Page 96 of 116
Posted: 20 Jul 2009, 22:14
by bmw_fredde
möjligt att dom gör det ja har inte kollat...
hehe
Posted: 21 Jul 2009, 14:56
by DeeXTeeR
PRE -73 äre som gäller... de kan ju va så att de heter "back to basic" av en anledning
Posted: 21 Jul 2009, 14:59
by markus
DeeXTeeR wrote:PRE -73 äre som gäller... de kan ju va så att de heter "back to basic" av en anledning
Fan synd jag var beredd att åka ju
Posted: 21 Jul 2009, 15:21
by DeeXTeeR
Då får du vänta till helgen efter när det är "en dag i lineupen"
Posted: 21 Jul 2009, 15:50
by Racelasse
bmw_fredde wrote:Har idag plockat bort allt för å kunna känna på triggerskivan om den satt löst. Men den satt hur bra som helst.
Ohmmätte sen upp triggerkablarna in till styrboxen och det va helt perfekta värden.
Ohmmätte även vev och kamtrigger vevtriggern låg på 550ohm och det vet ja att den ska göra,
Kamtriggern låg på 1340ohm men den vet ja inte vad det ska va för världen på..
Nån som vet??
Måste ju hitta felet så ja kan köra mantorp
Det är kanske så att dina skruvar till kamhjulet är bara lite för långa så att
kamtrigger givaren läser dom skruvarna måste ligga gämnt med insidans gods hoppas du föstår min konstiga förklaring. Min gick kasst med 1mm
förlånga skruvar Mvh Lasse
Posted: 24 Jul 2009, 18:35
by bmw_fredde
Per kom förbi idag och mätte upp kamgivaren med osiloscop, funkade klockrent!
Så nu har ja ingen anning om vad som orsakar misständningarna
Posted: 31 Jul 2009, 21:32
by bmw_fredde
Puuh nu har det jobbats med bilen, och nu verkar det som äntligen misständningarna är borta
Fick tips av bmw andreas att fräsa om triggerhjulet till 3 tänder och byta till hallgivare!
Så det blev stress att plocka ner hjulet fräsa om det leta upp nån som kunde akutbalansera det och bygga fästen till givaren och dra om elen till den!
Nu är den provkörd och nytankad och slicksen är lastade så imorgon bär det iväg till mantorp
Tack Adde för all hjälp!
Posted: 31 Jul 2009, 21:34
by robbz
niiiiiiice!
/mvh
Posted: 31 Jul 2009, 22:33
by markus
Posted: 01 Aug 2009, 17:57
by bmw_fredde
Då va mantorp avklarat med lite strul
Körde bara på grundladdet hela dan.
repa 1 11.74 och 218km med 60 fot på ca 2,5sekund va sjukt fäste så bilen bogga som faan i starten misstände även på 4an...
repa 2 13sek 209km nånting bilen började tokmisstända och la av efter ca 200meter fick åka bärgare in till depån. vissade sig att jordkabeln till vevtriggern hade vibrerat loss va troligen därför det misstände i första repan
repa 3 börnouten gick bra sen 7500varv och dumpa kopplingen
kom ca 10cm vänster drivaxel gick av.
Körde bilen ditt så det fick bli att åka bogserlina hem!
Men va en bra dag ändå och nu vet man att original drivaxlarna inte håller så bra
Posted: 01 Aug 2009, 19:02
by Pimplaren
Mycket på en gång
Posted: 02 Aug 2009, 10:10
by bumper
Bilen var riktigt fin kan jag intyga.
Posted: 03 Aug 2009, 07:24
by bmw_fredde
bumper wrote:Bilen var riktigt fin kan jag intyga.
Tackar din va riktigt fin din med
va jag som tuta på dig inne i vadstena hade precis lämnat bilen i garaget då!
Posted: 03 Aug 2009, 07:25
by bmw_fredde
magnus78 wrote:håller med, grym bil
kommer bli kanon, när den är ustsorterad
mvh magnus
Tackar! din va riktigt grym! ja nya drivaxlar och launchcontroll så kommer det nog gå att få till en vetig start också
Hur gick det för dig sen?
mvh
Posted: 03 Aug 2009, 11:10
by SoreuQ
Posted: 03 Aug 2009, 11:12
by Snekast
Vad hände på sista bilden?
Posted: 03 Aug 2009, 11:15
by SoreuQ
Snekast wrote:Vad hände på sista bilden?
Drivaxel som gick av..