Page 10 of 69
Posted: 03 Nov 2009, 06:08
by johankihl
joas_86 wrote:Kanske var till PPF för någon vecka/dagar sedan, då fick jag syn på ditt bygge där inne. Fi fan vad snyggt det blev alltså

Helt sjukt jävla bra !
Vilken blästra och pulverlacka tryckrör/insuget ?
Mvh
PPF har fixat allt!
Posted: 03 Nov 2009, 08:46
by johankihl
robert wrote:Vad är det för färgkod på den grå färgen?
Vilken grå? Pulverlacken är specialblandad åt PPF, silverfärgen på bilen är Nogarosilber (243 om jag inte minns fel, går att googla fram)
Posted: 03 Nov 2009, 17:32
by jimm_y
väldigt fint ett riktigt konstverk

Posted: 03 Nov 2009, 18:43
by johankihl
Vips så har mitt avgassystem blivit färdigt. 3,5" Feritta custom by PPF

Posted: 03 Nov 2009, 22:10
by Strandholm
Inte mycket man kan klaga på här inte!!
ang drömbil så är det enda tråkiga att det är bara ens drömbil tills man äger den. Förlorar lite av charmen när man har gräset ifrån andra sidan men tror nog denna motorn kommer framkalla lite rörelser på dina smileband ändå

Posted: 03 Nov 2009, 22:15
by johankihl
Strandholm wrote:Inte mycket man kan klaga på här inte!!
ang drömbil så är det enda tråkiga att det är bara ens drömbil tills man äger den. Förlorar lite av charmen när man har gräset ifrån andra sidan men tror nog denna motorn kommer framkalla lite rörelser på dina smileband ändå

Det får vi fan hoppas att den kommer att göra, annars är det mina sämst investerade stålars hittills

Jag är dock helt övertygad om att bilen kommer att tillfredsställa alla mina behov som typ stekfaktorn, raggfaktorn, mosfaktorn osv

Posted: 03 Nov 2009, 22:56
by Tysken
Har du inte lackat bakkjolen än, eller är det en jiggbil de svetsar på?

Posted: 03 Nov 2009, 23:01
by johankihl
Tysken wrote:Har du inte lackat bakkjolen än, eller är det en jiggbil de svetsar på?

Den är inte lackad än. Under spacklet är den lagad med plast då den var lite smält innan, om det var det du funderade över

Posted: 04 Nov 2009, 00:29
by pelko
Mycket stiligt, helt i min smak!
Mvh
Posted: 04 Nov 2009, 07:52
by Emtrea
Min gammla M3-a! Lite besviken på Bonje som blev tillfrågad
om att sälja tillbaka, men skulle alldrig sälja.
Pm-a om du vill ha mera info om bilen i min ägo.
Posted: 04 Nov 2009, 12:34
by Bonje
Emtrea wrote:Min gammla M3-a! Lite besviken på Bonje som blev tillfrågad
om att sälja tillbaka, men skulle alldrig sälja.
Hej!
Jag skulle inte sälja egentligen (iaf. inte i det skick den stod i) Jag hade ingen tanke på det över huvud taget...
Men när när Johan vid ett tillfälle på telefon sa (kanske mest som ett skämt till en början?)
"-Du får 100000 för karossen som den står, jag hämtar den nästa helg"
Då kunde jag inte låta bli att börja fundera på saken... sen diskuterade i vidare och det slutade med att han ville ha rubb som stubb till bilen.
Jag trodde aldrig att någon skulle betala någonting för den som den stod (plåt ren utan skärmar, front osv.. Allt var avplockat!)
Om det hade varit min egen idè att sälja bilen då hade jag inte glömt bort dig. Nu var situationen en helt annan, Johan gav ett så pass bra bud att det var värt att bli av med alla bekymmer som bilen medförde..
Posted: 04 Nov 2009, 15:26
by johankihl
Emtrea wrote:Min gammla M3-a! Lite besviken på Bonje som blev tillfrågad
om att sälja tillbaka, men skulle alldrig sälja.
Pm-a om du vill ha mera info om bilen i min ägo.
Bonje är en snäll kille på alla sätt och vis men tyvärr går han inte att lita på när det kommer till affärer. Hade han inte tjatat på mig så att jag skulle köpa bilen hade den nog stått kvar i ladugården i Eskilstuna än.
Men jag är självklart glad att jag fick köpa den

