Page 96 of 202

Posted: 22 Mar 2009, 15:55
by Karel021
Nisse Järnet wrote:Vad kör du med för turbo? :)



hemlig soooom faaaen :D


kkk29

Posted: 22 Mar 2009, 22:36
by Resgard
Fina fjortis bilder :P Väntar på filmen :D

Posted: 22 Mar 2009, 22:43
by youask
Karel: de rekomderar ju inte Platina eller Iridum stift om du ska köra E85

Jag har kört det tidigare och det har funkat, men har inte kört några längre distanser på varje uppsättning.

Posted: 22 Mar 2009, 23:07
by Insanity
Grattis mannen.. Nu e det bara å gasa hela sommarn.. :lol:

Posted: 22 Mar 2009, 23:33
by Karel021
tackar gubbs :)

youask wrote:Karel: de rekomderar ju inte Platina eller Iridum stift om du ska köra E85

Jag har kört det tidigare och det har funkat, men har inte kört några längre distanser på varje uppsättning.



tjabba Matte.. ja vet inte om de stämmer. men ja har luskat fram andra stift som ska vara ännu bättre.

mycket av supra människorna kör dessa i usa.. typ tjeckiska stift. ska va grymma på e85... ska forska lite mer i de

Posted: 22 Mar 2009, 23:39
by youask
Karel021 wrote:tackar gubbs :)

youask wrote:Karel: de rekomderar ju inte Platina eller Iridum stift om du ska köra E85

Jag har kört det tidigare och det har funkat, men har inte kört några längre distanser på varje uppsättning.



tjabba Matte.. ja vet inte om de stämmer. men ja har luskat fram andra stift som ska vara ännu bättre.

mycket av supra människorna kör dessa i usa.. typ tjeckiska stift. ska va grymma på e85... ska forska lite mer i de


De sa samma sak på NGK när jag ringde dit. Sen vet jag inte :)
B8EGV kör jag, är ett race stift med guld-pala...nått elektrod. Lirat bra för mig iaf:)

Posted: 22 Mar 2009, 23:42
by Karel021
youask wrote:
Karel021 wrote:tackar gubbs :)

youask wrote:Karel: de rekomderar ju inte Platina eller Iridum stift om du ska köra E85

Jag har kört det tidigare och det har funkat, men har inte kört några längre distanser på varje uppsättning.



tjabba Matte.. ja vet inte om de stämmer. men ja har luskat fram andra stift som ska vara ännu bättre.

mycket av supra människorna kör dessa i usa.. typ tjeckiska stift. ska va grymma på e85... ska forska lite mer i de


De sa samma sak på NGK när jag ringde dit. Sen vet jag inte :)
B8EGV kör jag, är ett race stift med guld-pala...nått elektrod. Lirat bra för mig iaf:)



okok får prova.

annars så ska BRISK silver vara riktigt grymma sägs de.

många balla supror i usa som åker e85 kör med dessa..

speciall feature med stiftet är.

-Special design for hard to ignite fuels

ska be farsa kolla upp dessa stift nere i tjeckien.

Posted: 22 Mar 2009, 23:46
by youask
ja det är fan en hel vetenskap det där.
När ja hade problem me misstänindngar så ägnade ja en dag åt det där skiten :S

BRISK läste ha nån test har ja för mig på o fick bra kritik.
Annars är nog det bästa stiftet jag testat Bosch F5DPOR (har ja för mig)
Men det är ett platina eller iridum stift så det gick bort i slutändan. Men det gick o ladda bra mkt med utan nåra hokus pokussaker och med orginal gnistgap.

Posted: 22 Mar 2009, 23:58
by Karel021
youask wrote:ja det är fan en hel vetenskap det där.
När ja hade problem me misstänindngar så ägnade ja en dag åt det där skiten :S

BRISK läste ha nån test har ja för mig på o fick bra kritik.
Annars är nog det bästa stiftet jag testat Bosch F5DPOR (har ja för mig)
Men det är ett platina eller iridum stift så det gick bort i slutändan. Men det gick o ladda bra mkt med utan nåra hokus pokussaker och med orginal gnistgap.



okok.. största problemet ja hade på mappningen va just misständningar.. hade ja sluppit de hade de gått mycket fortare.. så de blir o läsa på om stift fram över.

ja mena pallar spolarna 1.3 bar med standard stift och 2bar med iridium stift då finns de ju ponnysar att hämta om man läser på lite om stift och tändnings delen

Posted: 23 Mar 2009, 00:00
by youask
Vänder man lite på steken så har man spolar o tändförstärkare o tändsteg som klarar biffen så är det inte alls lika känsligt med stift.

