Page 10 of 15

Posted: 10 Apr 2010, 21:42
by Bmwandreas
Hade du kört leak-down så är det väl bara att ladda på?

Posted: 10 Apr 2010, 21:44
by Sandén
Bmwandreas wrote:Hade du kört leak-down så är det väl bara att ladda på?


Leakdown vet jag inte men kopplade på luft i tändstifthålen o stängde ventilerna o då hörde jag inget nämnvärt flås nånstans

Posted: 11 Apr 2010, 15:43
by Sandén
Gjort leakdown nu o toppen är riven nu... 90% leakdown på 1 cyl sen mellan 20-50 på resten.... Kan inte fatta hur det kan bli så på en motor som gått ca 100 mil. E ju fan att man inte gjorde kompprov o leakdown innan man handlar men men bars bita ihop o bygga nytt

Posted: 11 Apr 2010, 16:59
by Hells racing
Sandén wrote:Gjort leakdown nu o toppen är riven nu... 90% leakdown på 1 cyl sen mellan 20-50 på resten.... Kan inte fatta hur det kan bli så på en motor som gått ca 100 mil. E ju fan att man inte gjorde kompprov o leakdown innan man handlar men men bars bita ihop o bygga nytt


Gjorde du leakdown testet med både kall och varm motor? Min s2:a läckte i ventilerna på en cyl förra året, men det blev tätt/bra när motorn var varm. Men i och för sig, 90% läckage låter lite väl mycket för att det ska bli tätt när den är varm.

Posted: 11 Apr 2010, 17:32
by Sandén
Hells racing wrote:
Sandén wrote:Gjort leakdown nu o toppen är riven nu... 90% leakdown på 1 cyl sen mellan 20-50 på resten.... Kan inte fatta hur det kan bli så på en motor som gått ca 100 mil. E ju fan att man inte gjorde kompprov o leakdown innan man handlar men men bars bita ihop o bygga nytt


Gjorde du leakdown testet med både kall och varm motor? Min s2:a läckte i ventilerna på en cyl förra året, men det blev tätt/bra när motorn var varm. Men i och för sig, 90% läckage låter lite väl mycket för att det ska bli tätt när den är varm.


Nej men gjorde komprov på både kall o varm o ingen större skillnad. M när det visade 90% o flåsade rätt ur turbon så va det bara o riva. Testade även med kammarna helt ute men va ingen större skillnad på nån så nu ska toppen miras o kolla in ventilerna så får vi se. Annars såg det bra ut det mesta inga större märken i loppen eller nått märken på kolvar o förbränningsrum...

Bara bita i det sura o göra allt riktigt nu! Så nu blir nån annan glad som får mappa på tisdag istället.

Posted: 11 Apr 2010, 19:26
by R.Larsson
Sälja av den där stora snurran o köra med en sc62 istället också hade varit nice.. :wink: Köra lite bana.. :)

Posted: 13 Apr 2010, 09:39
by Overdrift-Johan
polaren hade ett skitskumt knackande på sin m3a, kom bara ibland och sen försvan det. ut o provkörde, lät ingenting o sen tillbaka in i garaget och kika. hittade ingenting. startade igen och knacket var tillbaka.

Det var en skruv till kamdrevet på insugssidan som hade gängat ur sig. och följde med kedjan ibland...

du lär ju märkt om det var så när du rev, men du kan ju kika en gång extra för säkerhetens skull...

Posted: 13 Apr 2010, 11:51
by Sandén
ne hittade inget fel alls direkt när ja rev men ska kika i tråget nån dag ;)

Vände upp o ner på toppen o hällde i lite vatten i förbränningsrummen o det droppade ut ur 4 cyl iaf så skapligt otätt är det...

En annan sak ja la märke till va att det nästan inte va några honingsrepor i loppen!? Brukar inte de sitta kvar bra länge på en maskin?

Posted: 13 Apr 2010, 11:54
by Sandén
I övrigt så funderar jag på o ändra lite inriktning på projektet o ev köra med en lite mindre snurra o nöja sig med ca 700hk o grym respons istället
men det kräver att jag får min gamla snurra såld för har inte råd o hosta upp 10 lök bara sådär o sen sitta på 2 snurror tyvärr.

