Page 10 of 27

Posted: 27 Jun 2007, 21:18
by PaparaZZi
trevligt trevligt.
du ska starta nu snart ser det ut som eller?
lycka till..mvh

Posted: 27 Jun 2007, 21:20
by MrQuickzilver
PaparaZZi wrote:trevligt trevligt.
du ska starta nu snart ser det ut som eller?
lycka till..mvh


Tackar.

Saknar tändning o soppa system så d e en lite bit kvar ännu.

Posted: 27 Jun 2007, 21:24
by birro
Skulle också behöva nya slangar till oljekylet då mitt grenrör tar i med orginal ledningarna! Vad är det för anslutning?

Mvh

Posted: 05 Jul 2007, 22:02
by MrQuickzilver
birro wrote:Skulle också behöva nya slangar till oljekylet då mitt grenrör tar i med orginal ledningarna! Vad är det för anslutning?

Mvh


Tog med mej grejerna när ja fixade ledningarna så ja vet inte va d e för gängor mm tyvärr...

Posted: 05 Jul 2007, 22:09
by MrQuickzilver
Här ska d sitta lite Autometer mätare. Nån som har koll på om va d ska va för diameter på hålen till dom olika mätarna? ...kan d va så lätt att d e 125mm för varvräknare mm o 52mm för dom mindre typ laddtryck?

Image

Posted: 15 Jul 2007, 11:15
by MrQuickzilver
Har fått en fin NUKE/PPF fuelrail nu o den vill ja ju hellst inte gömma under orginalinsuget! :) ...så ja tänkte bygga ett nytt insug.
Funderar på o ta ett orginal o kapa bort flänsen på o använda den så ja undrar om det är samma mått på hålen på både M20B25 och M20B20, vet att d e grövre rör på B25 iaf?

Posted: 23 Jul 2007, 18:47
by MrQuickzilver
När man väntar på roliga prylar så får man passa på o göra mindre roliga saker som fäste till fuelcellen.

Image

Image

Posted: 23 Jul 2007, 19:01
by pelleman
MrQuickzilver wrote:Har fått en fin NUKE/PPF fuelrail nu o den vill ja ju hellst inte gömma under orginalinsuget! :) ...så ja tänkte bygga ett nytt insug.
Funderar på o ta ett orginal o kapa bort flänsen på o använda den så ja undrar om det är samma mått på hålen på både M20B25 och M20B20, vet att d e grövre rör på B25 iaf?



Jag gjorde på liknande sätt till min 318is och det var ett h-e att tigsvetsa skiten. Men det kanske var jag som inte rengjorde tillräckligt så det var porer med skit kvar.
Är ju gjutet aluminium i insuget, men innan du kapar så slipa lite nånstans så det blir rent och prova att sätta svetsen där.
Bara ett tips.

Posted: 23 Jul 2007, 21:24
by MrQuickzilver
pelleman wrote:
MrQuickzilver wrote:Har fått en fin NUKE/PPF fuelrail nu o den vill ja ju hellst inte gömma under orginalinsuget! :) ...så ja tänkte bygga ett nytt insug.
Funderar på o ta ett orginal o kapa bort flänsen på o använda den så ja undrar om det är samma mått på hålen på både M20B25 och M20B20, vet att d e grövre rör på B25 iaf?



Jag gjorde på liknande sätt till min 318is och det var ett h-e att tigsvetsa skiten. Men det kanske var jag som inte rengjorde tillräckligt så det var porer med skit kvar.
Är ju gjutet aluminium i insuget, men innan du kapar så slipa lite nånstans så det blir rent och prova att sätta svetsen där.
Bara ett tips.


Ska tänka på detta när det blir dax för d...tänkte mest att man får alla spridarhål o sånt "gratis" på rätt ställe o sånt.

Posted: 28 Jul 2007, 20:07
by MrQuickzilver
Nu har ja fått tummen ur o flyttat på WGn...betydligt lättare o byta stift mm nu iaf...men flödet lär ju inte bli bättre än innan men d e ju många som kör me den där.


Image

Image

Posted: 14 Aug 2007, 21:15
by MrQuickzilver
Låg lite grejer o väntade när man kom hem från gotland!

Image





Nya tändkablar under tillverkning...

Image

Image






Nya spridarkontakter oxå.
Tändkablarna är lite provisoriska vid spolarna...hade bara 4 vinklar som ja såg sen att d va 1kohm motstånd i dom, nån som vet om d gör nåt?

Image

Posted: 22 Aug 2007, 21:40
by MrQuickzilver
Inkoppling av spolarna, fick tag på 6st kontakter inkl frakt för mindre än va en kostar på GM!! :lol:


Image

Image

Image

Posted: 22 Aug 2007, 22:39
by onkelronk
Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:

Posted: 22 Aug 2007, 22:42
by MrQuickzilver
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)

Posted: 22 Aug 2007, 22:48
by onkelronk
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)


Okej :). Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?

Posted: 22 Aug 2007, 22:51
by MrQuickzilver
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)


Okej :). Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?


Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till. :P

Posted: 22 Aug 2007, 22:53
by onkelronk
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)


Okej :). Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?


Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till. :P


Stålomspunnet? Kommer köra invändig 10mm gummi får duga till en början. Men hittar/kommer inte på någon övergång från an kopplingarna på fuelcellen(likadan som din) till gummislangen, ett jävla meck..