Page 95 of 116
Posted: 28 Jun 2009, 20:23
by bmw_fredde
Bmwandreas wrote:Kalla stift gillar inte kallstarter, så ibland kan man ha otur.
Körde du bana efter du kikat på kolvarna först? Du kanske har tappat soppatrycket i svängarna?
Testa att skrapa på kolven och maila en bild på hur ett stift ser ut till mig.
Nej körde inget efter det kolla bara för att den skulle upp i bänken så allt va okej! körde bara 2 gånger på banan och inte i nån vidare kurvfart och nästan full tank så trycket borde inte ha försvunnit...
Ska kolla på det imorgon!
Posted: 30 Jun 2009, 01:32
by micke999
vad visa rototesten på grundladd¨då?
Posted: 30 Jun 2009, 06:09
by bmw_fredde
Har för mig det va 715whp! mest bromsad effekt på hela gatebil och nånsin i pbzas bänk och det på bara grundladdet på 1,2bar
wow
Posted: 30 Jun 2009, 22:21
by k3ZZk
bmw_fredde wrote:Har för mig det va 715whp! mest bromsad effekt på hela gatebil och nånsin i pbzas bänk och det på bara grundladdet på 1,2bar
hahah helt sjukt! gillar denna bil skarpt!
ortoligt vilket angagemang du har lagt ner på denna bil!
lycka till nu och jag hoppas verkligen inte på spikningar i varenda kolv!
mvh stefan!
Re: wow
Posted: 01 Jul 2009, 08:21
by bmw_fredde
k3ZZk wrote:bmw_fredde wrote:Har för mig det va 715whp! mest bromsad effekt på hela gatebil och nånsin i pbzas bänk och det på bara grundladdet på 1,2bar
hahah helt sjukt! gillar denna bil skarpt!
ortoligt vilket angagemang du har lagt ner på denna bil!
lycka till nu och jag hoppas verkligen inte på spikningar i varenda kolv!
mvh stefan!
Hehe ja det är lite sjukt! riktigt goa motorer är s50
Tackar ja det får vi hoppas... har skaffat 18 hylsa till stiften nu men måste svarva ner den den är för grob
Posted: 01 Jul 2009, 08:32
by Bäckis
Vad gav den här på grundladd? Minns inte...
Posted: 01 Jul 2009, 08:54
by Pitbull
Bäckis wrote:Vad gav den här på grundladd? Minns inte...
734 whp på grundtryck 1.2 bar
Posted: 01 Jul 2009, 09:20
by Bäckis
Skillnad på insugstempen gör mer än det, så det är rimligt.
Posted: 01 Jul 2009, 09:55
by bmw_fredde
Ja det va ju över 30 grader på mantorp!
Posted: 13 Jul 2009, 16:35
by Micke lejm
Grymt fin bil och fin effekt
Posted: 13 Jul 2009, 22:32
by bmw_fredde
Tackar
Posted: 19 Jul 2009, 08:08
by Fredriktak
Har du hunnit spöa bilen någe? Jag åkte igenom vadstena igår och din kärra dök upp i min tanke direkt.
its aaa coool car!
Posted: 19 Jul 2009, 11:44
by bmw_fredde
Fredriktak wrote:Har du hunnit spöa bilen någe? Jag åkte igenom vadstena igår och din kärra dök upp i min tanke direkt.
its aaa coool car!
hehe jasså! ja en del skit har den fått men inte tillräckligt
håller fortfarande på och misständer trots nya stift.. så ör lite småtrött på den nu
Posted: 20 Jul 2009, 19:14
by bmw_fredde
Har idag plockat bort allt för å kunna känna på triggerskivan om den satt löst. Men den satt hur bra som helst.
Ohmmätte sen upp triggerkablarna in till styrboxen och det va helt perfekta värden.
Ohmmätte även vev och kamtrigger vevtriggern låg på 550ohm och det vet ja att den ska göra,
Kamtriggern låg på 1340ohm men den vet ja inte vad det ska va för världen på..
Nån som vet??
Måste ju hitta felet så ja kan köra mantorp
Posted: 20 Jul 2009, 21:22
by markus
Ska du köra back to basic på mantorp på onsdag om du får ordning på bilen ?
Hitta du Autronic-boken föresten ?
Posted: 20 Jul 2009, 21:35
by bmw_fredde
Hade tänkt det men det va ju bara gamla bilar som fick köra det
hehe ja den låg ju rakt framför mig
Posted: 20 Jul 2009, 21:57
by markus
Va fan jag trode dom skulle skita i det där med åldern på bilen
Skönt då jag blev lite nervös där ett tag