Page 10 of 39

Posted: 10 Feb 2011, 12:14
by Bäckis
Hade man velat ha en gatmotor så är den ju sjukt grym. 940hk och i det närmaste obegränsat mkt vrid före 3000rpm, men det vi behöver är en motor som ger tillräckligt mkt vrid för att stalla turbinen på låga varv(och det gör det dubbelt upp) och sen ger 11-1300hk mellan 8-9000rpm, där blev det fail.

Posted: 11 Feb 2011, 08:36
by Bmwandreas
Och för alla er som funderar på plenumutformning så kan jag upplysa er att vi hade 10 grader celsius skillnad mellan cylindrarna UTAN kompensering. Den här modellen fungerar klockrent :wink:

Posted: 11 Feb 2011, 10:19
by per haglund
Låt skiten sitta kvar o åk höga sjuor i sommar o koncentrera dig på ett bra kalas varje gång!

Posted: 11 Feb 2011, 10:21
by Bmwandreas
Nejdu, man lär ha 1000 ++ hk om det ska bli kul.

Posted: 11 Feb 2011, 10:22
by Bäckis
Ragge, kalas blir det.

Håller på och rör om i trollbrygden tillsammans med Precision nu, ska ha ett förslag på en ev specialbyggd turbo för just min maskin efter helgen, spännande :)

Posted: 11 Feb 2011, 10:48
by RWHP
Bäckis wrote:Ragge, kalas blir det.

Håller på och rör om i trollbrygden tillsammans med Precision nu, ska ha ett förslag på en ev specialbyggd turbo för just min maskin efter helgen, spännande :)
Precision GT45-76R Billet 1.28 a/r T4 räcker ju till för 1200whp men de är väl för lite för dig? ;) Tänkte på att ni ville väl ha lite register i botten för att de ska funka bra med lådan?

Posted: 11 Feb 2011, 11:19
by Bmwandreas
76an blir för liten. De laddar 40 psi för att nå 1200hk. Och den här motorn ger nog det vid 30 psi.

Posted: 11 Feb 2011, 11:20
by Soppa
Bmwandreas wrote:Nejdu, man lär ha 1000 ++ hk om det ska bli kul.
Haha jasså det är så man ska göra

Posted: 16 Feb 2011, 22:49
by Bäckis
Sådär!

Precision ställde upp så det blir en 8285 Billet ball bearing turbo. Kommer nästa vecka, så snart ska hon hänga i Nilséns bänk igen med QSV och ny turbo.

Posted: 16 Feb 2011, 22:51
by Pitbull
Bäckis wrote:Sådär!

Precision ställde upp så det blir en 8285 Billet ball bearing turbo. Kommer nästa vecka, så snart ska hon hänga i Nilséns bänk igen med QSV och ny turbo.
Trevligt Bäskis.

Va är den snurra specad till? :)

Posted: 16 Feb 2011, 22:51
by Bäckis
Den ska klara 13-1400hk.

Posted: 16 Feb 2011, 22:59
by AGsTony
Bäckis wrote:Den ska klara 13-1400hk.

Ha ha jag har större turbo :lol:



T

Posted: 16 Feb 2011, 23:17
by Bäckis
Ja, och billigare :)

Posted: 17 Feb 2011, 00:49
by TreLingon
Blir fränt endå. Ska bli kul att se beasten i sommar :)

Posted: 17 Feb 2011, 08:45
by micke999
coolt hoppas på fina resultat

Posted: 17 Feb 2011, 13:47
by christoffer jansson
Blir kul å se effekten, läste lite på muggen här om dagen och hitta på stenstörms repotage i S&S, 1508hk vid 3.5bar å mettis! kommer ni åka räser soppa eller E85?

blir kul å se vad ni får ladda för 1200hk.

Lycka till.

Posted: 17 Feb 2011, 14:03
by Bäckis
E85, gissar på ca 2,5 bar. Skulle ju gå att bottna turbon men jag behöver inte mer effekt och jag vill inte göra av med motordelar för 300000kr på ett år heller.

Jag vill att den ska bli som Kelds maskin. Vi byggde den, bromsade den, sen har han kört med och inte behövt skruva.