Page 10 of 17
Re: bild: ett grenrör
Posted: 14 Jun 2012, 22:44
by Dajb
nicke.t wrote:finns kolektor köpa i webshopen annars.
ligger det i shoppen? hittar inte
tänkte bara kolla vad det kostar, ska snart börja med mitt grenrör och tänkte köpa färdig kollektor
Mvh
Re: bild: ett grenrör
Posted: 14 Jun 2012, 23:29
by Sten
Beaver6 wrote:Mitt grenrör för m50 i e28 puls-split m50-lutning.

Grymt snyggt!
Du använde ju ett typ adaptergrenrör som var byggt av 328 grenrör bl.a och tog ut 530whp och över 700wnm ur en "standard" M50 med riktigt bra register,är det då "värt" det i både tid och arbete att bygga ett sånt här "ormbo". Alltså detta är inte kritik då jag är väldigt imponerad av er som bygger utan bara en fundering.
Har ju sett en del som bygger custominsug till M50 men orginalet klarar ju tydligen väldigt mycket och det blir bra register,blir ju väldigt snyggt men är det "nödvändigt"om man siktar på typ 600-700hk i motorn? Frågade om insuget förut på ett annat forum men fick inte riktigt nått svar då man inte kunde bevisa att det blev bättre med custominsug,utseendet kan ju bli bättre iofs.
Re: bild: ett grenrör
Posted: 16 Jun 2012, 13:33
by bmw.nisse
Min erfarehrt när det geller insug är att det är svårt att överträffa orginal..
På m20 är det rent korkat att byta men på m50är det ju plast så risken är ju att spricker..
Men eftersom jag vill köra med m50b25 insug i min så tänkte jag först prova att provrtrycka ett för o se när det går sönder eller börjar läcka..
Är det någon som provat det?
Mvh:nisse!
bild: ett grenrör
Posted: 16 Jun 2012, 18:25
by Ryding
Största skälet att bygga custominsug på m20 är ju att originalet är skitfult =)
Re: bild: ett grenrör
Posted: 16 Jun 2012, 23:27
by bmw.nisse
Absolut! Men bortsett från utseändet och volymen på "kammaren"
Så är det ju väldigt svårt att bygga ett som är bättre..
Re: bild: ett grenrör
Posted: 17 Jun 2012, 17:58
by Kristian H. Foss
bmw.nisse wrote:Min erfarehrt när det geller insug är att det är svårt att överträffa orginal..
På m20 är det rent korkat att byta men på m50är det ju plast så risken är ju att spricker..
Men eftersom jag vill köra med m50b25 insug i min så tänkte jag först prova att provrtrycka ett för o se när det går sönder eller börjar läcka..
Är det någon som provat det?
Mvh:nisse!
Jag skal provtrycka mitt snart.

Testar på et m50b20 innsug, skal anvende 2,5.
Re: bild: ett grenrör
Posted: 17 Jun 2012, 22:50
by silverryggen
plastinsuget håller iaf för 1.9bar och 608whp och det va även ett 528 grenrör med adapter

Re: bild: ett grenrör
Posted: 17 Jun 2012, 23:39
by Kristian H. Foss
1,9 bar ja

Måste testa selv..
Mvh Kristian.
Re: bild: ett grenrör
Posted: 18 Jun 2012, 12:49
by dude
jag vet flera som kör över 2bar med original plastinsug, jag laddar 2,1 som mest å det fungerar fint hittils ialf.
/Robin
Re: bild: ett grenrör
Posted: 18 Jun 2012, 13:15
by Kristian H. Foss
Kult å høre!

Det er sikkert litt forskjell fra innsug til innsug.
Mvh Kristian.
Re: bild: ett grenrör
Posted: 21 Jun 2012, 20:49
by Fernis1
Sten wrote:Beaver6 wrote:Mitt grenrör för m50 i e28 puls-split m50-lutning.

Grymt snyggt!
Du använde ju ett typ adaptergrenrör som var byggt av 328 grenrör bl.a och tog ut 530whp och över 700wnm ur en "standard" M50 med riktigt bra register,är det då "värt" det i både tid och arbete att bygga ett sånt här "ormbo". Alltså detta är inte kritik då jag är väldigt imponerad av er som bygger utan bara en fundering.
Har ju sett en del som bygger custominsug till M50 men orginalet klarar ju tydligen väldigt mycket och det blir bra register,blir ju väldigt snyggt men är det "nödvändigt"om man siktar på typ 600-700hk i motorn? Frågade om insuget förut på ett annat forum men fick inte riktigt nått svar då man inte kunde bevisa att det blev bättre med custominsug,utseendet kan ju bli bättre iofs.
Jag körde fan ombyggt original m52 grenrör till min m50 och 664whp utan problem då var turbon i botten det där med sportiga grenrör tror jag inte på

hade fullt laddtryck vid 440rpm, snik is da shit

Re: bild: ett grenrör
Posted: 21 Jun 2012, 20:50
by Fernis1
silverryggen wrote:plastinsuget håller iaf för 1.9bar och 608whp och det va även ett 528 grenrör med adapter

Det håller för mer jag laddade 2,3bar hela sommaren med original m50 insug, visst skulle det baktända så lär det flyga åt helvete men jag tror lätt det håller för 2,5bar utan problem inte 1,5bar som vissa snackat om innan på detta forum iaf

och som jag sagt förut, tyskarna har nog bättre koll än vad normal svensson som lappar ihop ett eget insug

Re: bild: ett grenrör
Posted: 23 Jun 2012, 15:56
by Dalskov
Re: bild: ett grenrör
Posted: 23 Jun 2012, 16:55
by nicke.t
riktigt fint
Re: bild: ett grenrör
Posted: 25 Jun 2012, 18:22
by Mr EmCom
Fyfan vad snyggt supra röret var!
Re: bild: ett grenrör
Posted: 02 Jul 2012, 09:09
by beemer
Re: bild: ett grenrör
Posted: 02 Jul 2012, 20:52
by Joachim
jävligt snyggt!
