Page 10 of 23
Posted: 27 Jun 2007, 09:00
by Bäckis
Ho ho.
ARP är sjuka med det där. Var 30:e sats brukar det vara en ogängad mutter, och då är alla satser kontrollerade och märkta med ett nummer på den som kollat dom. Någon skulle ha sparken
Posted: 28 Jun 2007, 23:31
by erikkihl
Idag kom äntligen muttern
Så nu är man precis hem kommen från garaget och nu så är motorn nästan färdig
Fattas insuget/ grenrör å allt det där runt omkring
Posted: 08 Jul 2007, 18:03
by erikkihl
Posted: 10 Jul 2007, 01:20
by bjorasen
Jobba på bara, kommer att bli riktigt coolt!!
Posted: 10 Jul 2007, 10:30
by Pimplaren
Nice.
Motorummet kommer bli ruskigt fett!
Posted: 10 Jul 2007, 21:30
by Tysken
Vad har du för givare på insugskammen?
Posted: 11 Jul 2007, 10:16
by erikkihl
Tysken wrote:Vad har du för givare på insugskammen?
Insugskammen sitter det ingen givare på. Men om det är givaren som sitter på toppen som du menar så är det kamgivaren som sitter på avgas kammen.
Posted: 30 Jul 2007, 21:53
by erikkihl
Nu så går den efter en helg av konstant skruvande...
Får än en gång tacka "Flinty" för att han hjälpte till under helgen
Har stött på lite nya problem med kopplingen, då det rasslade när man tryckte in den
Så det får väl bli till att riva ner och kolla vad som är galet
Posted: 30 Jul 2007, 22:01
by erikkihl
Posted: 30 Jul 2007, 22:25
by Bäckis
erikkihl wrote:Nu så går den efter en helg av konstant skruvande...
Får än en gång tacka "Flinty" för att han hjälpte till under helgen
Har stött på lite nya problem med kopplingen, då det rasslade när man tryckte in den
Så det får väl bli till att riva ner och kolla vad som är galet
Vad har du för koppling/urtrampningslager? Jag kör Sachs 3-skivig och den rasslar fint men det är inga fel. Kör med Tiltonlager.
Posted: 30 Jul 2007, 23:22
by Flinty
Bäckis wrote:erikkihl wrote:Nu så går den efter en helg av konstant skruvande...
Får än en gång tacka "Flinty" för att han hjälpte till under helgen
Har stött på lite nya problem med kopplingen, då det rasslade när man tryckte in den
Så det får väl bli till att riva ner och kolla vad som är galet
]
Vad har du för koppling/urtrampningslager? Jag kör Sachs 3-skivig och den rasslar fint men det är inga fel. Kör med Tiltonlager.
Han nämnde även att det kändes i pedalen också,, men det kanske är så när det är tre skivor som det lätt kan "haka" i ,, eller har jag helt galet fel.
Känns som om det kan vara så när det blir två mellanplattor som blir liggandes lösa mellan lamellerna. Tror Erik kör med BMW-lager förresten
Posted: 30 Jul 2007, 23:40
by Bäckis
3 skivigt låter illa verkar det som.
Kör han original lager med BMW kopplingsarm osv så är det bara att sätta ett pedalstopp så den kopplar ur, längre ska den inte gå.
Posted: 30 Jul 2007, 23:47
by johankihl
Funkade spolarna rakt av med Nira?
Posted: 31 Jul 2007, 00:38
by Flinty
Bäckis wrote:3 skivigt låter illa verkar det som.
Kör han original lager med BMW kopplingsarm osv så är det bara att sätta ett pedalstopp så den kopplar ur, längre ska den inte gå.
Ok. En stopp på pedalen sitter redan monterad, skall nog bara justeras.
johankihl wrote:Funkade spolarna rakt av med Nira?
Dom är kopplade direkt i Nira:t, var uppstarts-problem för det stod fel i Nirat att det skulle "Ignition" skulle stå i "trigger" men skulle vara "Dwell" eller vad det var, det stod tvärtom i Nira iaf så det var väl en gammal bugg. Så uppstarten blev en dag försenad.
Hoppas inte erik drar mig i örat nästa gång jag kommer till garaget för att jag spammar hans tråd
Posted: 31 Jul 2007, 10:02
by erikkihl
johankihl wrote:Funkade spolarna rakt av med Nira?
Japp, kollade med lampan och tändningen drev inte heller. Så man slapp ju allt krångel som var förra året...
Posted: 31 Jul 2007, 10:04
by erikkihl
Bäckis wrote:3 skivigt låter illa verkar det som.
Kör han original lager med BMW kopplingsarm osv så är det bara att sätta ett pedalstopp så den kopplar ur, längre ska den inte gå.
Ok, då trycker jag till lite mer nästa gång då! Vågade inte riktigt då det kändes så knepigt i pedalen och att det rasslade