Heimdahl's 325 coupé

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

CrazyVikingsRacing

Post by CrazyVikingsRacing »

Wiic wrote:
CrazyVikingsRacing wrote:
Ludde_ wrote:Det jobbet som du gör med din bil hade min också behövt egentligen, men jag är inte ens lite sugen på att lägga ner all den tiden på det!

Speciellt inte nu när jag ser hur roligt du har det :wink:

Drygt med virus, operationer och skit!

Känns som att jag får titta förbi grannkommun med ett flak motivations öl och skruva lite bimmer någon helg? :)

Jag kan vara chaufför! har bevisat ännu en gång att jag inte ska dricka alkohol så de blir lugnt ett tag framöver 8)

MVH

Känner igen mig där ;) hahaha.

Jaja du är rätt ung fortfarande, men karatefylla på krogen är fortfarande inte så utarbetat i din vokabulär :lol: Men det kommer.. Iaf hoppas det går bra så du reder all skit som kommit din väg så vi får se ett färdigt härke till sommaren :wink:

MVH
Pain is just temporary, glory last forever.

Jens Abrahamsson
0708323221
Wiic

Post by Wiic »

Wiic wrote:
Ludde_ wrote:Det jobbet som du gör med din bil hade min också behövt egentligen, men jag är inte ens lite sugen på att lägga ner all den tiden på det!

Speciellt inte nu när jag ser hur roligt du har det :wink:

Drygt med virus, operationer och skit!

Känns som att jag får titta förbi grannkommun med ett flak motivations öl och skruva lite bimmer någon helg? :)

Jag kan vara chaufför! har bevisat ännu en gång att jag inte ska dricka alkohol så de blir lugnt ett tag framöver 8)

MVH

Känner igen mig där ;) hahaha.

Jaja du är rätt ung fortfarande, men karatefylla på krogen är fortfarande inte så utarbetat i din vokabulär :lol: Men det kommer.. Iaf hoppas det går bra så du reder all skit som kommit din väg så vi får se ett färdigt härke till sommaren :wink:

MVH

Hahaha, tror levern är som en 55 årings.. Karatefylla får man till o från varje helg, blir alltid lika förvånad dagen efter o se sig runt om i rummet..
Tack mannen, det ska nog lösa sig tror jag :)
E30 M50.
CrazyVikingsRacing

Jaja less drinking then and more building! vi vill se resultat till sommaren! Morot kan man lösa sen :twisted:

MVH

Jens Abrahamsson
0708323221
Ludde_

Post by Ludde_ »

Personligen tycker jag det är helfestligt att vakna upp och inte ha en aning om vart man är, sen blir det en liten utmaning att lyckas smyga ut ur rummet utan att väcka flodhästen som var betydligt snyggare efter ett flak öl kvällen innan.. :roll: :)
e36 m50b25 turbo ms, 875cc, hx40, e85 Till salu!
Ludvigsson
0733644112
Ludde206@hotmail.com
CrazyVikingsRacing

Ludde_ wrote:Personligen tycker jag det är helfestligt att vakna upp och inte ha en aning om vart man är, sen blir det en liten utmaning att lyckas smyga ut ur rummet utan att väcka flodhästen som var betydligt snyggare efter ett flak öl kvällen innan.. :roll: :)

Haha playern har talat! Du behöver med mer bygga o midre dricka 8)

MVH

Jens Abrahamsson
0708323221
dgyldmark

Post by dgyldmark »

Skall du satsa utställnings ex är jag villig att sponsra vissa delar. pm.a
Wiic

Post by Wiic »

dgyldmark wrote:Skall du satsa utställnings ex är jag villig att sponsra vissa delar. pm.a

Du har PM.
E30 M50.
Wiic

Post by Wiic »

Dags igen. Har blivit mycket spacklande och slipande idag, skönt o få det mesta klart iaf.

Fronten finspacklad
Image

Finspacklad..
Image

Andra skärmkanten finspacklad, slipad och grundad.
Image

Likaså andra sidan..
Image

Blir rätt rått!
Image

Image

Fronten slipad och test lackad. Grundfärgen tog slut och affärerna var stängda så tog någon rödfärg..

