Page 10 of 27
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 21 Nov 2011, 16:43
by Dajb
efter lite närmre efterforskning så ska inte vara en corvette låda, utan en camaro låda
och enligt säkra källor så ska inte viper lådan ha någon skillnad jämfört med dessa, utan det är exakt samma innehåll, bara en längre och aningen grövre axel, annars identiska invändigt
dom här specs siffrorna som då denna ska vara specad till 450 lbs eller vad dom nu mäter, och vipern till 550, men det ska bara vara hittepå det med
låter ju förbannat trevligt då viperlådorna oftast är dyrare och passar inte bolt on med mitt fina svep hehe
Mvh
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 21 Nov 2011, 17:05
by Pimplaren
Ska vara splinsade drev på 5 6 på viper, istället för fasta som i camarolådan!
Vet dock inte om det gör något på hållbarheten.
Kolla upp noga vilken olja du ska ha i lådan, synkarna tar stryk om man har i fel olja.
Dexron III ala
http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp ... yType_ID=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 21 Nov 2011, 17:16
by Dajb
okej, ja det jag fick som svar när jag frågade var: The ratings on the trans are not a true rating, That unit will handle the same as a viper as the internal parts are the same as a viper
okej, det är den oljan man ska åka med alltså
tackar för det
mvh
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 21 Nov 2011, 20:24
by stiiiv_
Dajb wrote:efter lite närmre efterforskning så ska inte vara en corvette låda, utan en camaro låda
och enligt säkra källor så ska inte viper lådan ha någon skillnad jämfört med dessa, utan det är exakt samma innehåll, bara en längre och aningen grövre axel, annars identiska invändigt
dom här specs siffrorna som då denna ska vara specad till 450 lbs eller vad dom nu mäter, och vipern till 550, men det ska bara vara hittepå det med
låter ju förbannat trevligt då viperlådorna oftast är dyrare och passar inte bolt on med mitt fina svep hehe
Mvh
Fan va smutt om det är en camaro låda du har fått tag på:) då passar Bosse swepet direkt!:)viper lådan är något längre än camaron! Min är specad till 440lbs och är en camaro låda:)
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 21 Nov 2011, 20:38
by Pimplaren
Det går även 3.8L ala 250 bagis i lådan!
hehe
Camaro t56 club sweden
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 22 Nov 2011, 16:09
by Dajb
stiiiv_ wrote:Dajb wrote:efter lite närmre efterforskning så ska inte vara en corvette låda, utan en camaro låda
och enligt säkra källor så ska inte viper lådan ha någon skillnad jämfört med dessa, utan det är exakt samma innehåll, bara en längre och aningen grövre axel, annars identiska invändigt
dom här specs siffrorna som då denna ska vara specad till 450 lbs eller vad dom nu mäter, och vipern till 550, men det ska bara vara hittepå det med
låter ju förbannat trevligt då viperlådorna oftast är dyrare och passar inte bolt on med mitt fina svep hehe
Mvh
Fan va smutt om det är en camaro låda du har fått tag på:) då passar Bosse swepet direkt!:)viper lådan är något längre än camaron! Min är specad till 440lbs och är en camaro låda:)
Exakt, det var dom du rekomenderade i usa som sa det om lådan, thegearbox.org
ja ska montera av orginal kåpan i veckan och testa med bosses så man får se att det passar
okej, denna ska vara specad till 450lbs, men vi märker i sommar förhoppningsvis om det håller
haha
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 22 Nov 2011, 16:10
by Dajb
Pimplaren wrote:Det går även 3.8L ala 250 bagis i lådan!
hehe
Camaro t56 club sweden
3.7 liter ala vadå?
hehe
får vi se vem som fått tag i den bästa lådan som håller längst nästa år då?
hehe
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 22 Nov 2011, 16:15
by Bmwandreas
Jag hade camarolåda och den höll då för massor med 9 sek repor.
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 22 Nov 2011, 16:19
by Dajb
Bmwandreas wrote:Jag hade camarolåda och den höll då för massor med 9 sek repor.
då hoppas jag på att den kommer göra detsamma för mig
hade du några flexande delar i drivlinan annars? sviktstålsaxlar bara eller?
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 22 Nov 2011, 16:28
by Pimplaren
3.8L flytande guld i lådan!
oljan alltså
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 22 Nov 2011, 16:39
by Dajb
Pimplaren wrote:3.8L flytande guld i lådan!
oljan alltså
aaaahaa då hänger jag med
inte lätt att va skåning och hänga med i svenskan
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 22 Nov 2011, 19:11
by Dajb
Har lite sådär svårt vid val av kolvar och stakar
först var jag helt bensäker på Je kolvar och Pauter stakar
nu börjar jag mer glida över och titta på Cp kolvar och Arrow Precision stakar
har hört gott om båda, men har hört att arrow stakarna är något av det bästa man kan sätta i sin motor?!
Inte helt lätt då man vill ju såklart ha det bästa man kan få
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 22 Nov 2011, 19:45
by Bäckis
Att köpa Arrowstakar är ju definitivt inte kostnadseffektivt, de är dyra. Vi har kört massor av effekt med våra som kostar 1/3 och det är inga bekymmer.
Ang kolvar så är CP klart finast, det är därför vi valt dem.
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 22 Nov 2011, 19:53
by Dajb
Bäckis wrote:Att köpa Arrowstakar är ju definitivt inte kostnadseffektivt, de är dyra. Vi har kört massor av effekt med våra som kostar 1/3 och det är inga bekymmer.
Ang kolvar så är CP klart finast, det är därför vi valt dem.
okej, det kanske inte skiljer tillräckligt mycket för att det ska vara värt det?
jag får ge ungefär samma pris för arrow stakar som det kostar att köpa verdi av er, och vad väljer man då med handen på hjärtat? verdi eller arrow?
jag har själv inte riktigt någon koll på vad som är vettigast
okej, ja cp kolvar lutar det åt, är bara en tusenlapp dyrar ungefär än Je, men har aldrig heller hört något dåligt direkt om Je så det är lite därför dom är med i matchen
Tack!
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 22 Nov 2011, 20:02
by Bmwandreas
Han menade HD stakarna för 850 kr st.
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 22 Nov 2011, 20:04
by johankihl
Jag hade Arrow i min gamla maskin. Hade med handen på hjärtat köpt Verdi, mycket finare modell än Arrow som mer liknade Kina stakarna. Verdi är smäckrare och finare samt ett genuint hantverk från ett av Sveriges mest renommerade namn inom motorsport världen över!
Re: Bmw E30 M5 Turbo: Jakten efter 1000whp
Posted: 22 Nov 2011, 20:15
by Pimplaren
Stefan Verdi kan sin sak
Man lär köra ras på alla 3 för att veta vilken som är bäst!