Vi laddade 2.2bar på en gammal FORD spole utan tändförstärkare med snik BP8ES stift. Men den var ju klart känslig på bränsleblandningen då.

Posted: 23 Mar 2009, 01:25
by r.ivars
Det som går att hämta i stift blir ju bara en kompensation för att spolarna egentligen inte klarar känns det som..

Vart dock förvånad över att det blev sån skillnad, har alltid förespråkat vanliga hederliga stift tex bcpr7es eftersom mina hemliga profeter lärde mig det för några år sedan.. Kör vidare på den linan för tänder de 705 hjulhästar i en 1.8 liters snurra som laddar 2.7 bar så räcker det som bevis på att det är bra skit för mig :D

Nåväl dags för en liten kombiupdate, råkade svänga förbi och skulle hämta upp lite sålda smågrejer men rätt som det var fyllde jag på olja och vatten och startade härligheten.. bara downpipe tyvärr, men låter coolt endå :)

http://www.youtube.com/watch?v=vdVfWTXJKZw

Image

efter lite om och men och en tillverkad slang för mycket :) tack till jocke på swedol !!!

Image

tack till paolo som ställer upp i tid och otid !! Grym svetsare och superskön attityd!

Image

lite tomgångsprylar så ärtan blir nöjd :lol:

Image

kylarfästen innan de borrades och skruvades

Image

Image

Image

får även tacka teddan som hjälpte mig ett par timmar idag :) tack som fan, bromsar och koppling luftat till perfektion :D

[img]http://ivars.whost.se/E30/VAF/MOTOR2009/IMG_0980.JPG[img]

jag har klippt bort typ 30 bilder på lamporna.. de är så jävla grymma :D grymmt tack bvs!!

Image

THE SHIT

Image

KONFEKTYYYYYYYYYYYR, dock inge XENON än.. ska koppla det när jag ska klippa om lamphärvan som jag inte gillar..

Image

jävla pissbodyfärgen har mörknat lite..

Image

Image

nu börjar bilen falla mig lite i smaken till det yttre.. ÄNTLIGEN..

Image

Posted: 23 Mar 2009, 09:33
by Per Eriksson
Du ser till att ha ordentliga skydd på alla plussar hoppas jag, stålomspunna slangar leder ström väldigt bra om de skulle råka lägga sig emot.

Posted: 23 Mar 2009, 10:56
by Karel021
hehe på tal om annat..

rätt kul o se hur man har flängt runt med bruks bilen under fredag,lördag,söndag.

Image

Posted: 23 Mar 2009, 12:57
by r.ivars
Per Eriksson wrote:Du ser till att ha ordentliga skydd på alla plussar hoppas jag, stålomspunna slangar leder ström väldigt bra om de skulle råka lägga sig emot.


fyfan, tack för tipset har inte haft en tanke på det :shock:

Posted: 23 Mar 2009, 13:44
by Resgard
Det är så kaxigt med svarta lysen, är det stenskottsskydd lr riktiga hella svarta? Sen nån kromring du satt runt dem sj?

Posted: 23 Mar 2009, 23:58
by Karel021
Sjukt Bra vänner man har..


ja o ted va o rev alla utemöbler hos syrran idag.. på väg hem vi halv 10 snåret så ringer rickard och tycker att vi ska komma o riva ur min maskin.. nja tänkte ja.. trött o sliten.. skönt o åka hem..

Ted tyckte anorlunda.

whoops så va vi i garaget 1.5 timmar senare så såg de ut så här :)

Image

Image


Tack som FAN TED..... hade aldrig orkat själv.. :)

Posted: 24 Mar 2009, 00:04
by Resgard
De flyger ur å i motorer i ert garage! :P