Idag har man vart en stund i garaget. Grenröret e färdig portat, så nu sitter de på. Har pluggat massa saker. Har måttat hur lång ganeratorremmen ska vara. Skulle åkt o köpt med mekonomen hade precis stängt.
Nu e jag i lite behov av saker så de blir att köpa lite på måndag.
Hi Alex nice Projekt realy nice.
I am now on the same to built but in a E30 M3.
Have you the grenrör from PPF?
What is with the 1,5cm on the avgas site?
I hope you can help me.
Nu har man Äntligen hittat den rätta generatorremmen. det blev måttande med snöte med de gick inge bra. Men nu så är de rätt.
Blir inge pulverlack på insug. Insuget och kompressorhuset på turbon är på polering,får de på måndag. Så nästa vecka har jag istort sett allt.
Men de tråkiga är att min kontakt på bmw är sjukskriven i 3 veckor. jag skulle få låna vertyget o brickor så jag kunde ställa ventilspel. Men nu kan jag inte de . De betyder att jag inte kan starta bilen för att de e för lite spel på en ventil
Fan att han ska va sjuk så länge, då får ju inte jag nå delar heller Men det är ju bra att någon i garaget håller uppe farten iaf. Har ju inte direkt varit där speciellt mkt.
Du vet att du kan köpa ventilbrickor på Volvo va? Det är samma som till Volvo 8v. Åk dit och köp, du kan lossa på kammen som du ska byta för om det bara blir en gång, eller hur?
johankihl wrote:Du vet att du kan köpa ventilbrickor på Volvo va? Det är samma som till Volvo 8v. Åk dit och köp, du kan lossa på kammen som du ska byta för om det bara blir en gång, eller hur?
Jasså! Men jag behöver ju verktyget för jag måsta ställa spelet på flera ventiler..
då får du väl släppa på den andra kammen me.. du vet va du har för spel nu..? mät va du har för schims när kammen e borta o montera ett tunnare som.. så mycket tunnare som du vil ha mindre spel.. du behäver bara göra d en gån g om du räknar ut spelet o inte provar dej fram...
Ålands Adde wrote:då får du väl släppa på den andra kammen me.. du vet va du har för spel nu..? mät va du har för schims när kammen e borta o montera ett tunnare som.. så mycket tunnare som du vil ha mindre spel.. du behäver bara göra d en gån g om du räknar ut spelet o inte provar dej fram...
Men jag orkar inte släppa på kammarna o ta bort kedjan o allt. De va sånt strul att få dit de.
Japp jag vet redan va jag har för spel, har skrivit ner de.
JimmyA wrote:blir det nå köra i helgen då? hur ligger tiden till?
Nej tyvärr blir de bara att titta för mig på lördag. De va pengarna som satte stopp. Så jag får nöjja mig med att bilen troligtvis går att starta nästa lön. känns som de intee nån ide att tressa nu när man ändå inte hinner till helgen.
Nej tyvärr blir de bara att titta för mig på lördag. De va pengarna som satte stopp. Så jag får nöjja mig med att bilen troligtvis går att starta nästa lön. känns som de intee nån ide att tressa nu när man ändå inte hinner till helgen.
är lika bra att inte stressa, brukar bara bli en massa fusk som man får ångra sen men man brukar kunna ha lite mera inspiration att få ihop om man har ett datum för race att sikta på
är lika bra att inte stressa, brukar bara bli en massa fusk som man får ångra sen men man brukar kunna ha lite mera inspiration att få ihop om man har ett datum för race att sikta på
Helt sant. Men bilen ska iallafall startas i okt. så man vet att de mesta lirar.
Nu har jag köpt på mig lite saker som behövdes! Nu har jag avgasklamman, tändstift, avgasbandaget och hämtat sakerna från poleringen. Blev ganska bra iallafall. Beställde idag kontaktstycken till spolarna, fördelningsblock till luften mm. Nu är det inte mkt kvar. Ska ut i helgen o göra så mkt som möjligt.