Insanity wrote:Du har inte ställt kammen åt helvete då??
Kammen står som orginal. Precis som förra året, funkade de fint ju...
Men jag ska ställa kammen så de öppnar lite mer, men har svårt att tro att de skulle göra bilen så här.
M3JONAS wrote:Har du gjort leak-down test? Tänkte om det kunde vara så illa att någonting är otätt? Hur ser ventilspelet ut?
Jag kanske e dum, men vad är leak-down test?
Jag tycker inte nått verkar otätt, men de skulle behövas ett par nya ögon...Jag stirrar väl mig blind på annat....Så e ja trött på de med..
Ventilspelet ser bra ut..
Aleex wrote: Jag kanske e dum, men vad är leak-down test? Jag tycker inte nått verkar otätt, men de skulle behövas ett par nya ögon...Jag stirrar väl mig blind på annat....Så e ja trött på de med.. Ventilspelet ser bra ut..
Man plockar ut tändstiften, gängar i en nippel i tändstiftshålet som sedan kopplas till tryckluft med mätare. Först kollar man vilket tryck man har på mätaren då slangen är pluggad, tex så viker man slangen, sen sätter man motorn i td, förbränningsfas, och slår på luften igen. Då kan man se hur mycket luft som pyser ut någonstans. Man brukar kunna höra om det isf pyser i insuget eller avgassystemet eller om man får tryck ner i vevhuset.
Mer avancerad och mycket bättre variant av kompprov.
Finns även mer lyxiga varianter med dubbla mätare.
Man plockar ut tändstiften, gängar i en nippel i tändstiftshålet som sedan kopplas till tryckluft med mätare. Först kollar man vilket tryck man har på mätaren då slangen är pluggad, tex så viker man slangen, sen sätter man motorn i td, förbränningsfas, och slår på luften igen. Då kan man se hur mycket luft som pyser ut någonstans. Man brukar kunna höra om det isf pyser i insuget eller avgassystemet eller om man får tryck ner i vevhuset.
Okej, Men då kommer problemet...Jag vet ingen som har sånna grejer..
Mer avancerad och mycket bättre variant av kompprov.
Finns även mer lyxiga varianter med dubbla mätare.[/quote]
hade gärna hjälp dig med monstret men jag har ingen bra ide om vad det kan vara e säkert nåt skit fel som du/vi har missat kke e diesel i tanken köp min bil så har du en 9sek bil som funkar hmm eller va det en 19sek bil den måste bara gå i helgen
Linus wrote:hade gärna hjälp dig med monstret men jag har ingen bra ide om vad det kan vara e säkert nåt skit fel som du/vi har missat kke e diesel i tanken köp min bil så har du en 9sek bil som funkar hmm eller va det en 19sek bil den måste bara gå i helgen
Jag vet inte vad vi skulle ha missat, Men de kanske e nått man inte tänkt alls på.. Helgen hade vart bra, men de känns inte som de nu
Bilen går inte så dåligt så länge man inte laddar, men när laddet kommer så tycker inte jag det sjuter på.
Jag kör ju med m3 lådan, så de blir ju istort sett samma som förut.
Jag varvar 7500 rpm