Pecka Power E21 M20 2,8 Turbo 837 whp!!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
Kan de säkert vara, men de är inte bara laddtrycket, för den ska inte vara så här slö med 1,35 i ladd om inte den nya drivlinan tar en jävla massa effekt?
Ska ut i garaget nu och slita bort tryckrören och kolla lite, sen ska jag ta ett komptest också.
Ska ut i garaget nu och slita bort tryckrören och kolla lite, sen ska jag ta ett komptest också.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
- CorsaManiac
- Bmwandreas
- Moderator
Bmwandreas wrote:Har du inte annan utväxling nu?
Vi får koppla in datorn och kolla om du inte hittar något fel...
Jo jag har annan utväxling, men tycker inte den ska bli så slö av de men de kanske den blir?
Vi får nog ta och göra de för jag hittar inga fel, har haft bort tryckrören och gjort rent och kollat noga och sen satt jag tillbaks och drog åt så mycke jag kunde.
Kollade kompet idag också och de ser bra ut så de är kanske jag som inbillar mig att den är slö eller så är de utväxlingen.
Jag PM:ar dig Ärtan.
- CorsaManiac
CorsaManiac wrote:Den borde inte bli så mkt slöare trots att du byter utväxling, inte med tanke på hur fint register du har i din motor. Den där tiden du G-techade motsvarar ca 290hk på ca 1100kg.
EDIT: Om det dessutom är den gamla lilla svarta G-techen kan man räkna på ett par tiondelar till på tiden.
Japp de är den gammla G-techen vi använder.
Låter ju inte alls bra om man ska tro på den fomeln du räknat med, dela gärna med dig om hur du räknat ut detta.
Tror dock de är mer än 290hk i den, man kan åka brett på trean om man vill bara genom att gasa.
Ärtan ska komma och kolla förhoppningsvis denna vecka, så jag hoppas de är nått enkelt skitfel, får jag den att gå så jag blir nöjd blir de nog tullinge på lördag.
- CorsaManiac
Jag räknade i kalkylatorn från Norberg-racing. Den stämde ganska bra på tiderna på Corsan, Corsan skulle ha ca 200hk enligt kalkylatorn och det kan ju stämma ganska bra med 116hk från början och ca 0,8-0,85bars ladd.
På en 402m repa visade min gamla G-Tech ca 0,3-0,4 sek för snabbt.
Hoppas du får den att gå bra för jag vill se den på Tullinge!
- Bmwandreas
- Moderator
Jag har slicks men de är inga DOT märkta så man får väll inte ha dom på Tullinge, så jag ska försöka jaga tag i ett par andra tills dess, du ska inte sälja dina Ärtan?
Jag kan sätta på mina slitna slicka när du kommer, dom är ju alla fall mycke bättre än dom som sitter på nu, hojta till när du har tid att kika förbi.
Jag kan sätta på mina slitna slicka när du kommer, dom är ju alla fall mycke bättre än dom som sitter på nu, hojta till när du har tid att kika förbi.
CorsaManiac wrote:Jag räknade i kalkylatorn från Norberg-racing. Den stämde ganska bra på tiderna på Corsan, Corsan skulle ha ca 200hk enligt kalkylatorn och det kan ju stämma ganska bra med 116hk från början och ca 0,8-0,85bars ladd.
När jag räknar enligt den sidan så får jag de till att de ska vara 222hk i min bil?
Då ett kilo är 2,205 lbs så blir alltså 1100 kilo 2425,5 lbs och tiden 12,92?
Men de verkar ju skumt med den där uträkningen, den måste ju vara baserad på att man inte spinner ett enda dug och att man växlar fortare än fan själv.
För annars skulle tex min bil, med vi säger 490hk tex göra 9.90 på 402 meter?
- CorsaManiac
bmwpatrik wrote:CorsaManiac wrote:Jag räknade i kalkylatorn från Norberg-racing. Den stämde ganska bra på tiderna på Corsan, Corsan skulle ha ca 200hk enligt kalkylatorn och det kan ju stämma ganska bra med 116hk från början och ca 0,8-0,85bars ladd.
När jag räknar enligt den sidan så får jag de till att de ska vara 222hk i min bil?
Då ett kilo är 2,205 lbs så blir alltså 1100 kilo 2425,5 lbs och tiden 12,92?
Men de verkar ju skumt med den där uträkningen, den måste ju vara baserad på att man inte spinner ett enda dug och att man växlar fortare än fan själv.
För annars skulle tex min bil, med vi säger 490hk tex göra 9.90 på 402 meter?
Det låter skumt för det verkar stämma skapligt på Corsan å den spann ju en hel del Väger den 1100kg med dej i förresten?
Den kan ju aldrig väga 1100kg med dig i, då har du gjort en bragd.
Som minst vägde min E21:a 890kg tom, då var det flippfront utan innerskärmar, helt skrapad, lättborrade dörrar och lexanrutor på alla ställen inklusive frmarutan. Huv och skuff i 3 lager kolfiber, så mkt lättare blir den fan inte. Tankad med förare hade jag då 1010kg på vågen.
Vad hade du för slutfart med G-tech? Iof rätt irrelevant då den gamla modellen är helt kass. Gå ihop och köp en Pro comp, den har jag och den stämmer utmärkt mot tidtagning.
Som minst vägde min E21:a 890kg tom, då var det flippfront utan innerskärmar, helt skrapad, lättborrade dörrar och lexanrutor på alla ställen inklusive frmarutan. Huv och skuff i 3 lager kolfiber, så mkt lättare blir den fan inte. Tankad med förare hade jag då 1010kg på vågen.
Vad hade du för slutfart med G-tech? Iof rätt irrelevant då den gamla modellen är helt kass. Gå ihop och köp en Pro comp, den har jag och den stämmer utmärkt mot tidtagning.
- CorsaManiac