Page 93 of 192

Posted: 03 Mar 2009, 07:40
by robbz
Nobbe wrote:Du har inte testat dom varianter PPF saluför/salufört alltså?


robbz: ligger hemma å är sjuk idag tyvär, hade tänkt å försöka få fram lite prylar idag. Hört nått om pump-prylarna?


ajfan, nej jag har inte hört nåt från fritte....kan ringa han idag.
-nu är alla lister nymålade och på plats på bilen btw, f-n så snyggt det blir när allt är fräsht. ska försöka blåsa ett kort på kärran.

/mvh

Posted: 03 Mar 2009, 07:44
by robbz
Nobbe wrote:
Bäckis wrote:Har bara gjort till M20.

Till nästa säsong kommer vi ha 100% perfekta vippor till både M20 och M30 till priser som ligger under de som finns nu.


Smutt :)
Varkar ju va ett potentiellt segment att erövra, eftersom de inte finns några lätta hållbara vippor som de verkar nu.


det finns det ju, såg du aldrig vipporna som gumse köpte, (rödeloxerade billetvippor) han tog hem dom via usa, körde hela sommaren, hmr med en ganska stygg kam om man säger så 8)

bäckis: härligt om ni kan ta fram grejer som man kan handla på hemmaplan!

/mvh

Posted: 03 Mar 2009, 08:49
by M3JONAS
Är det någon som har kört med kulpeenade originalvippor?

Posted: 03 Mar 2009, 09:57
by robbz
M3JONAS wrote:Är det någon som har kört med kulpeenade originalvippor?


inte vad jag vet, frågan är om det gör sån stor skillnad, en del brukar polera dom, men som sagt, konstgjord andning.
-varvstopp sen är det kört, hårda fjädrar samt en arg kam är en kombination som gör att gjutna originalvippor omöjligt kan hålla.

/mvh

Posted: 03 Mar 2009, 10:06
by Bäckis
robbz wrote:
Nobbe wrote:
Bäckis wrote:Har bara gjort till M20.

Till nästa säsong kommer vi ha 100% perfekta vippor till både M20 och M30 till priser som ligger under de som finns nu.


Smutt :)
Varkar ju va ett potentiellt segment att erövra, eftersom de inte finns några lätta hållbara vippor som de verkar nu.


det finns det ju, såg du aldrig vipporna som gumse köpte, (rödeloxerade billetvippor) han tog hem dom via usa, körde hela sommaren, hmr med en ganska stygg kam om man säger så 8)

bäckis: härligt om ni kan ta fram grejer som man kan handla på hemmaplan!

/mvh


Nej? Var köpte han dem? Vet ju nu att Irelands billet inte fungerar och tom VAC har erkänt att de haft problem och tar ju fina 2000usd för en sats :)

Posted: 03 Mar 2009, 19:05
by Erneland
Bäckis wrote:
robbz wrote:
Nobbe wrote:
Bäckis wrote:Har bara gjort till M20.

Till nästa säsong kommer vi ha 100% perfekta vippor till både M20 och M30 till priser som ligger under de som finns nu.


Smutt :)
Varkar ju va ett potentiellt segment att erövra, eftersom de inte finns några lätta hållbara vippor som de verkar nu.


det finns det ju, såg du aldrig vipporna som gumse köpte, (rödeloxerade billetvippor) han tog hem dom via usa, körde hela sommaren, hmr med en ganska stygg kam om man säger så 8)

bäckis: härligt om ni kan ta fram grejer som man kan handla på hemmaplan!

/mvh


Nej? Var köpte han dem? Vet ju nu att Irelands billet inte fungerar och tom VAC har erkänt att de haft problem och tar ju fina 2000usd för en sats :)


Manuel på MH-GTR i Jönköping gjorde de vipporna. Har bara sett två uppsättningar. Jag köpte billetspjäll av honom, grym kvalité. Han sa vid något tillfälle att han kunde tillverka fler spjäll om det fanns intresse för dem men vippor vet jag inte om han kommer att göra igen. :?

Posted: 03 Mar 2009, 21:10
by Nobbe
robbz wrote:det finns det ju, såg du aldrig vipporna som gumse köpte, (rödeloxerade billetvippor) han tog hem dom via usa, körde hela sommaren, hmr med en ganska stygg kam om man säger så 8)


Nä, såg aldrig dom tyvär. Men få åka och göra ett studie besök tror jag.

Jäkligt intresant att dom funka iaf. :)

Posted: 03 Mar 2009, 21:32
by Erneland
Nobbe>>

Jag tror att stålvippan på bilden från robban går att få tag på i Umeå. Jag skaffade sådana av en Herr Fredrik P där.

Ska inte skriva sönder din tråd om vippor nu. Ditt bygge är verkligen brutalt! En del snackar om Kat-toppen är de från 745i eller vilken M30-topp är att föredra till överladdning egentligen?

:roll:

Posted: 03 Mar 2009, 21:39
by Nobbe
Är inte min tråd, är robbz tråd ;)

han som bestämmer, men jag håller med lite, kanske ska lägga ner vippor-tjaffset innan de blir för mkt jidder å för lite verkstad.

Posted: 03 Mar 2009, 22:01
by Nicke Blom
Men förhelvete vipparmarnas tid är väl förbi :D

Posted: 04 Mar 2009, 07:04
by robbz
Nicke Blom wrote:Men förhelvete vipparmarnas tid är väl förbi :D


hehe, nä att förflytta ventilen mekaniskt is the shit! om man får det att hålla 8)

/mvh

Posted: 04 Mar 2009, 13:28
by Nobbe
robbz wrote:
Nicke Blom wrote:Men förhelvete vipparmarnas tid är väl förbi :D


hehe, nä att förflytta ventilen mekaniskt is the shit! om man får det att hålla 8)

/mvh


Förflyttar man inte ventilen mekaniskt med överliggande kam och tryckare då? :roll: :wink:

Posted: 04 Mar 2009, 14:47
by Nicke Blom
kam är väl åxå på väg bort.

Posted: 04 Mar 2009, 14:53
by Nobbe
Nicke Blom wrote:kam är väl åxå på väg bort.


Hård-drar man det så är hela förbränningsmotorn på väg bort ;)
Man måste ju börja nånstans, så kamaxeln är väll ypperligt att börja med ;)

Posted: 04 Mar 2009, 16:00
by M3JONAS
Fast när vi ändå är totalt OT så är det ju så att de snabbaste bilarna fortfarande har vippor, 1 kamaxel och stötstänger...

Posted: 04 Mar 2009, 19:56
by robbz
Nicke Blom wrote:kam är väl åxå på väg bort.


hehe ja det är sant, diggar saab:s prototypmotor utan kamaxel, den är fan grymm!!

/mvh

Posted: 04 Mar 2009, 20:22
by Andy_b
robbz wrote:
Nicke Blom wrote:kam är väl åxå på väg bort.


hehe ja det är sant, diggar saab:s prototypmotor utan kamaxel, den är fan grymm!!

/mvh


kommer bli så jävla ballt att kunna mappa "kammen"