MrQuickzilver´s E30 M50. Kasst kamöverfall...
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
trevligt trevligt.
du ska starta nu snart ser det ut som eller?
lycka till..mvh
du ska starta nu snart ser det ut som eller?
lycka till..mvh
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Har fått en fin NUKE/PPF fuelrail nu o den vill ja ju hellst inte gömma under orginalinsuget! ...så ja tänkte bygga ett nytt insug.
Funderar på o ta ett orginal o kapa bort flänsen på o använda den så ja undrar om det är samma mått på hålen på både M20B25 och M20B20, vet att d e grövre rör på B25 iaf?
Funderar på o ta ett orginal o kapa bort flänsen på o använda den så ja undrar om det är samma mått på hålen på både M20B25 och M20B20, vet att d e grövre rör på B25 iaf?
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
MrQuickzilver wrote:Har fått en fin NUKE/PPF fuelrail nu o den vill ja ju hellst inte gömma under orginalinsuget! ...så ja tänkte bygga ett nytt insug.
Funderar på o ta ett orginal o kapa bort flänsen på o använda den så ja undrar om det är samma mått på hålen på både M20B25 och M20B20, vet att d e grövre rör på B25 iaf?
Jag gjorde på liknande sätt till min 318is och det var ett h-e att tigsvetsa skiten. Men det kanske var jag som inte rengjorde tillräckligt så det var porer med skit kvar.
Är ju gjutet aluminium i insuget, men innan du kapar så slipa lite nånstans så det blir rent och prova att sätta svetsen där.
Bara ett tips.
/Per Wallberg, PWEngineering
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
pelleman wrote:MrQuickzilver wrote:Har fått en fin NUKE/PPF fuelrail nu o den vill ja ju hellst inte gömma under orginalinsuget! ...så ja tänkte bygga ett nytt insug.
Funderar på o ta ett orginal o kapa bort flänsen på o använda den så ja undrar om det är samma mått på hålen på både M20B25 och M20B20, vet att d e grövre rör på B25 iaf?
Jag gjorde på liknande sätt till min 318is och det var ett h-e att tigsvetsa skiten. Men det kanske var jag som inte rengjorde tillräckligt så det var porer med skit kvar.
Är ju gjutet aluminium i insuget, men innan du kapar så slipa lite nånstans så det blir rent och prova att sätta svetsen där.
Bara ett tips.
Ska tänka på detta när det blir dax för d...tänkte mest att man får alla spridarhål o sånt "gratis" på rätt ställe o sånt.
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt
Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA.
MrQuickzilver wrote:onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt
Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA.
Okej . Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?
- MrQuickzilver
- Posts: 868
- Joined: 20 Nov 2005, 17:18
- Location: Varberg
onkelronk wrote:MrQuickzilver wrote:onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt
Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA.
Okej . Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?
Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till.
MrQuickzilver wrote:onkelronk wrote:MrQuickzilver wrote:onkelronk wrote:Snyggt med tändspolarna placerade så. Brorsan och jag valde en liten annan lösning http://geting.se/viewimage.php?image=57 ... 816018.jpg hade en jävla röta med kontakterna också, fick tag på dem för en hundring stycket vilket ändån är rätt dyrt
Ser bra ut me den placeringen oxå!
Mina kostade ca 280:- me frakt från USA.
Okej . Vad ska du köra med för soppapump samt bränsleslangar?
Blir dubbla Bosch 044, 15mm matning och 12mm retur så d ska nog räcka till.
Stålomspunnet? Kommer köra invändig 10mm gummi får duga till en början. Men hittar/kommer inte på någon övergång från an kopplingarna på fuelcellen(likadan som din) till gummislangen, ett jävla meck..