Page 2 of 22
Posted: 16 Feb 2006, 17:42
by flp
jag vet inte riktigt. köpte den av en kompis. det har varit 45mm anslutningar på den, det är omgjort till 70mm. måtten är 500*300*60 om jag minns rätt.
MVH Micke
Posted: 17 Feb 2006, 07:16
by flp
haha. jomenvisst lingon .. ja har iaf firrat en svets nu
så i helgen ska allt svetsande vara klart
Posted: 18 Feb 2006, 15:04
by Lingon
okej
men de är bara ringa så dyker jag upp, imorrn eller?
Posted: 18 Feb 2006, 18:42
by flp
Lingon: vi ska dit imorn. är ju itne så mycke svetsjobb kvar eftersom jag tog mig an de mesta idag
hehe ..
har iaf tagit lite bilder nu.
ni får ursäkta bildkvaliten, kameran är inte så bra.
Turbon som den ska sitta:
Fick göra om fästet till TPSen och nu har jag även pluggat alla anslutningar jag inte ska använda.
Posted: 20 Feb 2006, 13:04
by Lingon
De är ju inte så mycke kvar att göra nu, ska ju bara tigga de där sista åt dig
Posted: 23 Feb 2006, 23:09
by flp
imorgon är det provstart. bara lite småsaker att plugga medans emil kopplar in sprutet
kommer iaf lite bilder på hur de ser ut nu. hittade lite rost under mattan i kofferten
får åtgärda då det finns lite mer tid
MVH Micke
Posted: 23 Feb 2006, 23:15
by Booonie
flp wrote:imorgon är det provstart. bara lite småsaker att plugga medans emil kopplar in sprutet
kommer iaf lite bilder på hur de ser ut nu. hittade lite rost under mattan i kofferten
får åtgärda då det finns lite mer tid
MVH Micke
så det är dig emil ska till imorgon..
kommer möjligen dit och hämtar lite saker av emil
hoppas det går bra för dig
Posted: 23 Feb 2006, 23:19
by flp
det borde väl gå bra. du kan ju höra med honom
MVH Micke
Posted: 23 Feb 2006, 23:58
by peppe
Kör så Emil blir skitis !!
Posted: 24 Feb 2006, 00:00
by flp
hehe. det har ju blivit lite kallare nu, så fäste kan man väl nästan glömma
kommer nog bli att mappa på tvären .. hehe
Posted: 24 Feb 2006, 00:02
by peppe
Okej, det var ju inte riktigt lika bra.
- OT DUBBEN
Posted: 25 Feb 2006, 05:08
by flp
fick igång den idag. mappade den och tankade och så. lite oljeläckage, men inte så farligt. drog ut på e4an och startade loggen. då vi kom upp i närmare 200 så gick blockpackningen
. glykol sprutade ut under insuget. ska riva den imorn och kolla. håller då tummarna att toppen inte har gått.
btw. den gick fan bra då den gick
loggen visade bra soppa och 0.5 i ladd. tändningen var på 20grader tror ja .. ska fixa den, sen ska jag köra ner till skellefteå så får vi ställa tändningen ännu fegare och testa.
MVH Micke
Posted: 25 Feb 2006, 12:11
by peppe
Kul att du fick snyta ur maskinen!
Men varför rök packningen?
Posted: 25 Feb 2006, 12:26
by worre
micke du kan ju va nöjd me att den låter grymt drar åå handlar en blockpackning åt dig nu ring när du vaknar. det är ju ändå hit du går först och tittar på morgonen
Posted: 25 Feb 2006, 19:02
by flp
lyft toppen nyss blåst packningen på alla 6 burkarna..
vi måste kolla tändnignen så att den verkligen är 20grader då datorn säger att den är det. blir även att vara väldigt noga och mer försiktiga nästa gång och hoppas att den håller. den gammla packningen såg rätt nött ut också, iaf vid kylkanalerna.
beställt 2 st nya kommer på tisdag bara att ta ny tag
Posted: 25 Feb 2006, 21:51
by flp
lite bilder på mitt första "blåsjobb"
tror bara det var packningen som for iaf. resten ser jävligt bra ut faktiskt. då vi drog lös toppen märkte vi att de bultarna som satt på insugsidan(den sidan packninge är blåst åt) hade gängat upp lite. så man får nog efterdra efter en lugn varmkörning istället för efter någon mil som vi hade tänkt.
toningen blev ganska bra på bakljusen iaf
MVH Micke