Page 94 of 116

Re: Grattis !

Posted: 23 Jun 2009, 09:28
by bmw_fredde
swedrift wrote:Man får gratulera till en trevlig motor !

Själv får jag nog vänta på att sätta i min motor ... :cry:
Man hjälper för mycket folk så man inte har tid för sina egna saker ...

Men då vet man vad man har att vänta tills nästa år ...

Hoppas vi syns på Mantorp i helgen !

Mvh Micke


Tackar!
Jasså vad tråkigt...
Det gör vi nog ganska säkert!
mvh

Posted: 25 Jun 2009, 22:46
by bmw_fredde
Lossade oljekylaren idag och det va typ tort i slangen så troligen har inte termostaten öppnat alls än... måste kyla sjukt bra med torrsump och slangarna dragna under bilen...


Har hållt på med servopumpen idag har haft den upp och ner och isär 5 gånger ikväll men till slut när vi heta felet lyckades vi klämma sönder en oring :cry: så blev till att ringa runt och leta servo.. fick tag i ett så nu funkar det :D
Har även byggt dit nya fästen för krängaren bak nerflyttade ca 4cm och förstärkta.

Sen rev ja ner det mesta i fronten för att komma åt att ta bort torrsumpspumpen, måste modifiera lite för att remen är för spänd, blir stressigt att få ihop allt till gatebil :shock:


Så här ser det ut nu

Image
Image

Posted: 26 Jun 2009, 23:32
by bmw_fredde
Skruvat hela dan för att få ihop den till gatebil... å nör allt är klart å jag backar ut den så är det världens oljud :shock: hissar upp den och det verkar va bakre knuten på kardan som gått sönder :(

Posted: 27 Jun 2009, 21:28
by birro
gick förbi din bil idag. Fyfan va snyggt allt är!

Såg föresten lite skitnödigt ut när du tryckte på efter pariserkurvan. Kom rätt nära vallen va?

Posted: 27 Jun 2009, 21:54
by Per Eriksson
Men skam den som ger sig för ut på banan kom du.

Posted: 27 Jun 2009, 22:33
by bmw_fredde
birro wrote:gick förbi din bil idag. Fyfan va snyggt allt är!

Såg föresten lite skitnödigt ut när du tryckte på efter pariserkurvan. Kom rätt nära vallen va?


Tack så mycket! ja då blev ja lite skitnödig :lol: va inte bered på den returen hehe men det va faktiskt inte så nära som det såg ut..

Posted: 27 Jun 2009, 22:34
by bmw_fredde
Per Eriksson wrote:Men skam den som ger sig för ut på banan kom du.


Ja jag gjorde ju det! och om allt vill sig väl så blir det förhoppningsvis fler gånger imorgon :D

Posted: 28 Jun 2009, 15:52
by Nisse Järnet
Såg dig allt på banan idag :) Men det lät lite illa om nåt i drivlinan?

Posted: 28 Jun 2009, 16:35
by Per Eriksson
Bromsad i Rototest är den också nu, får vi se om den gav samma som i Dynapacken?

Posted: 28 Jun 2009, 16:44
by sidenmark
tjenare såg bilen på mantorp och fy fan vad fint allt ser ut !!

mvh robban

Posted: 28 Jun 2009, 17:43
by Bäckis
Per Eriksson wrote:Bromsad i Rototest är den också nu, får vi se om den gav samma som i Dynapacken?


Om allt är som det ska gav den mer i Rototest då de alltid visat mer på andra bilar vi testat.

Posted: 28 Jun 2009, 19:31
by bmw_fredde
Nisse Järnet wrote:Såg dig allt på banan idag :) Men det lät lite illa om nåt i drivlinan?


Va bara handbromsvajern som låg och slog mot balanseringsvikten på kardan :wink: men det lät illa som satan om det..

Posted: 28 Jun 2009, 19:32
by bmw_fredde
sidenmark wrote:tjenare såg bilen på mantorp och fy fan vad fint allt ser ut !!

mvh robban


Tackar!

Posted: 28 Jun 2009, 19:39
by bmw_fredde
Bäckis wrote:
Per Eriksson wrote:Bromsad i Rototest är den också nu, får vi se om den gav samma som i Dynapacken?


Om allt är som det ska gav den mer i Rototest då de alltid visat mer på andra bilar vi testat.


Fick som sagt erbjudande om en grattis bromsning i pbzas bänk :D
Men det gick inte alls så bra...
på grundladdet gick det fint men när jag slog på laddtrycket fullt så misstände det som satan över ca 6500varv, vi släppte av direkt. skruvade bort stiften och kolla om det va nått med dom..
passade på att lysa ner i cylindrarna och det ser ut som det har spikat på nästan alla cylindrar :cry:

Posted: 28 Jun 2009, 19:52
by Bmwandreas
När man kör på E85 så blir det en knottrig beläggning på kolvarna. Testa att skrapa med något på kolvarna så ser du att det försvinner. Och skulle det spika har du inga tändstift kvar. Förmodligen så har du nog bara trasiga tändstift.

Posted: 28 Jun 2009, 20:00
by bmw_fredde
Bmwandreas wrote:När man kör på E85 så blir det en knottrig beläggning på kolvarna. Testa att skrapa med något på kolvarna så ser du att det försvinner. Och skulle det spika har du inga tändstift kvar. Förmodligen så har du nog bara trasiga tändstift.


Okej ska prova det då! vore ju grymt skönt om det bara va det! hade bort stiften ca 2 timmar tidigare och då såg kolvarna skitfina ut så tycker det är lite skumt.. vad kan ha pajat stiften då? har ju bara kört ca max 5mil totalt..

Posted: 28 Jun 2009, 20:03
by Bmwandreas
Kalla stift gillar inte kallstarter, så ibland kan man ha otur.
Körde du bana efter du kikat på kolvarna först? Du kanske har tappat soppatrycket i svängarna?

Testa att skrapa på kolven och maila en bild på hur ett stift ser ut till mig.