Image

Image

Imorgon blir det o hämta en värmepistol då den andra sa upp sig. Så blir o skrapa rent o slipa färdigt taket, tänkte jag.
Mvh
E30 M50.
Wiic

Post by Wiic »

Äntligen lite positiva nyheter för en gång skull.. Bilen ska eventuellt skickas till lack nästa fredag, så det känns skönt. Även fått en remiss om operation så snart är man lika frisk som bilen ;)
Lite bilder.. har taket kvar som ska renskrapas och sen ska en vända plast över att igen..
Image

Image

Image

Image

Image

Trevlig kväll!
E30 M50.
Wiic

Post by Wiic »

Update dags igen nu. Skruvade loss lite bromshydralik idag, va lite bökigt men det gick smärtfritt.

Image

Image

Image

Sista lagret
Image

M3 baken som ska gjutas av ( blir då utan lister)
Image

Påbörjad maskering!
Image

Image

Mvh
E30 M50.
Wiic

Post by Wiic »

Ja, vad ska man säga? Kolfiberskiten åkte väck nu ikväll iallafall, blev inte ett skit nöjd med det och det kändes helt fel o ha det då.. Så nu ska skiten antingen lackas vitt som resten av bilen eller svart.. Får se.. Om någon har en taklucka utan maskin till salu så tjoha till!!
Kan säga att det tog emot o slita loss skiten, det har ju trots allt kostat en del. Kolfiber för 2000kr, glasfiberväv (200kr), spackel, sparkade ju även ut framrutan för att kunna göra det riktigt sådär är ju iaf "1500" spänn till. :)
Lite bilder..

Image

Image

Image

Oj..
Image

Ny golvmatta kanske?
Image

Hoppas som sagt ingen sänkte omdömet om bilen nu utan ser det positivt genom att bilen blir mer välbyggd!
Mvh
E30 M50.
nicke.t

Post by nicke.t »

du får kapa upp den till dörr sidor eller nåt. kolfiber taket alltså.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
Claes

Post by Claes »

Varför blev inte taket bra? Slipat genom kolfibern lr pinnholes?

Trist att slita av efter massa jobb.
Projekt: Lambo orange Nissan 200sx +M30 3.5
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=26604

Sponsorer:
Assistancekåren
www.jkbildelar.se

www.Rabiatmotor.com
Wiic

Post by Wiic »

nicke.t wrote:du får kapa upp den till dörr sidor eller nåt. kolfiber taket alltså.

Haha, ahh. Får se vad jag ska göra. Eller spika upp skiten i garaget o ha som souvenir :)
E30 M50.
Wiic

Post by Wiic »

Claes.j wrote:Varför blev inte taket bra? Slipat genom kolfibern lr pinnholes?

Trist att slita av efter massa jobb.

Nja, asså. Fick info om att man kunde mellanslipa taket om man använde vaxlösning som härdare vilket jag gjorde (man skulle använda det främst för att skiten inte skulle fastna i slippappret), men det gjorde det ju ändå. Så fick slipa ned allt igen, och lägga nya lager men det blev inte i närheten av dugligt. Sen kändes det duktigt B och oseriöst så det fick ryka :)
E30 M50.
Claes

Post by Claes »

Det hade räckt med att plasta rikligt 1 gång sedan slipa av det och dragit klarlack i samband med lack av bil så skulle du fått till bra resultat.

Ang vaxning så är detta nåt som jag aldrig behövt använda mig av när jag gjort kolprodukter.
Att pappret sätter igen sig kan kanske bero på att det inte varit genomhärdat, pga kyla eller annat?

Bara lite tips för framtida försök.
Projekt: Lambo orange Nissan 200sx +M30 3.5
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=26604

Sponsorer:
Assistancekåren
www.jkbildelar.se

www.Rabiatmotor.com
Wiic

Post by Wiic »

Claes.j wrote:Det hade räckt med att plasta rikligt 1 gång sedan slipa av det och dragit klarlack i samband med lack av bil så skulle du fått till bra resultat.

Ang vaxning så är detta nåt som jag aldrig behövt använda mig av när jag gjort kolprodukter.
Att pappret sätter igen sig kan kanske bero på att det inte varit genomhärdat, pga kyla eller annat?

Bara lite tips för framtida försök.

Ja, precis. Så jag också uppfattade det som och tänkte göra. Japp, kan ha varit så, dock gick det bra mkt bättre o använda den vanliga härdaren när det gällde slipningen. Verkade även som härd tiden me vaxlösningen tog längre tid.
Men framför allt tog jag bort det för sidorna in mot dropplisten inte blev bra. :)
E30 M50.
Post Reply