Page 10 of 21
Posted: 12 Aug 2006, 18:52
by _Kalle_
De måste vara något hemligt med den här bilen
Posted: 12 Aug 2006, 23:38
by Kim Frederiksen
Bäckis wrote:
Inga hemlisar här. Jag kan inte själv, och Ärtan har väl ingen lust. Ska ta lite schyssta bilder snart, men just nu är toppen av pga en sprucken titan retainer. Nya CrMo ska i nästa vecka så om 1-2 veckor är den förhoppningsvis körbar igen.
ehh... 10.000+ rpm?? eller nåt fel på titanen i den retainer?
Posted: 14 Aug 2006, 08:05
by Bäckis
Titan är sprött material och det verkar som dom inte håller för evigt. Nu blir det bara CrMo.
Posted: 16 Aug 2006, 12:01
by tobbe tlrecond
Bäckis wrote:Titan är sprött material och det verkar som dom inte håller för evigt. Nu blir det bara CrMo.
men du har väl knappt kört med bilen!
har dom gått sönder för fler?
hur mycket gick sönder när den sprack!
Posted: 16 Aug 2006, 12:05
by wuffee
har väll stått och tommvarvat den stackars maskinen i garaget..
Posted: 16 Aug 2006, 12:09
by Bmwandreas
Den har väl gått typ 20 mil, och han hade en jävla tur att ventilen inte ramlade ner
Posted: 16 Aug 2006, 12:20
by bmw_fredde
Hördes det att den va spruken?
Posted: 16 Aug 2006, 12:54
by niklas g
Bmwandreas wrote:Den har väl gått typ 20 mil, och han hade en jävla tur att ventilen inte ramlade ner
ja det såg då inte ut att vara långt kvar innan den ventilen skulle ramlat ner
Posted: 16 Aug 2006, 13:32
by Bmwandreas
Hördes ingenting, tur att han kollade.
Posted: 16 Aug 2006, 13:53
by bmw_fredde
ja faan vilken tur...
Posted: 16 Aug 2006, 15:31
by Bäckis
Jag brukar ha det.
Var beg retainers som jag hade låg, men igår plockade jag i nya CrMo retainers, och dom passade så smutt. Finns för övrigt att köpa nu
De alu vi tidigare kört spricker aldrig, men en aluretainer är för race och går således inte hur länge som helst utan knastren äter sig ner med tiden. Därför tyckte vi att det var bäst att ta ett material som inte slits och inte spricker i fortsättningen.
Posted: 16 Aug 2006, 16:29
by bmw_fredde
okej
kanske jag skulle ta å byta ut mina titan i vinter då...
Posted: 16 Aug 2006, 19:28
by Bäckis
Titan är bra, men precis som med alu så är det en slitdel som inte håller hur länge som helst.
Posted: 16 Aug 2006, 21:13
by Fido85
det borde lagas retainers av nån sorts metall men vete fan vad den heter nu? jag har åtminstone sån i ryggen och det är slitstarkt men vet inte om det skulle ha livsläng i en bil? nåjaa men hoppas det blir super då du har ihop det
Posted: 16 Aug 2006, 21:37
by Kim Frederiksen
någon måste jo bara ta fram retainers i Adamantium...
sorry!! men om inte titan räcker då börjar det vara häftiga grejor!!
Posted: 16 Aug 2006, 21:54
by Propan
Inconell?
Posted: 16 Aug 2006, 23:35
by adde_z
Heter det inte incornell? Har inte det mer värmebeständiga egenskaper?Används ju som värmesköld på rymdfärjor och insidan av kärnkrafts reaktorer mm! Kanske är jävligt slitstarkt också?! Nån som har 100 koll?