Posted: 10 Apr 2010, 21:42
Hade du kört leak-down så är det väl bara att ladda på?
Leakdown vet jag inte men kopplade på luft i tändstifthålen o stängde ventilerna o då hörde jag inget nämnvärt flås nånstansBmwandreas wrote:Hade du kört leak-down så är det väl bara att ladda på?
Gjorde du leakdown testet med både kall och varm motor? Min s2:a läckte i ventilerna på en cyl förra året, men det blev tätt/bra när motorn var varm. Men i och för sig, 90% läckage låter lite väl mycket för att det ska bli tätt när den är varm.Sandén wrote:Gjort leakdown nu o toppen är riven nu... 90% leakdown på 1 cyl sen mellan 20-50 på resten.... Kan inte fatta hur det kan bli så på en motor som gått ca 100 mil. E ju fan att man inte gjorde kompprov o leakdown innan man handlar men men bars bita ihop o bygga nytt
Nej men gjorde komprov på både kall o varm o ingen större skillnad. M när det visade 90% o flåsade rätt ur turbon så va det bara o riva. Testade även med kammarna helt ute men va ingen större skillnad på nån så nu ska toppen miras o kolla in ventilerna så får vi se. Annars såg det bra ut det mesta inga större märken i loppen eller nått märken på kolvar o förbränningsrum...Hells racing wrote:Gjorde du leakdown testet med både kall och varm motor? Min s2:a läckte i ventilerna på en cyl förra året, men det blev tätt/bra när motorn var varm. Men i och för sig, 90% läckage låter lite väl mycket för att det ska bli tätt när den är varm.Sandén wrote:Gjort leakdown nu o toppen är riven nu... 90% leakdown på 1 cyl sen mellan 20-50 på resten.... Kan inte fatta hur det kan bli så på en motor som gått ca 100 mil. E ju fan att man inte gjorde kompprov o leakdown innan man handlar men men bars bita ihop o bygga nytt
Precis så har jag också tänkt. Men det är ju fasiken att man aldrig blir nöjd.Sandén wrote: Känner att det e lite segt o bygga en maskin för strippen några gånger per år när man kan ha lite mindre effekt o köra den på helger osv o piska gata mest hela tiden istället?
Det är ju ett tag till emmaboda så helt kört är det väl inte... Toppen ska lämnas in idag sen så ska ja bara se va jag ska köpa för nya prylar av PPFPitbull wrote:Precis så har jag också tänkt. Men det är ju fasiken att man aldrig blir nöjd.Sandén wrote: Känner att det e lite segt o bygga en maskin för strippen några gånger per år när man kan ha lite mindre effekt o köra den på helger osv o piska gata mest hela tiden istället?![]()
Hur ser de ut för Emmaboda? Det är tvärkört va?
Mkt fint bygge för övrigt.
/ Mvh
jag har ju, sorry att jag inte svarat idag, har varit skogstokig i garaget och är klar nu.. med en SKETEN JÄVLA BÖG SPRÄNGRING JÄVEL HELVETESandén wrote:Alla avgasventiler va krokiga varav några rätt rejält! Hur upp kommer det? Misständningar?
Det positiva va att alla insug va klockrena så bara skaffa nya avgas o mira så e man med i matchen igen!
Så nu måste jag jaga rätt på ventiler så om nån sitter på 12st avgas ventiler till bra pris så köper jag dom direkt!
skriv här eller dra iväg ett pm!
mvh Joel
jag har ju, sorry att jag inte svarat idag, har varit skogstokig i garaget och är klar nu.. med en SKETEN JÄVLA BÖG SPRÄNGRING JÄVEL HELVETESandén wrote:Alla avgasventiler va krokiga varav några rätt rejält! Hur upp kommer det? Misständningar?
Det positiva va att alla insug va klockrena så bara skaffa nya avgas o mira så e man med i matchen igen!
Så nu måste jag jaga rätt på ventiler så om nån sitter på 12st avgas ventiler till bra pris så köper jag dom direkt!
skriv här eller dra iväg ett pm!
mvh Joel
Joel har nog inte hunnit svara än men kolla du! Vore fint om han fick tag i ventiler omgående så vi kan bygga ihop maskinen igen så fort de går!!Pitbull wrote:Jag har förmodligen också som du kan få av mig.
Kan kolla på måndag om du vill?!
/ Mvh
Vore guld om du kunde kika upp detPitbull wrote:Jag har förmodligen också som du kan få av mig.
Kan kolla på måndag om du vill?!
/ Mvh