Page 99 of 195

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 03 May 2011, 16:20
by r.ivars
m_ellisson wrote:Blir grymt bra ivars :)
Hoppas det blir en 8 s tid i sommar :twisted:


en får hoppas... satt och kikade på gamla tidkort idag och drömde mig bort...

actionmeet: bra starter men inget grepp resten pga 29"are som var gamla.

pure-pfmeet: dåliga starter pga för mycket grepp, men sjukt grepp resten med 31"arna som var nya.

actionmeet: 201m på 5.89 (~195km/h) 402m på 9.14 (245km/h)
pure-pf: 201m på 5.99 (~195km/h) 402m på 9.06 (265km/h)

tänk om man kunde kombinerat dom här skruttreporna litegrann.. enda jag vill ha ifrån actionmeet var 60foten på drygt 0.1s snabbare...

då hade jag haft en 8.76... men men, 2st kopplingar satte punkt för det (+ ett avsprängt däck)... antilagg = great failure för min svaga kopplingssetup 2010 :-)

actionmeet

http://www.youtube.com/watch?v=Br3sQCFo9WE

pure-pf

http://www.youtube.com/wof84#p/f/6/b0RoNUlgxBg

en film ifrån orsa med många ekipage
http://www.youtube.com/watch?v=X5ESBB3SbKU

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 03 May 2011, 20:20
by Mardo@estonia
How long con.rod are u using? 135mm? :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 03 May 2011, 22:22
by r.ivars
långhistoria kort, jag hyr garage av en firma som hyr av en firma... Den firman konkar... och det kommer strula till sig med fogde och hela kalaset... Så jag vågar inte ha kvar bilen eller några andra delar jag behöver till bilen i garaget... i risk att det blir lagt i utredning.. vore ju rätt trist att ha bilen bortlåst i 6 månader...

så just nu är jag garagelös, men har ett fantastiskt jobb där det går att göra en liten specialare med bilen så jag får ihop alla bitar och på så vis kan rulla in den på nån "ha och stå plats"...

no time to waste altså....... som om jag inte hade häcken full.....

fick hjälp av john och emme att få upp kärran på transportern, LAGOM KUL utan bakaxel.....................

Image

bra med travers, synd att de inte bromsar sideways...
höll på att gå bra åt helvete ett par gånger..

Image

flytta med massa grejer att meka med

Image

typiskt......

Image

koppling på... sen vart det inga mer bilder den kvällen för lådan bjöd på en helvetes massa strul... lådan roterade ihop med vevaxeln och jag och emme som hjälpte mig den kvällen tog ner och upp lådan 1000 gånger för att jag skulle kunna kontrollmäta och växa mig gråhårig på att inte hitta något fel..

well, hem och sova då klockan slog midnatt.... (söndag natt altså innan en jobbdag).

Ny dag ny strid, flytta mer grejer...

Image

ta in bilen i verkstan igen och hissa upp... för att göra kopplingsledning och testa en teori jag hade om att kopplignen inte skulle blivit centrerad, eftersom jag centrerat en flerskivig kopplign med min falksyn.............

Image

total gläjde när problemen löstes så jag drog och hämtade mer grejer inför en helkväll med bilen igen... (måndag kväll altså)

Image

Image

hade även fått hem min bakaxel igen, dock omodifierad pga för korta drivaxel för en slirdiff...

Image

bakaxel uppe och jag skjuter nästan en glädjetår över att kunna rulla runt skiten utan en transportbil, tror dock jag inte fick diffen riktigt tätt vilket suger...

Image

emme hade knåpat dit en avo dämpare dagen innan, så jag fixade den andra..

Image

började byta knutkors på kardanen men upptäckte att jag behöver ett annat, får se ifall svea kan greja fram ett pronto, för mitt gamla kors på diffen passar inte längre... blir för lång kardan då..

Image

lådfan uppe med fäste, vänder man på fästet passar en jerico... :) ifall tanken skulle slå till

Image

finolja ifrån ARC motorsport

Image

Image

ahh !!

Image

=)

Image

Image

sen hade klockan slagit midnatt..

Image

tung dag på jobbet så det fick bli tidigare ikväll, drog hem vid 22...

