Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 22 Nov 2010, 17:50
Alabama, dom ville inte längre. Tur att det inte blev total detonation.
Nicke Blom
Posts: 801 Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo
Post
by Nicke Blom » 22 Nov 2010, 17:55
Snacka om tur att det inte blev totalskrot! köp en lott!
Mvh Nicke Blom
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 22 Nov 2010, 17:57
Jag hade sjuk tur. Är väl för att man snackat om att man skulle haft alustakar en längre tid
Magnaten
Posts: 1985 Joined: 03 Dec 2005, 22:13
Post
by Magnaten » 22 Nov 2010, 18:22
rikta med släggan å sälj dom.. det skulle hoffa gjort
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 22 Nov 2010, 18:35
Alltid spännande med sånnadär stakar!
sjukt jävla manligt mos...
peppe
Moderator
Posts: 4284 Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:
Post
by peppe » 22 Nov 2010, 21:38
Tror inte Ärtan har mätt cylindertrycket, finns ju dock fin utrustning för det, någon dom borde ha i deras lilla "lab" hemma i Avesta tyck jag
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 22 Nov 2010, 21:48
Nej det är inte nödvändigt, men skulle vara kul. Ganska invecklat att göra det då man lär ha givare i förbränningsrummet.
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 22 Nov 2010, 22:30
Bmwandreas wrote: Nej det är inte nödvändigt, men skulle vara kul. Ganska invecklat att göra det då man lär ha givare i förbränningsrummet.
Inte då.. "bara" att borra en kanal in i förbränningsutrymmet från baksidan av toppen och montera en givare där. (snackar BMW)
Fixar ni utrustningen då preppar jag min topp, sen kan du ha den som försökskanin
BTW. Saaaatans röta med stakarna! Det hade hunnat kosta flis de där!
Micke
Posts: 733 Joined: 20 Nov 2005, 17:55
Location: Jönköping
Post
by Micke » 22 Nov 2010, 22:40
Finns speciella tändstift med inbyggd givare, men de kostar
flis och pajar lätt
/M|cke F@.gner
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 22 Nov 2010, 22:42
Mm har sett dem. Men funkar tydligen bara bra upp till 100-150hk per stift.
KKR-Rille
Posts: 929 Joined: 21 Nov 2005, 12:35
Location: Ljusdal/Korskrogen
Contact:
Post
by KKR-Rille » 23 Nov 2010, 01:12
Magnaten wrote: rikta med släggan å sälj dom.. det skulle hoffa gjort
Haha, så sant!
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535
RWHP
Posts: 997 Joined: 23 Apr 2009, 16:40
Location: Vendelsö
Post
by RWHP » 23 Nov 2010, 06:53
Kan inte kondensen i intercoolern ha gjort så det blivit lite hydro-lock? Bara en tanke
1045whp Supra builder
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 23 Nov 2010, 07:46
Så mycket kan det inte bli.
youask
Posts: 240 Joined: 18 Oct 2007, 16:30
Contact:
Post
by youask » 23 Nov 2010, 16:56
Jag krökte ju mina H-profil stakar på 600-750hk i 4-cyl
Per Eriksson
Posts: 1250 Joined: 20 Nov 2005, 18:27
Location: Linköping
Post
by Per Eriksson » 23 Nov 2010, 19:43
Ring Speedpro, de har de rätta prylarna.....
/Per
a.k.a. Jevlar