inloppet..
Posted: 02 Jun 2007, 11:57
by Svintoleffe
Zwofurti wrote:Svintoleffe wrote:Jo det jag menar är väll att det är dumnt o chasna o kasnke paja motorn.? Ellerär man gjord av pengar så gör det ju inget, fördå ahr man ju råd o köpa 30 stycken till.
Varför är det en chansning med original då?=)
enda som skiljer är ju i princip diametern på inloppet..
Ja dimatern skiljer har man stor otur o man har lambda då kan det blir väldigt fel värden när man kör med för stora spridare.
Med en mindre lmm så får inte motorn den luft den behveör igentmot dom större spridarna, o då kan det gå för fett, o går den mycket för fett då spolar man bort oljefilmen ifrån kolvarna oså har man haveri, o det vill man ju inte .