Vad tror ni om o åka med en sc62a på min 2,8l? Borde väl bli sjuk respons eller?

Känner att det e lite segt o bygga en maskin för strippen några gånger per år när man kan ha lite mindre effekt o köra den på helger osv o piska gata mest hela tiden istället?

Posted: 13 Apr 2010, 12:03
by Pitbull
Sandén wrote:Känner att det e lite segt o bygga en maskin för strippen några gånger per år när man kan ha lite mindre effekt o köra den på helger osv o piska gata mest hela tiden istället?


Precis så har jag också tänkt. Men det är ju fasiken att man aldrig blir nöjd. :x

Hur ser de ut för Emmaboda? Det är tvärkört va?

Mkt fint bygge för övrigt.


/ Mvh

Posted: 13 Apr 2010, 12:14
by Sandén
Pitbull wrote:
Sandén wrote:Känner att det e lite segt o bygga en maskin för strippen några gånger per år när man kan ha lite mindre effekt o köra den på helger osv o piska gata mest hela tiden istället?


Precis så har jag också tänkt. Men det är ju fasiken att man aldrig blir nöjd. :x

Hur ser de ut för Emmaboda? Det är tvärkört va?

Mkt fint bygge för övrigt.


/ Mvh


Det är ju ett tag till emmaboda så helt kört är det väl inte... Toppen ska lämnas in idag sen så ska ja bara se va jag ska köpa för nya prylar av PPF

Posted: 16 Apr 2010, 16:37
by Sandén
Alla avgasventiler va krokiga varav några rätt rejält! Hur upp kommer det? Misständningar?
Det positiva va att alla insug va klockrena så bara skaffa nya avgas o mira så e man med i matchen igen!

Så nu måste jag jaga rätt på ventiler så om nån sitter på 12st avgas ventiler till bra pris så köper jag dom direkt!

skriv här eller dra iväg ett pm!

mvh Joel

Posted: 17 Apr 2010, 02:16
by r.ivars
Sandén wrote:Alla avgasventiler va krokiga varav några rätt rejält! Hur upp kommer det? Misständningar?
Det positiva va att alla insug va klockrena så bara skaffa nya avgas o mira så e man med i matchen igen!

Så nu måste jag jaga rätt på ventiler så om nån sitter på 12st avgas ventiler till bra pris så köper jag dom direkt!

skriv här eller dra iväg ett pm!

mvh Joel


jag har ju, sorry att jag inte svarat idag, har varit skogstokig i garaget och är klar nu.. med en SKETEN JÄVLA BÖG SPRÄNGRING JÄVEL HELVETE

Posted: 17 Apr 2010, 02:17
by r.ivars
Sandén wrote:Alla avgasventiler va krokiga varav några rätt rejält! Hur upp kommer det? Misständningar?
Det positiva va att alla insug va klockrena så bara skaffa nya avgas o mira så e man med i matchen igen!

Så nu måste jag jaga rätt på ventiler så om nån sitter på 12st avgas ventiler till bra pris så köper jag dom direkt!

skriv här eller dra iväg ett pm!

mvh Joel


jag har ju, sorry att jag inte svarat idag, har varit skogstokig i garaget och är klar nu.. med en SKETEN JÄVLA BÖG SPRÄNGRING JÄVEL HELVETE

Posted: 17 Apr 2010, 09:22
by Pitbull
Jag har förmodligen också som du kan få av mig.

Kan kolla på måndag om du vill?!

/ Mvh

Posted: 17 Apr 2010, 15:15
by R.Larsson
Pitbull wrote:Jag har förmodligen också som du kan få av mig.

Kan kolla på måndag om du vill?!

/ Mvh


Joel har nog inte hunnit svara än men kolla du! Vore fint om han fick tag i ventiler omgående så vi kan bygga ihop maskinen igen så fort de går!! :D

Mvh

Posted: 18 Apr 2010, 13:19
by Sandén
Pitbull wrote:Jag har förmodligen också som du kan få av mig.

Kan kolla på måndag om du vill?!

/ Mvh


Vore guld om du kunde kika upp det :D