Bmwandreas wrote:Kalla stift gillar inte kallstarter, så ibland kan man ha otur. Körde du bana efter du kikat på kolvarna först? Du kanske har tappat soppatrycket i svängarna?
Testa att skrapa på kolven och maila en bild på hur ett stift ser ut till mig.
Nej körde inget efter det kolla bara för att den skulle upp i bänken så allt va okej! körde bara 2 gånger på banan och inte i nån vidare kurvfart och nästan full tank så trycket borde inte ha försvunnit...
Ska kolla på det imorgon!
bmw_fredde wrote:Har för mig det va 715whp! mest bromsad effekt på hela gatebil och nånsin i pbzas bänk och det på bara grundladdet på 1,2bar
hahah helt sjukt! gillar denna bil skarpt!
ortoligt vilket angagemang du har lagt ner på denna bil!
lycka till nu och jag hoppas verkligen inte på spikningar i varenda kolv!
mvh stefan!
Hehe ja det är lite sjukt! riktigt goa motorer är s50
Tackar ja det får vi hoppas... har skaffat 18 hylsa till stiften nu men måste svarva ner den den är för grob
Har idag plockat bort allt för å kunna känna på triggerskivan om den satt löst. Men den satt hur bra som helst.
Ohmmätte sen upp triggerkablarna in till styrboxen och det va helt perfekta värden.
Ohmmätte även vev och kamtrigger vevtriggern låg på 550ohm och det vet ja att den ska göra,
Kamtriggern låg på 1340ohm men den vet ja inte vad det ska va för världen på..
Nån som vet??