robbz, helt riktigt
fruntimmer i görningen
tackar för tipsen, men jag hade tejpat på det viset och kapat snabbt/sakta utan resultat, antar att slangen jag fått tag på kanske är extra känslig... bahh...
helgen har passerat och varit rätt produktiv !
startade lördagen med att bli förbannad... Har nu passerat 3000kr på mitt egna område i böter...
Gick in i gorilla-mode direkt och vrålade som en apa, testade hur hårt man kunde slå igen dörrarna utan att rutorna kastade in, hur långt man kunde spinna med en nystartad 330 med antispinn, hur hårt man behövde dra i kryckan för att göra en 180, för att sen avsluta med lite kopplingstest med antispinn burn & tillhörande fullgasväxling till 2an.
Gick förhållandevis bra, handbromsen som redan befarats krasslig vid tidigare justeringar gick åt HELVETE, så jag fick springa efter bilen när jag parkerat i vanlig iordning vid garaget lite senare... Som tur var höll allt annat... Farligt för materialen när grotthjärnan kommer fram.
lagom lack och sugen på lite finmeck (nylackad kåpa till exempel som skulle monteras innan jag kunde dammtäta övre halvan av motorn och slippa lägga lakan över...)
Såg ju JÄVLIGT schysst ut! Den blev plåtren och smälter faktiskt rätt fint in med toppen, så ingen större skada skedd... (får se hur det ser ut när den lyfts ner under huven sen..
projekt 2, titta in och bli tårögd över hur vackert det är i hyttskrället... Fick lägga band på mig och dricka kaffe istället, kan inte göra så mycket i hytten än eftersom att eventuell makeover i form av växellådstunnel ev behöver byggas om.
Sen gjorde jag klart bottendelen och drog efter konstens alla regler för att jag ska kunna varvstoppsburna lite i sommar
sjukt vacker fuelcell... Ser ut ungefär som allt annat som suttit bak i bilen.. hehe, var fortfarande lite hetsig i humöret, svårt att släppa böterna..
gjorde rent cellen och började täta om ett av uttagen som jag haft kopparbrickor till.
sen monterade jag i en avluftning också, slippa åka med locket halvuppe i sommar
FINT SOM FAN att hinna med allt mysmeck som inte behövs för att bilen ska gå rakt fram, men som behövs för att allt ska bli mer komplett.
humöret tillbaks igen och jag tog tag i bromssystemet, drog om lite rör och mekade dit lite linelock
gängade fäste för en bromsreducerare ( gick på häng vid pedalbromsningar för orginal avlastningsventil var ett minne blott )
version 1... tankevurpa, var så inställd på att sätta ventilen innan handbromsen så den fortfarande inte skulle ha någon strypning då den är trög som den är..
omdragning "till-rör"
kikade på mitt livs kärlek... den mässingstillverkade jävla... Drar man inte av skiten vid montering så läcker skiten...
råkade tappa vattenpumpen lite i golvet med ett kast... Kanske räcker som motivation till att för 3dje året iallaflal kosta på en behövlig racevattenpump ifrån ppf.
Cromemolly svänghjul ifrån bakaxel.se sjukt tjusigt och gediget! får se om vi kan lyckas para ihop det med årets koppling sen..
Svänghjulet är gjort till m50, så jag kan börja köra med lite m50 startmotorer igen, har ju 3st på hyllan..
jämför nya kardanknuten mot gamla hardyn
det här är också en skön historia för sig... skulle hämta upp min nysvetsade låda i falun..
Låt säga att man får en adress... permobilsgatan 88, och man tänker det kommer jag fan ihåg det är ju enkelt... Sen när man är påväg kommer man bara ihåg permobil för det är ju lite special och nummerna... Så man knappar istället in permobilsVÄGEN 88 i falun istället...... Tro då fan inte det är samma jävla gata.... 50 min glass körning extra åt HELVETE, sen kapade jag den tiden rätt ok påvägen tillbaks till rätt gata... Så man kan ju kvitta mina böter och omvägen + nåt mer ihop med det indragna körkortet + böterna jag hade fått om någon polis varit ute på vishan....
iallafall, 3 fel justerade på lådan
1. nu är det m50 lut istället för m20 lut.
2. nu sitter axeln så nära flänsen som den ska
3. nu passar svepet min motor
återstår bara för mig att beställa kardan ifrån SVEA och sen att jag tillverkar något tjusigt länkage
har visserligen kört spik orginal ifrån olika lådor jag sprängt tidigare år, men tänkte festa till det lite med uniballs iår
bäckis hade lösningen på mitt mässingsproblem också... FINT SOM FAN!
jonas på bakaxel.se tyckte jag skulle ha en mer driftingvänlig diff då han gillar att jag håller på med olika typer av racebilsteman!