Page 10 of 14
Posted: 04 Jun 2008, 21:19
by HULTA
NGK-dcpr7e funkar iallafall,såna åkte ja på och kommer från någon hoj modell
Posted: 06 Jun 2008, 09:13
by E30Anders
HULTA wrote:NGK-dcpr7e funkar iallafall,såna åkte ja på och kommer från någon hoj modell
Ok, tackar! Vad använder ni andra s50 åkare för stift då tillsammans med e85?
Alltid bra med lite olika erfarenheter...
Mvh/ Anders
Posted: 06 Jun 2008, 09:19
by Bmwandreas
Bosch XR4CS kör vi.
Posted: 13 Jul 2008, 11:51
by grillen
Kul att du körde på Uråsa, hoppas du hann avverka ett par repor innan regnet kom tyvärr.. Höll på i 2 timmar sen kom solen o torkade upp allt =)
Älskade den vita lacken me svarta fälgarna såg klockrent ut..
Jag stog förresten vid insläppet o tog info på alla förare, blond kille me crew väst på om du hann lägga märke till..
// Jakob
Posted: 13 Jul 2008, 12:18
by AndreasT
E30Anders wrote:HULTA wrote:NGK-dcpr7e funkar iallafall,såna åkte ja på och kommer från någon hoj modell
Ok, tackar! Vad använder ni andra s50 åkare för stift då tillsammans med e85?
Alltid bra med lite olika erfarenheter...
Mvh/ Anders
Ngk dr8es funkar fint i min maskin.
Posted: 13 Jul 2008, 15:26
by Ripper
Skit kul att du kom och körde lite me din sjuukt fina kärra, verkade som att däcken tog i för dig för de rök typ hela vägen....Banka lite och vrid på lite till på laddtrycks kranen=)
Hoppas vi ses nästa gång, med lite flyt i varsin bana=)
Posted: 13 Jul 2008, 21:25
by E30Anders
Ripper wrote:Skit kul att du kom och körde lite me din sjuukt fina kärra, verkade som att däcken tog i för dig för de rök typ hela vägen....Banka lite och vrid på lite till på laddtrycks kranen=)
Hoppas vi ses nästa gång, med lite flyt i varsin bana=)
Man tackar man tackar!!!
Däcken tog i lite i sidokjolen där den viker in i hjulhuset men det fixades med på plats med kniv
.
Anledningen till all rök var att min växellåda hade tryckt ut en massa olja på avgassystemet men lådan har varit nermonterad idag och sitter nu på plats igen, fy fan vilket pissjobb utan lyft
.
Det var bara i sista repan den gick med fullt laddtryck hela vägen efter att jag justerat laddtrycksstyrningen lite och då blev det halvtaskiga 11,42s och 216,5km/h med 60fot på 2,1s.
Hoppas kunna mappa och bromsa skiten snart då jag åker på samma tändmapp som jag körde förra året med bf98, borde ju komma en del effekt med lite mer tändning.
Hur går det med din bil då? Det är ju nästan så man skulle kommit förbi nån gång å kikat på din kärra, verkar ju bli ett riktigt seriöst bygge.
Mvh/ Anders
Posted: 13 Jul 2008, 21:30
by robbz
ruskigt fin bil, lär ösa på bra!!
-det ända jag stör mig på är att M3 c-stolpen och bakluckan saknas
/mvh
Posted: 13 Jul 2008, 21:52
by E30Anders
robbz wrote:ruskigt fin bil, lär ösa på bra!!
-det ända jag stör mig på är att M3 c-stolpen och bakluckan saknas
/mvh
Tack för de
. Men den kan ju inte mäta sig med ditt bygge
, så jävla najs alltså.
Man kan inte få allt
, när bilen köptes var karossen redan breddad så en ombyggnation för att få dit c-stolpe och bagelucka har aldrig varit aktuellt.
Mvh/ Anders
Posted: 13 Jul 2008, 22:04
by robbz
Tack.
jo jag misstänkte det, man vill gärna inte riva en sån där fin bil!!
fan M3:or är fanimej riktigt snygga i vitt!! passar grymt bra ihop med dom där svarta fälgarna..tummen upp!
/mvh
Posted: 15 Jul 2008, 08:45
by E30Anders
robbz wrote:Tack.
jo jag misstänkte det, man vill gärna inte riva en sån där fin bil!!
fan M3:or är fanimej riktigt snygga i vitt!! passar grymt bra ihop med dom där svarta fälgarna..tummen upp!
/mvh
Med tanke på att den var gul när jag köpte den så är ju den vita färgen ett jävla lyft
.
När den köptes var ju tanken att det skulle bli en ful-lack hemma i garaget och en snik m50 med 500hk som man kunde svina med utan att bry sig, det funkade i ca 200mil sen plockades den ner för "fin" lack och s50-montering
.
Fan va dyrt de blev helt plötsligt
.
Mvh/ Anders
Posted: 04 Aug 2008, 08:13
by E30Anders
Då har man vart iväg å kört lite på rullar.... efter en del krånglande med att laddtrycket inte ville som jag ville så blev det 682whp vid 1,4bar sen var tiden slut
så det får bli ett återbesök när laddtrycksproblemet är löst så jag kan få mina 750whp som var målet.
Men men... man ska väl inte lipa för de, den går ju ganska bra nu med.
Nu får vi hoppas att vädret blir bättre den 10:e när det är körning på uråsa så man får gasa lite.
Mvh/ Anders
Posted: 04 Aug 2008, 10:36
by corex
Riktigt fin e30 måste jag säga, såg den på micro när garaget var där.
Om inte jag minns helt fel så gick vi nog i samma klass på gymnasiet? (Paul)
Posted: 04 Aug 2008, 12:36
by E30Anders
corex wrote:Riktigt fin e30 måste jag säga, såg den på micro när garaget var där.
Om inte jag minns helt fel så gick vi nog i samma klass på gymnasiet? (Paul)
Tackar!!
Japp i ettan på gymnasiet misstänker jag, om du gick el på kattegatt.
Mvh/ Anders
Posted: 04 Aug 2008, 13:57
by corex
Joda det stämmer, skitbra då kanske du kan hjälpa migi få igång min 320 turbo
Posted: 04 Aug 2008, 18:03
by maccan
Drömbilen!!
Sjukt fint bygge!
M.
Posted: 13 Aug 2008, 19:43
by gustaf_h
Tjena!
Ruggit fin den är din kärra måste jag säga!
Jag som skröt hur bra min maskin håller ihop på anderstorp fick ju bita i det sura äpplet när jag igår märkte att den läcker vatten mellan blocket och toppen
Hoppas det räcker att efterdra lite...
/Gustaf