Page 10 of 31
...
Posted: 23 Sep 2007, 01:16
by Cruelty
ja gör så som bäckis säger nu stefan!
rören kommer att ligga här o vänta till det nya grenröret
Posted: 23 Sep 2007, 12:35
by Krillian
dumt och sälja.. tänk dig själv all tid du har lagt ner, pengarna du har pungat ut och framför allt ALLA LÖSNINGARDU HAR LÖST...
byt turbo och jaga nian. måste ju bli den första 9sec e36 sedanen
Posted: 23 Sep 2007, 12:43
by Johnny H
Krillian wrote:dumt och sälja.. tänk dig själv all tid du har lagt ner, pengarna du har pungat ut och framför allt ALLA LÖSNINGARDU HAR LÖST...
byt turbo och jaga nian. måste ju bli den första 9sec e36 sedanen
Hur många 9 sek E36 finns det i Sverige numera? Någon som vet?
Posted: 23 Sep 2007, 13:38
by Krillian
Johnny H wrote:Krillian wrote:dumt och sälja.. tänk dig själv all tid du har lagt ner, pengarna du har pungat ut och framför allt ALLA LÖSNINGARDU HAR LÖST...
byt turbo och jaga nian. måste ju bli den första 9sec e36 sedanen
Hur många 9 sek E36 finns det i Sverige numera? Någon som vet?
hammarström?
Posted: 23 Sep 2007, 16:38
by Insanity
Jo nu har jag nog bestämt mig för det..
Enda som jag kanske gör om jag har tid å pengar i vinter är ny Turbo och ett likadant Nx-system som Adde monterat..
Sen så ska det gå att åka 9:or hela dagen lång..
Mvh Stefan
Posted: 09 Dec 2007, 22:25
by r.ivars
helt sjukt snyggt bygge!!
Posted: 11 Dec 2007, 19:05
by Insanity
Tack tack, alltid roligt att höra..
Tyvärr har det inte hänt ett skit med bilen.. Den står likadan som när jag körde in den efter edps strängnäs..
Vart alldeles för mycket med flytt å renovering av lägenheten jag köpt..
Men nu är det klart så man kanske ska ta sig i kragen och göra nåt roligt med bilen..
//Stefan
Posted: 14 Jan 2008, 19:41
by Insanity
Här har det vart ganska lugnt, dock så kommer det hända en del saker framöver om planerna går som det är tänkt..
Måste se att jag blir av med turbo installationen först bara, men det verkar lovande då jag har endel intresserade..
Får se vem som blir först med att bestämma sig.. Så jag kan komma igång med 1000+ bygget..
Posted: 15 Jan 2008, 00:52
by bmw_fredde
1000+ å fortfarande m50?
Posted: 15 Jan 2008, 18:29
by Insanity
Man måste ju testa iallafall, kan ju inte göra som alla andra å byta till större motor..
När vi bänkade den ville kurvan fortsätta rakt upp men turbon ville nåt annat..
Va e det för snurra du beställt då??
Posted: 15 Jan 2008, 18:47
by bmw_fredde
hehe nej det kan man ju inte göra
Det låter ju bra kommer å bli riktigt fränt
det blir en borg warner 4nånting hmm kommer inte ihåg dom sista siffrorna... vad blir det för dig då?
Posted: 15 Jan 2008, 19:32
by Insanity
Hehe ja 1000+ får man kanske ta med en nypa salt, men man ska ha höga mål
Men om man säger uppåt 1000 är det nog mer realistiskt..
Inte 100% klart än men går det som jag vill har vi nog liknande snurror skulle jag tro..
Böt du ut Pt76:an för att den va för liten vill väl du oxå plocka över tusen misstänker jag..
Posted: 15 Jan 2008, 20:34
by bmw_fredde
okej!
japp över 1000 ska det bli men även lite bättre respons
Posted: 15 Jan 2008, 21:11
by HULTA
uj va ni ska ha mycke pulver. fränt
Posted: 16 Jan 2008, 21:59
by Insanity
Här är en liten filmsnutt av bromsningen/mappningen som gjordes i augusti..
http://www.youtube.com/watch?v=AyreO-FEauc
//Stefan
Posted: 16 Jan 2008, 22:28
by Storås
Fränt
Posted: 21 Jan 2008, 23:28
by Insanity
Sådär ja, nu börjar det hända lite saker..
Bilen som skulle få stå klar hela vintern för att bara plockas fram å köra med är nu riven igen..
Gamla välfungerande turbo installationen är nu såld till förmån för nya prylar..
Lite värre doningar är på ingång tack vare PPF
Vart en ny lite "STÖRRE" Turbo..
Bullseye Power s475 (1100hk)
Dubbla Tial Wastegates
Div rostfria delar för grenrörsbygget är på ingång..
Samt en 20kg slägga och en plasmaskärare för att göra lite utrymme..
Bilder kommer vilken dag som helst..
//Stefan