Page 10 of 26
Posted: 01 Aug 2006, 23:15
by Aleex
Insanity wrote:Du har inte ställt kammen åt helvete då??
Kammen står som orginal. Precis som förra året, funkade de fint ju...
Men jag ska ställa kammen så de öppnar lite mer, men har svårt att tro att de skulle göra bilen så här.
Posted: 02 Aug 2006, 17:22
by Aleex
ja idag har man vart i garaget, igen utan framgång....Nu SKITER jag i det här....
Jag får lämna bort bilen till nån som vill/kan lösa de här problemet...
Posted: 02 Aug 2006, 21:46
by M3JONAS
Har du gjort leak-down test?
Tänkte om det kunde vara så illa att någonting är otätt?
Hur ser ventilspelet ut?
Posted: 02 Aug 2006, 22:53
by Aleex
M3JONAS wrote:Har du gjort leak-down test?
Tänkte om det kunde vara så illa att någonting är otätt?
Hur ser ventilspelet ut?
Jag kanske e dum, men vad är leak-down test?
Jag tycker inte nått verkar otätt, men de skulle behövas ett par nya ögon...Jag stirrar väl mig blind på annat....Så e ja trött på de med..
Ventilspelet ser bra ut..
Posted: 02 Aug 2006, 23:11
by tobbe tlrecond
har inte spjuvern tid att hjälpa dig
o felsöka lite
Posted: 03 Aug 2006, 06:59
by Aleex
tobbe tlrecond wrote:har inte spjuvern tid att hjälpa dig
o felsöka lite
Det är en komplicerad historia...
Posted: 03 Aug 2006, 07:48
by M3JONAS
Aleex wrote:Jag kanske e dum, men vad är leak-down test?
Jag tycker inte nått verkar otätt, men de skulle behövas ett par nya ögon...Jag stirrar väl mig blind på annat....Så e ja trött på de med..
Ventilspelet ser bra ut..
Man plockar ut tändstiften, gängar i en nippel i tändstiftshålet som sedan kopplas till tryckluft med mätare. Först kollar man vilket tryck man har på mätaren då slangen är pluggad, tex så viker man slangen, sen sätter man motorn i td, förbränningsfas, och slår på luften igen. Då kan man se hur mycket luft som pyser ut någonstans. Man brukar kunna höra om det isf pyser i insuget eller avgassystemet eller om man får tryck ner i vevhuset.
Mer avancerad och mycket bättre variant av kompprov.
Finns även mer lyxiga varianter med dubbla mätare.
Posted: 03 Aug 2006, 08:02
by Aleex
Man plockar ut tändstiften, gängar i en nippel i tändstiftshålet som sedan kopplas till tryckluft med mätare. Först kollar man vilket tryck man har på mätaren då slangen är pluggad, tex så viker man slangen, sen sätter man motorn i td, förbränningsfas, och slår på luften igen. Då kan man se hur mycket luft som pyser ut någonstans. Man brukar kunna höra om det isf pyser i insuget eller avgassystemet eller om man får tryck ner i vevhuset.
Okej, Men då kommer problemet...Jag vet ingen som har sånna grejer..
Mer avancerad och mycket bättre variant av kompprov.
Finns även mer lyxiga varianter med dubbla mätare.[/quote]
Posted: 03 Aug 2006, 08:06
by Bäckis
Det är inget leak down på den där motorn.
Posted: 03 Aug 2006, 11:17
by Linus
hade gärna hjälp dig med monstret men jag har ingen bra ide om vad det kan vara
e säkert nåt skit fel som du/vi har missat kke e diesel i tanken
köp min bil så har du en 9sek bil som funkar hmm eller va det en 19sek bil
den måste bara gå i helgen
Posted: 03 Aug 2006, 11:19
by Linus
hörni ppf klockan går fel
Posted: 03 Aug 2006, 12:54
by Aleex
Linus wrote:hade gärna hjälp dig med monstret men jag har ingen bra ide om vad det kan vara
e säkert nåt skit fel som du/vi har missat kke e diesel i tanken
köp min bil så har du en 9sek bil som funkar hmm eller va det en 19sek bil
den måste bara gå i helgen
Jag vet inte vad vi skulle ha missat, Men de kanske e nått man inte tänkt alls på.. Helgen hade vart bra, men de känns inte som de nu
Posted: 03 Aug 2006, 14:42
by Linus
ge inte upp nu
har du prövat att köra utan luftfilter hmm bara än ide kke stryps där eller ngt eller vad vet jag återkommer med mer smarta ideer
Posted: 03 Aug 2006, 14:45
by Aleex
Man får väl prova att höjja tändningen! Den e ju trots allt bara 19 grader vid 1.5 bar...Men de skan fan funka iallafall...
Posted: 03 Aug 2006, 17:39
by M3JONAS
Bäckis wrote:Det är inget leak down på den där motorn.
OK, tänkte bara att det kunde vara en orsak till trötthet annars men säger du att det inte är knas där så tror jag inte att det är det.
Posted: 03 Aug 2006, 17:41
by M3JONAS
Hur illa går bilen? Hur mycket varvar du?
Tänk på att utväxlingen är bytt, bör inte kännas lika rapp med 3,25 som med 3,73...
Posted: 03 Aug 2006, 17:58
by Aleex
Bilen går inte så dåligt så länge man inte laddar, men när laddet kommer så tycker inte jag det sjuter på.
Jag kör ju med m3 lådan, så de blir ju istort sett samma som förut.
Jag varvar 7500 rpm