327 Turbo ( Nu med en jätte liten filmsnutt ,sid 13)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Insanity wrote:Du har inte ställt kammen åt helvete då??


Kammen står som orginal. Precis som förra året, funkade de fint ju...
Men jag ska ställa kammen så de öppnar lite mer, men har svårt att tro att de skulle göra bilen så här.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

ja idag har man vart i garaget, igen utan framgång....Nu SKITER jag i det här....

Jag får lämna bort bilen till nån som vill/kan lösa de här problemet...
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Har du gjort leak-down test?
Tänkte om det kunde vara så illa att någonting är otätt?
Hur ser ventilspelet ut?
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

M3JONAS wrote:Har du gjort leak-down test?
Tänkte om det kunde vara så illa att någonting är otätt?
Hur ser ventilspelet ut?


Jag kanske e dum, men vad är leak-down test? :oops:
Jag tycker inte nått verkar otätt, men de skulle behövas ett par nya ögon...Jag stirrar väl mig blind på annat....Så e ja trött på de med..
Ventilspelet ser bra ut..
User avatar
tobbe tlrecond
Posts: 959
Joined: 20 Dec 2005, 17:59
Location: vagnhärad
Contact:

Post by tobbe tlrecond »

har inte spjuvern tid att hjälpa dig :roll: o felsöka lite
Tobbe. L
Mob 070-5631319

7,0072 1/8 - 173 km
10,5900 1/4 - 224,9 km
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

tobbe tlrecond wrote:har inte spjuvern tid att hjälpa dig :roll: o felsöka lite


Det är en komplicerad historia...
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Aleex wrote:
Jag kanske e dum, men vad är leak-down test? :oops:
Jag tycker inte nått verkar otätt, men de skulle behövas ett par nya ögon...Jag stirrar väl mig blind på annat....Så e ja trött på de med..
Ventilspelet ser bra ut..


Man plockar ut tändstiften, gängar i en nippel i tändstiftshålet som sedan kopplas till tryckluft med mätare. Först kollar man vilket tryck man har på mätaren då slangen är pluggad, tex så viker man slangen, sen sätter man motorn i td, förbränningsfas, och slår på luften igen. Då kan man se hur mycket luft som pyser ut någonstans. Man brukar kunna höra om det isf pyser i insuget eller avgassystemet eller om man får tryck ner i vevhuset.

Mer avancerad och mycket bättre variant av kompprov.

Finns även mer lyxiga varianter med dubbla mätare.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Man plockar ut tändstiften, gängar i en nippel i tändstiftshålet som sedan kopplas till tryckluft med mätare. Först kollar man vilket tryck man har på mätaren då slangen är pluggad, tex så viker man slangen, sen sätter man motorn i td, förbränningsfas, och slår på luften igen. Då kan man se hur mycket luft som pyser ut någonstans. Man brukar kunna höra om det isf pyser i insuget eller avgassystemet eller om man får tryck ner i vevhuset.


Okej, Men då kommer problemet...Jag vet ingen som har sånna grejer..
Mer avancerad och mycket bättre variant av kompprov.

Finns även mer lyxiga varianter med dubbla mätare.[/quote]
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Det är inget leak down på den där motorn.
Linus
Posts: 120
Joined: 20 Nov 2005, 15:06

Post by Linus »

hade gärna hjälp dig med monstret men jag har ingen bra ide om vad det kan vara :? e säkert nåt skit fel som du/vi har missat kke e diesel i tanken :shock: köp min bil så har du en 9sek bil som funkar hmm eller va det en 19sek bil :lol: den måste bara gå i helgen :twisted:
TEAM KSG RACING
Linus
Posts: 120
Joined: 20 Nov 2005, 15:06

Post by Linus »

hörni ppf klockan går fel
TEAM KSG RACING
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Linus wrote:hade gärna hjälp dig med monstret men jag har ingen bra ide om vad det kan vara :? e säkert nåt skit fel som du/vi har missat kke e diesel i tanken :shock: köp min bil så har du en 9sek bil som funkar hmm eller va det en 19sek bil :lol: den måste bara gå i helgen :twisted:


Jag vet inte vad vi skulle ha missat, Men de kanske e nått man inte tänkt alls på.. Helgen hade vart bra, men de känns inte som de nu
Linus
Posts: 120
Joined: 20 Nov 2005, 15:06

Post by Linus »

ge inte upp nu :twisted: har du prövat att köra utan luftfilter hmm bara än ide kke stryps där eller ngt eller vad vet jag återkommer med mer smarta ideer :wink:
TEAM KSG RACING
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Man får väl prova att höjja tändningen! Den e ju trots allt bara 19 grader vid 1.5 bar...Men de skan fan funka iallafall...
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Bäckis wrote:Det är inget leak down på den där motorn.


OK, tänkte bara att det kunde vara en orsak till trötthet annars men säger du att det inte är knas där så tror jag inte att det är det.
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Hur illa går bilen? Hur mycket varvar du?
Tänk på att utväxlingen är bytt, bör inte kännas lika rapp med 3,25 som med 3,73...
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Bilen går inte så dåligt så länge man inte laddar, men när laddet kommer så tycker inte jag det sjuter på.
Jag kör ju med m3 lådan, så de blir ju istort sett samma som förut.
Jag varvar 7500 rpm
Post Reply