Image

igentligen tycker jag rondellerna oftast blir fula på många bilar, men dom passar in bra här?!

Image

Image

brorsan kom förbi med tjejen sin och hjälpte till :)

Image

nya spacers ifrån manton! :)

Image

vattenslangar till IC

Image

Image

brorsans tjej fixade till lite mallar åt mig så jag kan kapa ut lite finskt stål till växellådslock och annat småfix ! :)

Image

sen på slutkröken tvångsluftade vi kopplingen, men något strulade och kändes inte rätt... tänkte ta med mig den huvudbryn hem innan madde såg att det började droppa under bilen sen... dvs jag har inte fått tilton lagret TÄTT vid anslutningarna... HOPPAS jag, annars kanske det tagit stryk av svarvningen eller något ! vilket skulle innebära total katastrof... vi får se imorn, isåfall närmar sig uppstart innan helgen!!

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 04 May 2011, 19:11
by r.ivars
behöver en oring/packbox till tilton urtrampningslager... den som ligger i botten under lagret och är 2-delad... samma storlek som till vanliga ZF beemers

fort som ett jävla helvete :(

syns här ungefär som den ser ut...

http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-1111_1500_HRB.pdf

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 04 May 2011, 20:44
by pizza
Ja, styr fram en oring nu så mannen får köra i helgen!

Rikard, skööööön bula jag fick...

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 04 May 2011, 21:35
by Per Eriksson
Tätning finns i Linköping om du känner ett sug.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 04 May 2011, 21:39
by r.ivars
Per Eriksson wrote:Tätning finns i Linköping om du känner ett sug.


vet du om de går att köpa på tex momentum? Specialgrejer antar jag att det är :/

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 04 May 2011, 22:05
by Per Eriksson
Det går säkerligen att köpa men antagligen inte nåt de har på hyllan utan det ska väl tas hem o då rinner dagarna iväg.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 05 May 2011, 11:47
by r.ivars
pure-pf the saints from dalmasland is the SAVIOURS som vanligt!!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 05 May 2011, 16:18
by Tingsdalsracer
Härligt,,nu har du bara spurten kvar. Lycka till,, otroligt grym bil :)

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 05 May 2011, 16:47
by Goffy
Kjula nästa helg?????

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 05 May 2011, 16:54
by r.ivars
sitter och mäter på tilton enheten jag fick av ppf idag, saknar lager. Tror min är modifierad på något vis av han som körde jericon förut... och funderar på om det kan vara anledningen till att det skitit sig..

för komplicerat att förklara utan bilder så jag ska se vad kvällen ger, fick ju det trots allt att fungera på jerichon även fast kopplingen betedde sig bra skumt ibland... :/

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 05 May 2011, 19:48
by Per Eriksson
Vadå? inget urtrampningslager alltså? blir ju knepigt när det snurrar då minst sagt.

Är dönoga att tiltonenheten sitter helt rakt annars blir det byrålåda o kolven hänger sig när man ska släppa upp kopplingen.

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 05 May 2011, 20:54
by bmw545tic
grattis till 100 :D

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 06 May 2011, 08:15
by r.ivars
tror det funkar hyfsat nu =) och kardan passar...

blir full ATTACK ikväll så kanske hon får vråla lite på lördag :lol:

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - 2009 9,18 - 2010 9,04 -

Posted: 06 May 2011, 16:27
by r.ivars
ahhhh! om exakt 4minuter börjar skruvandet! Skönt att slippa oroa sig om att vara trött imorn!

Re: r.ivars - E30 HEAVYWEIGHT - ALIVE ! ! !

Posted: 06 May 2011, 17:47
by r.ivars
uppstartad, med smärre komplikationer = jag hade visst dragit pajj en av an4 nipplarna till turbon och ett litet läckage från en kopparring på fuelrailen.

nu ska lådan/motor justeras in rakt mot bakaxeln och lite 5 timmars fix göras + ett dugligt spakställ, sen blir det fyrhjulsmätning med nya dämparna och lite nya instruktioner ifrån bla ärtan och ett chassiepapper :)

johannesbergs flygfält imorn 18:30 imorn är målet.. vi får se hur långt det bär :-) wish me luck! :twisted: