Page 10 of 13
Posted: 14 Jul 2010, 12:04
by erikjakan
2-3 cm räcker gott!
Posted: 14 Jul 2010, 12:56
by birro
En annan lösning är att popnita innefrån röret om du inte har tillgång till svets, funkar hur bra som helst.
Posted: 14 Jul 2010, 13:23
by Andy_b
räcker med att borra massa hål runt kanten med ... så när man drar slang klämman så trycks slangen ner lite i hålen ...
men bäst är att svetsa en liten kant
Posted: 14 Jul 2010, 13:35
by RickardP
Det blev 3st sveststrängar på varje ände av rören nu, blir väll ut ikväll och testa hur det håller ihop.
Posted: 27 Jul 2010, 20:15
by RickardP
Posted: 27 Jul 2010, 21:38
by bmw545tic
fan, tror du har lika fälgar fram som jag, COPYCAT
Posted: 27 Jul 2010, 21:56
by RickardP
Haha jaså
tror mina heter acev eller nått.
Posted: 27 Jul 2010, 22:03
by bmw545tic
japp, 8,5or, jag har 255 fram
ta o anmäl dig t linde nu, sista juli är sista anmäldatum.
http://www.shra.nu/home.html
Posted: 27 Jul 2010, 22:09
by bmw545tic
Posted: 28 Jul 2010, 20:18
by RickardP
Nu är man glad igen
Nya VR-kabeln och framställd tändning gjorde susen!
Drar jättebra ända upp till varvstopp, 6000rpm och laddtrycket ligger stabilt på 0,8bar (det minsta jag kan ha).
Dock så började lamellen slira rätt så omgående
Så en 765platta och plant svänghjul behövs nu.
Posted: 28 Jul 2010, 20:34
by nicklasthoresson
Kan bara intyga att rikard börjar få fart i bitarna
,
Posted: 08 Aug 2010, 19:40
by RickardP
Har smällt dit 6punktsbältet ikväll. Har lite funderingar kring fästpunkterna..
Här är mitten bältet, det som går över bena så att säga..
Har fäst dessa ringar i dom befintliga fästena för originalbältet.
Här är den delen som går ner mellan bena. Kan man fästa den så här långt bak eller ska det vara rakt neråt?
OBS, har en karosseribricka på 5*5cm under.
Och så dom två översta, detta fäste ska troligtvis göras som.
Posted: 08 Aug 2010, 20:15
by 3riksson
Först börjar vi här
http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Regler.pdf
Varje monteringspunkt måste ha en hållfasthet som motsvarar en kraft av 14700 N med
undantag för benbanden där 7200 N räcker. Om samma monteringspunkt används för två
bältesband ska summan av erforderlig hållfasthet beräknas genom att lägga samman kraven
på varje band.
För varje icke original monteringspunkt ska en förstärkningsplatta monteras som har en yta
av minst 40 cm2 och en tjocklek av minst 3 mm. Principritningar för monteringspunkter i
chassi och kaross:
Sådan föstärkningsplatta kan ersättas av bältestillverkares specialplatta med svetsat
mutterstycke. Under förutsättning att angivna minimimått på storlek och tjocklek uppfylls.
Glöm sen inte att läsa på om vinklarna sidan12 kapitel 5.6.2
Posted: 08 Aug 2010, 21:38
by RickardP
Okej, blir och ändra på samtliga punkter, är ju dock inte så jätte stort jobb.
Posted: 26 Aug 2010, 11:40
by RickardP
Posted: 02 Sep 2010, 18:29
by RickardP
Fick kopplingen idag. Blir fint som fan när man får dit den, får se om jag har ork att skruva ner lådan i helgen och fixa det.
Posted: 02 Sep 2010, 20:12
by Pitbull
Bältesinfästningen bakom stolen kan du väl inte ha i brickan på golvet? Dom brukart ju släppa med tiden lite funkt och rost kommer dit.