Posted: 04 Nov 2009, 15:43
by Bonje
Bonje är en snäll kille på alla sätt och vis men tyvärr går han inte att lita på när det kommer till affärer. Hade han inte tjatat på mig så att jag skulle köpa bilen hade den nog stått kvar i ladugården i Eskilstuna än.
Men jag är självklart glad att jag fick köpa den
Hahaha men va fan Johan.. Velle kan ju tro på det du skriver!
BTW. så är hela det här bygget ganska komiskt.
Den S50 som Johan har i bilen nu, köpte jag i samma veva som jag köpte bilen. Tanken var att ha den motorn i bilen, skulle bara "snika" ihop S14 med turbo för att ha någe kul att åka med innan S50:n blev klar. Samtidigt hade jag köpt en Precision PT67:a till motorn.
Så blev det aldrig.. Motorn såldes i stället till Fredrik, som hade samma planer som jag fast i en 320is. Fredrik sålde den i sin tur till Johan och i slutändan har min gammla M3:a blivit precis som jag jag planerade bygget från den dag då bilen inhandlades, med en S50 och PT67:a i fronten.. Lite kusligt är det ju faktist!

Posted: 04 Nov 2009, 22:51
by Emtrea
Lungt Bonje, jag har en M3-a nu, dock E36. En sådan drömde jag om när jag hadde E30 M3-an, då både Ted hadde en och vi hadde en på jobbet (KM Tuning). KM Tunings Avusblåa E36 M3-a blev kompressormatad, Teds Avusblåa M3-a blev Turbomatad, själv hadde jag en hyggligt fräsh E30 M3-a med ca. 200HK...
Jag ringde dig med 4 års mellanrum, vilket inte va direkt att ligga på. Men jag hadde en hygglig hög med cash bägge gångerna jag ringde (precis sålda bilar), dock kom vi alldrig så långt i samtalen.
Jag va med och utvecklade LOADED dom första tre åren (hadde firman mrCarbon ihop med LOADEDs ägare) så är nu sugen på en banbil
Jag har inhandlat en E30 med bur, dock utan motor. Den kommer vara lättad med kolfiber, och få någon rolig BMW drivlina vad det lider....
S50 motor koncept ni jobbar med är brutalt.
Jag följer med spänning detta bygge!!
Denna M3-a blir verkligen bara bättre med åren!
Posted: 04 Nov 2009, 23:00
by Jørg1e30
Supert arbeide av ppf som vanlig! Blir kjempe fint og funtionelt! Og det blir vel satans mye power og

Posted: 04 Nov 2009, 23:08
by fulingbusen
Bonje wrote:Bonje är en snäll kille på alla sätt och vis men tyvärr går han inte att lita på när det kommer till affärer. Hade han inte tjatat på mig så att jag skulle köpa bilen hade den nog stått kvar i ladugården i Eskilstuna än.
Men jag är självklart glad att jag fick köpa den
Hahaha men va fan Johan.. Velle kan ju tro på det du skriver!
BTW. så är hela det här bygget ganska komiskt.
Den S50 som Johan har i bilen nu, köpte jag i samma veva som jag köpte bilen. Tanken var att ha den motorn i bilen, skulle bara "snika" ihop S14 med turbo för att ha någe kul att åka med innan S50:n blev klar. Samtidigt hade jag köpt en Precision PT67:a till motorn.
Så blev det aldrig.. Motorn såldes i stället till Fredrik, som hade samma planer som jag fast i en 320is. Fredrik sålde den i sin tur till Johan och i slutändan har min gammla M3:a blivit precis som jag jag planerade bygget från den dag då bilen inhandlades, med en S50 och PT67:a i fronten.. Lite kusligt är det ju faktist!


Var det Fredrik som köpte Kihls M42a också?
Posted: 05 Nov 2009, 00:00
by johankihl
Jørg1e30 wrote:Supert arbeide av ppf som vanlig! Blir kjempe fint og funtionelt! Og det blir vel satans mye power og

Stämmer bra
