MrQuickzilver´s E30 M50. Kasst kamöverfall...

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
PaparaZZi
Posts: 1340
Joined: 04 Dec 2005, 20:45
Location: Finland (oravais), (GÖTEBORG)

Post by PaparaZZi »

trevligt trevligt.
du ska starta nu snart ser det ut som eller?
lycka till..mvh
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

PaparaZZi wrote:trevligt trevligt.
du ska starta nu snart ser det ut som eller?
lycka till..mvh


Tackar.

Saknar tändning o soppa system så d e en lite bit kvar ännu.
User avatar
birro
Posts: 1116
Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka

Post by birro »

Skulle också behöva nya slangar till oljekylet då mitt grenrör tar i med orginal ledningarna! Vad är det för anslutning?

Mvh
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

birro wrote:Skulle också behöva nya slangar till oljekylet då mitt grenrör tar i med orginal ledningarna! Vad är det för anslutning?

Mvh


Tog med mej grejerna när ja fixade ledningarna så ja vet inte va d e för gängor mm tyvärr...
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Här ska d sitta lite Autometer mätare. Nån som har koll på om va d ska va för diameter på hålen till dom olika mätarna? ...kan d va så lätt att d e 125mm för varvräknare mm o 52mm för dom mindre typ laddtryck?

Image
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Har fått en fin NUKE/PPF fuelrail nu o den vill ja ju hellst inte gömma under orginalinsuget! :) ...så ja tänkte bygga ett nytt insug.
Funderar på o ta ett orginal o kapa bort flänsen på o använda den så ja undrar om det är samma mått på hålen på både M20B25 och M20B20, vet att d e grövre rör på B25 iaf?
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

När man väntar på roliga prylar så får man passa på o göra mindre roliga saker som fäste till fuelcellen.

Image

Image
pelleman
Posts: 46
Joined: 08 Jun 2007, 06:57
Location: Gullspång
Contact:

Post by pelleman »

MrQuickzilver wrote:Har fått en fin NUKE/PPF fuelrail nu o den vill ja ju hellst inte gömma under orginalinsuget! :) ...så ja tänkte bygga ett nytt insug.
Funderar på o ta ett orginal o kapa bort flänsen på o använda den så ja undrar om det är samma mått på hålen på både M20B25 och M20B20, vet att d e grövre rör på B25 iaf?



Jag gjorde på liknande sätt till min 318is och det var ett h-e att tigsvetsa skiten. Men det kanske var jag som inte rengjorde tillräckligt så det var porer med skit kvar.
Är ju gjutet aluminium i insuget, men innan du kapar så slipa lite nånstans så det blir rent och prova att sätta svetsen där.
Bara ett tips.
/Per Wallberg, PWEngineering
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

pelleman wrote:
MrQuickzilver wrote:Har fått en fin NUKE/PPF fuelrail nu o den vill ja ju hellst inte gömma under orginalinsuget! :) ...så ja tänkte bygga ett nytt insug.
Funderar på o ta ett orginal o kapa bort flänsen på o använda den så ja undrar om det är samma mått på hålen på både M20B25 och M20B20, vet att d e grövre rör på B25 iaf?



Jag gjorde på liknande sätt till min 318is och det var ett h-e att tigsvetsa skiten. Men det kanske var jag som inte rengjorde tillräckligt så det var porer med skit kvar.
Är ju gjutet aluminium i insuget, men innan du kapar så slipa lite nånstans så det blir rent och prova att sätta svetsen där.
Bara ett tips.


Ska tänka på detta när det blir dax för d...tänkte mest att man får alla spridarhål o sånt "gratis" på rätt ställe o sånt.
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Nu har ja fått tummen ur o flyttat på WGn...betydligt lättare o byta stift mm nu iaf...men flödet lär ju inte bli bättre än innan men d e ju många som kör me den där.


Image

Image
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Låg lite grejer o väntade när man kom hem från gotland!

Image





Nya tändkablar under tillverkning...

Image

Image






Nya spridarkontakter oxå.
Tändkablarna är lite provisoriska vid spolarna...hade bara 4 vinklar som ja såg sen att d va 1kohm motstånd i dom, nån som vet om d gör nåt?

Image
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

Inkoppling av spolarna, fick tag på 6st kontakter inkl frakt för mindre än va en kostar på GM!! :lol:


Image

Image

Image
onkelronk
Posts: 143
Joined: 29 Aug 2006, 21:39

Post by onkelronk »

Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)
onkelronk
Posts: 143
Joined: 29 Aug 2006, 21:39

Post by onkelronk »

MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)


Okej :). Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?
User avatar
MrQuickzilver
Posts: 868
Joined: 20 Nov 2005, 17:18
Location: Varberg

Post by MrQuickzilver »

onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)


Okej :). Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?


Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till. :P
onkelronk
Posts: 143
Joined: 29 Aug 2006, 21:39

Post by onkelronk »

MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:
MrQuickzilver wrote:
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt :roll:


Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA. :)


Okej :). Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?


Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till. :P


Stålomspunnet? Kommer köra invändig 10mm gummi får duga till en början. Men hittar/kommer inte på någon övergång från an kopplingarna på fuelcellen(likadan som din) till gummislangen, ett jävla meck..
Post Reply