Page 10 of 57
Posted: 30 Jan 2011, 00:34
by aelget
Spåren ser ut som björn eller järv.
Posted: 30 Jan 2011, 00:39
by Bmw*Alex
aelget wrote:Spåren ser ut som björn eller järv.
Nej Nej Nej , googla så får du se hur de ser ut
björn ser man på en gång att det är, stora spår också.
mvh
Posted: 30 Jan 2011, 04:30
by aelget
Det är klart, en björn hade väl kanske gått igenom tjälen...
Svårt att få perspektiv på hur stort det är ....
Posted: 30 Jan 2011, 10:44
by johankihl
Björn i Jakan, skulle inte tro det
Snyggt byggt som vanligt med bilen iaf! Kör hårt så den blir klar tidigt i vår!
Posted: 30 Jan 2011, 11:04
by erikjakan
johankihl wrote:Björn i Jakan, skulle inte tro det
Snyggt byggt som vanligt med bilen iaf! Kör hårt så den blir klar tidigt i vår!
Tackar!
Jag tror att det är en bjärv helt klart!
Bilen ska vara klar till 1a maj. Det är mitt mål!
MVH Erik
Posted: 30 Jan 2011, 11:46
by Fernis1
johankihl wrote:Björn i Jakan, skulle inte tro det
Snyggt byggt som vanligt med bilen iaf! Kör hårt så den blir klar tidigt i vår!
Hahaha ne en björn i jakan är nog sällsynt om man inte tänker på alla som bor i hoooden i jakan
Posted: 30 Jan 2011, 14:33
by Pimplaren
Posted: 30 Jan 2011, 15:41
by Strandholm
en såndär åkte jag i till skolbalen i 9an
Farsan köpte en ihop med han som har bilskroten här ute
Posted: 30 Jan 2011, 19:10
by erikjakan
Var ute en sväng med lillebror och lyfte ur maskin för bygge av wgröret in i dp.
Dock har jag upptäckt en sak, Precision wgn har ett flytande ventilsäte, det måste alltså komprimeras för hand innan man skruvar på klämman, samtidigt som man ska pricka 100% på röret mot wgn, hur fan ska jag lyckas med det:P?
Funderar på att bygga in nån form av rör med gängor i som man kan dra i en fet bult och trycka ihop allt utifrån, genom bilen när wgn ska monteras.. Harn nämligen ett golv ivägen för tving, alt nåt att bända med..
Hela paketet!
Wgn kommer sitta pekandes mot 90gradersskarven under den röda ringen, där kommer man inte åt så jäkla bra sen..
MVH Erik
Posted: 30 Jan 2011, 19:19
by Fernis1
johankihl wrote:Björn i Jakan, skulle inte tro det
Snyggt byggt som vanligt med bilen iaf! Kör hårt så den blir klar tidigt i vår!
Hahaha ne en björn i jakan är nog sällsynt om man inte tänker på alla som bor i hoooden i jakan
Posted: 30 Jan 2011, 19:51
by johankihl
Man behöver inte trycka ihop sätet manuellt. Det finns tillräckligt med "spel" i klamman så den komprimerar sätet mot ventilen. Så är det på min 46mm iaf!
Posted: 30 Jan 2011, 19:56
by erikjakan
johankihl wrote:Man behöver inte trycka ihop sätet manuellt. Det finns tillräckligt med "spel" i klamman så den komprimerar sätet mot ventilen. Så är det på min 46mm iaf!
Är det så? Fan måste testa omgående, det kändes så satans vass i klämman, kanske går att slipa av det vassa hörnet i klämman?
MVH Erik
Posted: 31 Jan 2011, 06:59
by erikjakan
Johan, du hade rätt! Tack!
Posted: 02 Feb 2011, 23:26
by Fernis1
Blir ju skitbra detta var kul att kika förbi idag gyrosen på Emils smakade även den lika bra som vanligt
Posted: 04 Feb 2011, 22:49
by erikjakan
Har hänt en massa, men inte så mycket som är värt att fota!
Såhär kommer tryckröret i dagsläget! Kommer bli rejälva avskärmningar runt det från grenrörets värme!
Här tänkte jag göra en schysst aluplåt mellan grenröret och tryckröret samt kanske linda tryckröret!
Här framför bulan tänkte jag montera biltemapumpen till returen! Den ska få självrinn och sen kommer returen att sitta på andra sidan av tråget, typ vid oljestickan!
Wg-röret är också klart nu!
Här funderar jag på att montera ett värmepaket på torpeden, precis bakom maskin på den mittenplåten!
Sen har det inhandlats en m5 hardy och IC är påväg från ppf om nån vecka lr 2! Ny kardan har också anlänt!
MVH Erik
Posted: 04 Feb 2011, 22:56
by Fernis1
Blir kanon detta såg bra ut när jag va och kikade
ses imorgon
Posted: 04 Feb 2011, 23:01
by Nisse Järnet
Fan vad fint det blir!