Page 10 of 14
Sv: Re: Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 19 Dec 2012, 16:39
by Dawe_A
Dawe_A wrote:jag kommer hitta något lämpligt:) spånar lite på hx35-40
skickat från en telefon
fast å andra sidan om en 450 hk turbo är ok för dina 280hk så borde ju jag få ha en 600hk turbo för mina 416 hk
skickat från en telefon
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 19 Dec 2012, 17:24
by Joachim
Hx35 ser rätt stor ut, och den är god för ungefär 500hk. (jag har en ny ligger)
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 00#p441900" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 19 Dec 2012, 17:31
by Nemesis_turbo
min är godkänd för det med 32mm restriktor som min turbo är designad för
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 19 Dec 2012, 19:45
by suprated
Enligt min källa, så kan man inte regga orginal motor som bilen är byggd med (med turbo).
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 19 Dec 2012, 19:54
by mr_z
suprated wrote:Enligt min källa, så kan man inte regga orginal motor som bilen är byggd med (med turbo).
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtop ... =3&t=72241" onclick="window.open(this.href);return false;
Sv: Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 19 Dec 2012, 20:21
by Dawe_A
suprated wrote:Enligt min källa, så kan man inte regga orginal motor som bilen är byggd med (med turbo).
nej de är för att man måste byta om man ska kvala in som ombyggt fordon men det ska jag inte regga bilen som. utan enbart Göra en "miljöbils konvertering "
skickat från en telefon
Re: Sv: Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 19 Dec 2012, 20:39
by suprated
Dawe_A wrote:suprated wrote:Enligt min källa, så kan man inte regga orginal motor som bilen är byggd med (med turbo).
nej de är för att man måste byta om man ska kvala in som ombyggt fordon men det ska jag inte regga bilen som. utan enbart Göra en "miljöbils konvertering "
skickat från en telefon
Såg er tråd precis. Lycka till med turbo bygget. Riktigt fett!!
Re: Sv: Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 19 Dec 2012, 21:03
by St3v3
Dawe_A wrote:suprated wrote:Enligt min källa, så kan man inte regga orginal motor som bilen är byggd med (med turbo).
nej de är för att man måste byta om man ska kvala in som ombyggt fordon men det ska jag inte regga bilen som. utan enbart Göra en "miljöbils konvertering "
skickat från en telefon
Måste man inte regga som ombyggt för att det ska göra den konverteringen?
Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 19 Dec 2012, 21:51
by Dawe_A
tydligen inte .
skickat från en telefon
Sv: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 20 Dec 2012, 09:16
by johankihl
Sfro besiktningsmannen kommer att mäta inloppet på din turbo för att se att det är ett rimligt val för den tilltänkta effekten. Mao kommer inte en väldigt stor turbo och ett lågt lddtryck funka för reg besiktning.
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 20 Dec 2012, 10:44
by Dawe_A
med andra ord så tar jag en turbo som sitter på en 4-450hk bil original så kan ingen klaga , right?
vad sitter där för turbo på subaro inpreza och EVO6or etc ? Kanske någon turbo ifrån en modernare porsche turbo ?
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 20 Dec 2012, 10:51
by jorgen
Hur hade du tänkt att klara av att bara öka med 34hk om du ska turbomata en s38?
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 20 Dec 2012, 11:09
by Sten
Det är tydligen 20% ökning på effekt och 10% på vrid,så jag tror nog vridet blir svårare kanske....
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 20 Dec 2012, 11:23
by cerveza
Sten wrote:Det är tydligen 20% ökning på effekt och 10% på vrid,så jag tror nog vridet blir svårare kanske....
EXTREME wastegatekonfig med 0,1kg fjäder i och inte låta den ladda över det förenst du passerat vridmax. typ en 3-4st 60mm wastegatar. Ska bli väldigt intressant detta
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 20 Dec 2012, 11:29
by Dawe_A
Det löser sig grappar. dubbla precision 66mm wgs, elektroniskt styrd laddkurva och lam tändning
Klart som fasen vi ska kunna styra upp detta
69hk får jag öka, 40nm
får väl sätta någon vacumsug som suger upp tryckmätaren till 0.3 bar och låta turbon snurra utan att bygga laddtryck.. kollar dom med egen utrustning eller
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 20 Dec 2012, 12:06
by Dawe_A
Pratade precis i telefon med SFROs bmw turbo expert och detta är en stor MYT. Vi kommer aldrig kunna "e85 regga" bilen och sätta på turbo.
han skulle informera bossebildoktor om detta. Det är alltså ombyggt fordon som gäller, punkt slut.
man skulle med andra ord knipit MGs supra maskin medans man hade chansen
Re: Dawes E34 M5 - SFRO reggning med turbo.
Posted: 20 Dec 2012, 12:15
by R.Larsson
Gmc Typhoon är på 4.3 liter original med singelturbo. Klarar väl drygt 400hk en sådan turbo. Kanske vore något för din maskin..