Ludde_ wrote:Det jobbet som du gör med din bil hade min också behövt egentligen, men jag är inte ens lite sugen på att lägga ner all den tiden på det!
Speciellt inte nu när jag ser hur roligt du har det
Drygt med virus, operationer och skit!
Känns som att jag får titta förbi grannkommun med ett flak motivations öl och skruva lite bimmer någon helg?
Jag kan vara chaufför! har bevisat ännu en gång att jag inte ska dricka alkohol så de blir lugnt ett tag framöver
MVH
Känner igen mig där hahaha.
Jaja du är rätt ung fortfarande, men karatefylla på krogen är fortfarande inte så utarbetat i din vokabulär Men det kommer.. Iaf hoppas det går bra så du reder all skit som kommit din väg så vi får se ett färdigt härke till sommaren
Ludde_ wrote:Det jobbet som du gör med din bil hade min också behövt egentligen, men jag är inte ens lite sugen på att lägga ner all den tiden på det!
Speciellt inte nu när jag ser hur roligt du har det
Drygt med virus, operationer och skit!
Känns som att jag får titta förbi grannkommun med ett flak motivations öl och skruva lite bimmer någon helg?
Jag kan vara chaufför! har bevisat ännu en gång att jag inte ska dricka alkohol så de blir lugnt ett tag framöver
MVH
Känner igen mig där hahaha.
Jaja du är rätt ung fortfarande, men karatefylla på krogen är fortfarande inte så utarbetat i din vokabulär Men det kommer.. Iaf hoppas det går bra så du reder all skit som kommit din väg så vi får se ett färdigt härke till sommaren
MVH
Hahaha, tror levern är som en 55 årings.. Karatefylla får man till o från varje helg, blir alltid lika förvånad dagen efter o se sig runt om i rummet..
Tack mannen, det ska nog lösa sig tror jag
Personligen tycker jag det är helfestligt att vakna upp och inte ha en aning om vart man är, sen blir det en liten utmaning att lyckas smyga ut ur rummet utan att väcka flodhästen som var betydligt snyggare efter ett flak öl kvällen innan..
Ludde_ wrote:Personligen tycker jag det är helfestligt att vakna upp och inte ha en aning om vart man är, sen blir det en liten utmaning att lyckas smyga ut ur rummet utan att väcka flodhästen som var betydligt snyggare efter ett flak öl kvällen innan..
Haha playern har talat! Du behöver med mer bygga o midre dricka
Äntligen lite positiva nyheter för en gång skull.. Bilen ska eventuellt skickas till lack nästa fredag, så det känns skönt. Även fått en remiss om operation så snart är man lika frisk som bilen
Lite bilder.. har taket kvar som ska renskrapas och sen ska en vända plast över att igen..
Ja, vad ska man säga? Kolfiberskiten åkte väck nu ikväll iallafall, blev inte ett skit nöjd med det och det kändes helt fel o ha det då.. Så nu ska skiten antingen lackas vitt som resten av bilen eller svart.. Får se.. Om någon har en taklucka utan maskin till salu så tjoha till!!
Kan säga att det tog emot o slita loss skiten, det har ju trots allt kostat en del. Kolfiber för 2000kr, glasfiberväv (200kr), spackel, sparkade ju även ut framrutan för att kunna göra det riktigt sådär är ju iaf "1500" spänn till.
Lite bilder..
Oj..
Ny golvmatta kanske?
Hoppas som sagt ingen sänkte omdömet om bilen nu utan ser det positivt genom att bilen blir mer välbyggd!
Mvh
Claes.j wrote:Varför blev inte taket bra? Slipat genom kolfibern lr pinnholes?
Trist att slita av efter massa jobb.
Nja, asså. Fick info om att man kunde mellanslipa taket om man använde vaxlösning som härdare vilket jag gjorde (man skulle använda det främst för att skiten inte skulle fastna i slippappret), men det gjorde det ju ändå. Så fick slipa ned allt igen, och lägga nya lager men det blev inte i närheten av dugligt. Sen kändes det duktigt B och oseriöst så det fick ryka
Det hade räckt med att plasta rikligt 1 gång sedan slipa av det och dragit klarlack i samband med lack av bil så skulle du fått till bra resultat.
Ang vaxning så är detta nåt som jag aldrig behövt använda mig av när jag gjort kolprodukter.
Att pappret sätter igen sig kan kanske bero på att det inte varit genomhärdat, pga kyla eller annat?
Claes.j wrote:Det hade räckt med att plasta rikligt 1 gång sedan slipa av det och dragit klarlack i samband med lack av bil så skulle du fått till bra resultat.
Ang vaxning så är detta nåt som jag aldrig behövt använda mig av när jag gjort kolprodukter. Att pappret sätter igen sig kan kanske bero på att det inte varit genomhärdat, pga kyla eller annat?
Bara lite tips för framtida försök.
Ja, precis. Så jag också uppfattade det som och tänkte göra. Japp, kan ha varit så, dock gick det bra mkt bättre o använda den vanliga härdaren när det gällde slipningen. Verkade även som härd tiden me vaxlösningen tog längre tid.
Men framför allt tog jag bort det för sidorna in mot dropplisten inte blev bra.