Page 98 of 192
Posted: 17 Mar 2009, 20:14
by johankihl
Ser sjukt bra ut allt som vanligt... Men ska venturin vara vit? Eller är det grundfärg?
Posted: 17 Mar 2009, 21:25
by robbz
St3v3 wrote:robbz wrote:st3v3: nja vad jag vet så rostar inte aluminium
, köpte dessa på persåkers, eller var det GA lindberg?
är ruskigt nöjd med dom faktist...
Det var faktiskt ringen och sprinten som rostade
Men dina är säkert av nån annan modell
jo jag förstog det
peppe: du är alltid välkommen! då kanske man får provsitta båten
, berättade faktist för jobbarpolaren om dig och att du/ni hade kört roslagsloppet i år, han fattade direkt vilka ni var.....
han besiktigar nämligen båtarna och tyckte att ni inte var friska nån av er hahaha.....
s2: åfan börjar den se så jäkla bra ut
, jo man tackar i så fall
johan: tack, japp den ska vara vit....samma kulör som fälgarna! var inne på svart, men vafan då ser man ju den knappt hehe...
/mvh
Posted: 17 Mar 2009, 21:56
by Nobbe
Ser bra ut k*k-sune! Dyk ut på playstation live så ska jag skjuta sönder dig i GTAIV!
peppe wrote:PS. Nobbe ser riktigt intressant ut med seq växlingen, minns då du gnistade första delen, lär vara över 1 år sedan va?
Mvh
Mjaa, är 2½år sen det
Posted: 19 Mar 2009, 08:54
by robbz
Nobbe wrote:Ser bra ut k*k-sune! Dyk ut på playstation live så ska jag skjuta sönder dig i GTAIV!
peppe wrote:PS. Nobbe ser riktigt intressant ut med seq växlingen, minns då du gnistade första delen, lär vara över 1 år sedan va?
Mvh
Mjaa, är 2½år sen det
har inte tid med det va
......får lira nån kväll när man inte fixar med bilen!
nu sitter bakrutan på plats, var lite pyssel att få till det men jäklar vad bra det vart
kastar in några bilder när jag får tid!
/mvh
Posted: 19 Mar 2009, 12:38
by Zwofurti
bilderna funkar ju inte =(
Posted: 19 Mar 2009, 18:47
by peppe
Jaså? Han tyckte vi var galna, haha. Vem av alla besiktnings snubbar är det då? Lite kul måste jag medge
Posted: 21 Mar 2009, 22:54
by Jimmy Larsson
Det är så vackert! Konst!
Posted: 23 Mar 2009, 06:52
by robbz
peppe wrote:Jaså? Han tyckte vi var galna, haha. Vem av alla besiktnings snubbar är det då? Lite kul måste jag medge
han heter jocke söderblom, har varit med och besiktigat båtarna i några år nu, han tyckte ni var roliga om man säger så haha....
jimmy: tack så mycket!!
ja då har det hänt lite igen, har dock inte jobbat med bilen så mycket under helgen då jag har haft besök av en musse, vart tvungen att bygga avgassystem från headers och bakåt
......
-men nu börjar jag få iordning på bakre hjulhusen, vart ruggigt bra med aluminium där! postar några kort när jag får tid
/mvh
Posted: 26 Mar 2009, 11:30
by Nippe
Kom igen nu! Upp med lite bilder! Jag orkar inte åka en hel kilometer till ditt garage för att se vad du har gjort med bilen!
Posted: 26 Mar 2009, 11:39
by Nobbe
Nippe wrote:Kom igen nu! Upp med lite bilder! Jag orkar inte åka en hel kilometer till ditt garage för att se vad du har gjort med bilen!
Hehe, va å spana lite på den igår kväll, när robbz fått hem sin lilla behändiga svarv.
Såg nice ut.
Posted: 26 Mar 2009, 18:59
by Nippe
Nobbe wrote:Nippe wrote:Kom igen nu! Upp med lite bilder! Jag orkar inte åka en hel kilometer till ditt garage för att se vad du har gjort med bilen!
Hehe, va å spana lite på den igår kväll, när robbz fått hem sin lilla behändiga svarv.
Såg nice ut.
Va faktist över till robbz idag på en fika och glodde på den lilla svarven och på den så feta bmw:n!!
Man får ju sånt jävla ha begär när man ser den bilen!!
Posted: 27 Mar 2009, 14:11
by Erki87
Angående nobbes seqventiellta växling.
Skulle det inte vara lättare / bättre att bygga en elektrohydralisk växlingsmekanism med oljetryck från servo pumpen och sedan 2st kolvar som styr växelföraren, Kolvarna manövreras i sin tur av elektriska ventiler?
Sedan styr man detta med en lite enkel logisk krets?
Har funderat på detta ett tag nu men ioch med att jag studerar så har jag varken tid eller pengar till att prova.
Har ni funderat i dessa banor?
Man kan ju med detta få möjligheten att växla med paddlar också.
I övrigt riktigt fint bygge robbz.
mvh Eric
Posted: 27 Mar 2009, 17:09
by Nobbe
Jo, det skulle va "lättare", och har funderat i dom banorna.
Dock så är jag inte tillräkligt kunnig innom elektronik eller hydraulik svängen för att genomföra det helt själv, men har ruskigt kompetent folk innom dom områdena kring mig på jobbet (ingenjörer hela bunten) men vill inte belasta dom med sånna saker.
Skulle va ruggigt enkelt om man körde med 3 hydrauliska kolvar till Tremcen direkt på skiftgafflarna eftersom man kommer åt alla 3 axlar genom en lucka. Dock tror jag robbz tycker lika som mig, känns gay att växla med en knapp och inte få samma känsla som mekaniskt.
Tanken har funnits, men blir lite för mkt automat-låda över det hela för min smak, + att det blir lite väl många givare och prylar som kan krångla när man är ute på event. Klart det går att göra smidigt så man jackar ur skiten på ett par minuter och mekar tillbaka original spakställ, men känns säkrare rent mekaniskt.
Btw: Svarven is alive! robbz, du får fan slänga upp bilder på stor-stina!
Posted: 27 Mar 2009, 17:55
by robbz
Posted: 27 Mar 2009, 17:58
by BRUZZE
ja det är fan sjukt va fin den e.....
Posted: 27 Mar 2009, 18:01
by silverryggen
Ja trevligare än så är svårt o få en E30!
Riktigt schysst bygge.
Kanske man har turen o få se den på nåt nattligt i Gävle till sommarn tro?
mvh
Posted: 27 Mar 2009, 18:18
by Ludde
Sjukt snygg bil! M3 E30 med turbomaskin är nog det fränaste man kan ha... MEN, surt att den bara går att andvända på bana.
eller går det att få den som amatörbyggt/ombyggtfordon?