Page 2 of 8
Posted: 23 Jan 2006, 17:20
by chellquist
loka wrote:Lite om olika diffar, bakvagnar, växellådor och hjulvinklar kan ju va roligt å diskutera
Ja det tycker jag med. Det är mycket frågor om växellådorna från andra forum. Vilka bultmönster och vad resp låda bör palla.
Exempelvis så verkar Volvo åkarna tro att 262cr är bästa lådan alla kategorier samt att den alltid har löstagbar sprängkåpa...
Posted: 23 Jan 2006, 19:29
by peppe
Ingen som hindrar er ifrån att skriva
Posted: 24 Jan 2006, 16:38
by Ximon
Nån som sitter på en bild där man ser "oljetryckskontakten", och hur det ser ut med t-korsen?
En bild säger mer än 1000.....
Posted: 21 Feb 2006, 13:52
by Mavoma
hvem selger bolt on t-kors til oljetrykkskontakten?
Posted: 21 Feb 2006, 14:04
by JaJsEn
här komemr en bild på t korset,
ja köpte det på Hydroscand, trevliga killar o dom har nästan allt man behöver till ett budjetbygge till bra priser.
den gula distansen mellan oljetryckskontakten o T-korset fick ja svarva till själv, men dom har sånna oxå.
mvh Erik Jakobsson
Posted: 22 Feb 2006, 22:21
by bemmerfanatic
loka wrote:Lite om olika diffar, bakvagnar, växellådor och hjulvinklar kan ju va roligt å diskutera
det hadde vært kjempefint! er mye der jeg lurer på:-)
hadde også vært helt kjempe å få lagt inn hvordan man finner ut komp med de forskjellige toppene og hva som er forskjell på de..
Posted: 09 Mar 2006, 02:00
by peppe
Hjulvinklar skulle jag kunna ta och skriva lite om nu i veckan, ska bara höra med Bäckis först om deras brickor ser annorlunda ut mot för mina.
( Jag har inte fått mina bultar ännu så jag är osäker på måtten )
- Sedan så finns det ju så mycket mer att fylla på med, så kom loss nu. Dags att vi tar tag i detta igen?
Posted: 20 Mar 2006, 18:48
by SoreuQ
Men sviktar inte toppen något när man svetsar den?
Då måste man ju lämna in för planing och höjer komprissionen lite, vilket inte är spec lyckat.
Posted: 27 Mar 2006, 21:36
by peppe
Nu har jag fyllt på FAQ'n ang. hjulvinklarna.
Men jag vet inte om jag skrivit knasigt så alla blir förvirrade eller vad det är som står på.
Läs gärna och kom med förslag.
Posted: 27 Mar 2006, 22:26
by Franke
Klockren Faq
Kul att det är någon som tar sig tid med sånt här, bra jobbat Peppe
Posted: 27 Mar 2006, 23:10
by peppe
Tack
Har dock haft hjälp
Posted: 02 Apr 2006, 13:23
by Overcharged
tycker det hade varit bra med en FAQ till som det står om utväxlingar på olika lådor, diffklumpar mm....
hade varit kanon ju
Posted: 02 Apr 2006, 20:32
by peppe
Overcharged wrote:tycker det hade varit bra med en FAQ till som det står om utväxlingar på olika lådor, diffklumpar mm....
hade varit kanon ju
Det är ingen som hindrar från att börja skriva
Posted: 02 Apr 2006, 20:48
by Overcharged
javisst men jag är tyvärr inte så kunnig på olika lådor och utväxlingar men det står ju lite här på forumet som går att mixa ihop iaf...
Posted: 04 Apr 2006, 05:12
by Svintoleffe
Ni kan väll typ ta upp för dessa som snikkonverterar hur mycket kopplingen orkar med ochså peppe.
Det kan nog vara intressant
Posted: 05 Apr 2006, 16:08
by mEhE
er m50 ikke vanos stempler bra til turbokonvetering på m20b25?