Pecka Power E21 M20 2,8 Turbo 837 whp!!!

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Föresten så har jag bytt kylaren också, vart inge bättre de heller, ska prova klämma dit en till fläkt få se, men som allt annat går nu så blir de nog inge bättre med en till, kanske är de termostaten va vet jag.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Det kan inte ha något med wastegaten o göra då, efter som att det är den som håller i laddtrycket.?
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Kan de säkert vara, men de är inte bara laddtrycket, för den ska inte vara så här slö med 1,35 i ladd om inte den nya drivlinan tar en jävla massa effekt?

Ska ut i garaget nu och slita bort tryckrören och kolla lite, sen ska jag ta ett komptest också.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
CorsaManiac
Posts: 179
Joined: 23 Nov 2005, 12:03
Location: Borlänge

Post by CorsaManiac »

Du har inte haft bort nåt triggerhjul/givare eller liknande som inte kom tillbaka på exakt rätt plats igen?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Har du inte annan utväxling nu?

Vi får koppla in datorn och kolla om du inte hittar något fel...
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Bmwandreas wrote:Har du inte annan utväxling nu?

Vi får koppla in datorn och kolla om du inte hittar något fel...


Jo jag har annan utväxling, men tycker inte den ska bli så slö av de men de kanske den blir?

Vi får nog ta och göra de för jag hittar inga fel, har haft bort tryckrören och gjort rent och kollat noga och sen satt jag tillbaks och drog åt så mycke jag kunde.

Kollade kompet idag också och de ser bra ut så de är kanske jag som inbillar mig att den är slö eller så är de utväxlingen.

Jag PM:ar dig Ärtan.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
CorsaManiac
Posts: 179
Joined: 23 Nov 2005, 12:03
Location: Borlänge

Post by CorsaManiac »

Den borde inte bli så mkt slöare trots att du byter utväxling, inte med tanke på hur fint register du har i din motor. Den där tiden du G-techade motsvarar ca 290hk på ca 1100kg.

EDIT: Om det dessutom är den gamla lilla svarta G-techen kan man räkna på ett par tiondelar till på tiden.
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

CorsaManiac wrote:Den borde inte bli så mkt slöare trots att du byter utväxling, inte med tanke på hur fint register du har i din motor. Den där tiden du G-techade motsvarar ca 290hk på ca 1100kg.

EDIT: Om det dessutom är den gamla lilla svarta G-techen kan man räkna på ett par tiondelar till på tiden.


Japp de är den gammla G-techen vi använder.

Låter ju inte alls bra om man ska tro på den fomeln du räknat med, dela gärna med dig om hur du räknat ut detta.

Tror dock de är mer än 290hk i den, man kan åka brett på trean om man vill bara genom att gasa.

Ärtan ska komma och kolla förhoppningsvis denna vecka, så jag hoppas de är nått enkelt skitfel, får jag den att gå så jag blir nöjd blir de nog tullinge på lördag.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
CorsaManiac
Posts: 179
Joined: 23 Nov 2005, 12:03
Location: Borlänge

Post by CorsaManiac »

Jag räknade i kalkylatorn från Norberg-racing. Den stämde ganska bra på tiderna på Corsan, Corsan skulle ha ca 200hk enligt kalkylatorn och det kan ju stämma ganska bra med 116hk från början och ca 0,8-0,85bars ladd.
På en 402m repa visade min gamla G-Tech ca 0,3-0,4 sek för snabbt.

Hoppas du får den att gå bra för jag vill se den på Tullinge!
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Har du inte slicks är det ingen ide att åka till Tullinge, eftersom det är halare på klister än på gatan.
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Jag har slicks men de är inga DOT märkta så man får väll inte ha dom på Tullinge, så jag ska försöka jaga tag i ett par andra tills dess, du ska inte sälja dina Ärtan?

Jag kan sätta på mina slitna slicka när du kommer, dom är ju alla fall mycke bättre än dom som sitter på nu, hojta till när du har tid att kika förbi.
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

CorsaManiac wrote:Jag räknade i kalkylatorn från Norberg-racing. Den stämde ganska bra på tiderna på Corsan, Corsan skulle ha ca 200hk enligt kalkylatorn och det kan ju stämma ganska bra med 116hk från början och ca 0,8-0,85bars ladd.
På en 402m repa visade min gamla G-Tech ca 0,3-0,4 sek för snabbt.

Hoppas du får den att gå bra för jag vill se den på Tullinge!


När jag räknar enligt den sidan så får jag de till att de ska vara 222hk i min bil?
Då ett kilo är 2,205 lbs så blir alltså 1100 kilo 2425,5 lbs och tiden 12,92?

Men de verkar ju skumt med den där uträkningen, den måste ju vara baserad på att man inte spinner ett enda dug och att man växlar fortare än fan själv.

För annars skulle tex min bil, med vi säger 490hk tex göra 9.90 på 402 meter?
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Alla kalkylatorer utgår från 100% perfekt repa. Att bara kolla på slutfraten stämmer bättre men brukar ändå bli väldigt lågt jämfört med vad du har bromsat fram.
User avatar
CorsaManiac
Posts: 179
Joined: 23 Nov 2005, 12:03
Location: Borlänge

Post by CorsaManiac »

bmwpatrik wrote:
CorsaManiac wrote:Jag räknade i kalkylatorn från Norberg-racing. Den stämde ganska bra på tiderna på Corsan, Corsan skulle ha ca 200hk enligt kalkylatorn och det kan ju stämma ganska bra med 116hk från början och ca 0,8-0,85bars ladd.
På en 402m repa visade min gamla G-Tech ca 0,3-0,4 sek för snabbt.

Hoppas du får den att gå bra för jag vill se den på Tullinge!


När jag räknar enligt den sidan så får jag de till att de ska vara 222hk i min bil?
Då ett kilo är 2,205 lbs så blir alltså 1100 kilo 2425,5 lbs och tiden 12,92?

Men de verkar ju skumt med den där uträkningen, den måste ju vara baserad på att man inte spinner ett enda dug och att man växlar fortare än fan själv.

För annars skulle tex min bil, med vi säger 490hk tex göra 9.90 på 402 meter?


Det låter skumt för det verkar stämma skapligt på Corsan å den spann ju en hel del :) Väger den 1100kg med dej i förresten?
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Den kan ju aldrig väga 1100kg med dig i, då har du gjort en bragd.

Som minst vägde min E21:a 890kg tom, då var det flippfront utan innerskärmar, helt skrapad, lättborrade dörrar och lexanrutor på alla ställen inklusive frmarutan. Huv och skuff i 3 lager kolfiber, så mkt lättare blir den fan inte. Tankad med förare hade jag då 1010kg på vågen.

Vad hade du för slutfart med G-tech? Iof rätt irrelevant då den gamla modellen är helt kass. Gå ihop och köp en Pro comp, den har jag och den stämmer utmärkt mot tidtagning.
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Tjänstevikten är 1200 kilo, men va den väger nu vet jag inte, har inte lättat nått, är nog snarare tyngre nu med alla tillbehör.

Sen väger jag en hundring också :oops: kanske får svälta så sitter en mitten tolva HAHAHA
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
User avatar
CorsaManiac
Posts: 179
Joined: 23 Nov 2005, 12:03
Location: Borlänge

Post by CorsaManiac »

Du får sätta Håen i den så gör den en tia utan problem :)
Post Reply