Page 10 of 54
Posted: 22 Nov 2010, 17:50
by peppe
Alabama, dom ville inte längre. Tur att det inte blev total detonation.

Posted: 22 Nov 2010, 17:55
by Nicke Blom
Snacka om tur att det inte blev totalskrot! köp en lott!
Posted: 22 Nov 2010, 17:57
by Bmwandreas
Jag hade sjuk tur. Är väl för att man snackat om att man skulle haft alustakar en längre tid

Posted: 22 Nov 2010, 18:22
by Magnaten
rikta med släggan å sälj dom.. det skulle hoffa gjort

Posted: 22 Nov 2010, 18:35
by Pimplaren
Alltid spännande med sånnadär stakar!

sjukt jävla manligt mos...

Posted: 22 Nov 2010, 18:45
by Christoffer Högås
Vad blir det för kg / tryck på stakarna?
Posted: 22 Nov 2010, 21:38
by peppe
Tror inte Ärtan har mätt cylindertrycket, finns ju dock fin utrustning för det, någon dom borde ha i deras lilla "lab" hemma i Avesta tyck jag

Posted: 22 Nov 2010, 21:48
by Bmwandreas
Nej det är inte nödvändigt, men skulle vara kul. Ganska invecklat att göra det då man lär ha givare i förbränningsrummet.
Posted: 22 Nov 2010, 22:30
by Bonje
Bmwandreas wrote:Nej det är inte nödvändigt, men skulle vara kul. Ganska invecklat att göra det då man lär ha givare i förbränningsrummet.
Inte då.. "bara" att borra en kanal in i förbränningsutrymmet från baksidan av toppen och montera en givare där. (snackar BMW)
Fixar ni utrustningen då preppar jag min topp, sen kan du ha den som försökskanin
BTW. Saaaatans röta med stakarna! Det hade hunnat kosta flis de där!
Posted: 22 Nov 2010, 22:40
by Micke
Finns speciella tändstift med inbyggd givare, men de kostar
flis och pajar lätt

Posted: 22 Nov 2010, 22:42
by Bmwandreas
Mm har sett dem. Men funkar tydligen bara bra upp till 100-150hk per stift.
Posted: 23 Nov 2010, 01:12
by KKR-Rille
Magnaten wrote:rikta med släggan å sälj dom.. det skulle hoffa gjort

Haha, så sant!
Posted: 23 Nov 2010, 06:53
by RWHP
Kan inte kondensen i intercoolern ha gjort så det blivit lite hydro-lock? Bara en tanke

Posted: 23 Nov 2010, 07:46
by Bmwandreas
Så mycket kan det inte bli.
Posted: 23 Nov 2010, 16:56
by youask
Jag krökte ju mina H-profil stakar på 600-750hk i 4-cyl
Posted: 23 Nov 2010, 19:43
by Per Eriksson
Ring Speedpro, de har de rätta prylarna.....

Posted: 23 Nov 2010, 20:10
by Bmwandreas
Hehe