pelko wrote:Fälgen är ny och "navet" också, antar att de bara har snurrat upp sig lite och man får spänna de igen. De är ett fåtal som är lite lösa, inte alla.
så brukar ekrarna bli om man åker i herrejössesguppiga banor. spänner du några kanske fälgen blir vind... googla lite på att ekra fälgar (finns en guide på SOE) och läs lite så ser du. om jag orkar ska jag försöka rikta mitt bakhjul i helgen, dvs spänna ekrarna.
Vi löste det idag, fick hjälp av en crosskunnig kollega. Blev riktigt bra.
Bytte klossar, lagade kicken, riktade växelföraren och lite annat. Gött att meka hoj, går så sjukt smidigt och man slipper domkraft och smutsiga hjulhus
Ekrarna ska man kontrollera efter varje körning. Man tar ekernyckeln och smaskar till ekrarna lite försiktigt för att höra "klangen" och spänner sedan efter det. Hjulet man spänner/kontrollerar måste hänga fritt i luften, annars är det stor risk att man drar det snett.
BMW 525iT M-sport -03
BMW 325i 4d Evo "Darth Vader"
BMW 320 Race (under uppbyggnad)
Vi var och körde två timmar ikväll. Sjukt jävla roligt och ungefär lika jobbigt.
Banan i sig är sjukt teknisk och oerhört svår för mig som tog premiären där. Det är lite så att det är antingen eller när man kör, nu lyfte inget av hjulen när jag körde och då går det långsamt. Ska det gå hyffsat eller riktigt snabbt så måste man hoppa hela tiden och det är några år bort... Så det är svårt att köra halvfort.
Mina underarmar kommer inte må bra imorgon, det var det jag upplevde som jobbigast. Sedan är det sjuk kraft i hojen så det var några gånger där den ville åka ifrån mig
Ska man köra fort räcker 2504t bra, men visst ska man ut och leka på grus etc så är 450 kul.
Undrar egentligen vilka 450 cyklarna är gjorda för med tanke på att jag vet att riktigt snabba killar åker nedtrimmade 450 maskiner och vinner med dem.
Turbo Tarzan wrote:Ekrarna ska man kontrollera efter varje körning. Man tar ekernyckeln och smaskar till ekrarna lite försiktigt för att höra "klangen" och spänner sedan efter det. Hjulet man spänner/kontrollerar måste hänga fritt i luften, annars är det stor risk att man drar det snett.
så har jag aldrig gjort utan jag klämmer på ekrarna och kollar hur mycket de sviktar drar man så det blir bra klang kan man dragit dem för hårt ekrarna ska svikta annars går de av. och man ska bara dra lite i taget och dra motsatta lite osv annars drar man det snett
Vill åka fort.
Sponsorer sökes
TRÄNING ÄR FÖR TALANGLÖSA
Turbo Tarzan wrote:Ekrarna ska man kontrollera efter varje körning. Man tar ekernyckeln och smaskar till ekrarna lite försiktigt för att höra "klangen" och spänner sedan efter det. Hjulet man spänner/kontrollerar måste hänga fritt i luften, annars är det stor risk att man drar det snett.
så har jag aldrig gjort utan jag klämmer på ekrarna och kollar hur mycket de sviktar drar man så det blir bra klang kan man dragit dem för hårt ekrarna ska svikta annars går de av. och man ska bara dra lite i taget och dra motsatta lite osv annars drar man det snett
Om man drar ekrarna snett har man fuskat med spänningen tidigare
Gör man på rätt sätt spänner man eker för eker och lyssnar på ljudet, värre är det inte.
BMW 525iT M-sport -03
BMW 325i 4d Evo "Darth Vader"
BMW 320 Race (under uppbyggnad)
2T är ju melodin inga ventilar,kammar, kamkedjor,ventilsäten, kostar väl mer att hålla liv i en 4t. sen är ju ljudet i en 2T mycket fränare ja köppte en 250 2T för ett tag sedan just för att motorn inte e licka dyr när den pajar..