Posted: 27 Jun 2007, 21:18
trevligt trevligt.
du ska starta nu snart ser det ut som eller?
lycka till..mvh
du ska starta nu snart ser det ut som eller?
lycka till..mvh
Tackar.PaparaZZi wrote:trevligt trevligt.
du ska starta nu snart ser det ut som eller?
lycka till..mvh
Tog med mej grejerna när ja fixade ledningarna så ja vet inte va d e för gängor mm tyvärr...birro wrote:Skulle också behöva nya slangar till oljekylet då mitt grenrör tar i med orginal ledningarna! Vad är det för anslutning?
Mvh
MrQuickzilver wrote:Har fått en fin NUKE/PPF fuelrail nu o den vill ja ju hellst inte gömma under orginalinsuget!...så ja tänkte bygga ett nytt insug.
Funderar på o ta ett orginal o kapa bort flänsen på o använda den så ja undrar om det är samma mått på hålen på både M20B25 och M20B20, vet att d e grövre rör på B25 iaf?
Ska tänka på detta när det blir dax för d...tänkte mest att man får alla spridarhål o sånt "gratis" på rätt ställe o sånt.pelleman wrote:MrQuickzilver wrote:Har fått en fin NUKE/PPF fuelrail nu o den vill ja ju hellst inte gömma under orginalinsuget!...så ja tänkte bygga ett nytt insug.
Funderar på o ta ett orginal o kapa bort flänsen på o använda den så ja undrar om det är samma mått på hålen på både M20B25 och M20B20, vet att d e grövre rör på B25 iaf?
Jag gjorde på liknande sätt till min 318is och det var ett h-e att tigsvetsa skiten. Men det kanske var jag som inte rengjorde tillräckligt så det var porer med skit kvar.
Är ju gjutet aluminium i insuget, men innan du kapar så slipa lite nånstans så det blir rent och prova att sätta svetsen där.
Bara ett tips.
Ser bra ut me den placeringen oxå!onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt
OkejMrQuickzilver wrote:Ser bra ut me den placeringen oxå!onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA.
Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till.onkelronk wrote:OkejMrQuickzilver wrote:Ser bra ut me den placeringen oxå!onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA.. Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?
Stålomspunnet? Kommer köra invändig 10mm gummi får duga till en början. Men hittar/kommer inte på någon övergång från an kopplingarna på fuelcellen(likadan som din) till gummislangen, ett jävla meck..MrQuickzilver wrote:Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till.onkelronk wrote:OkejMrQuickzilver wrote: Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA.. Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?