Page 10 of 13

Posted: 14 Jul 2010, 12:04
by erikjakan
2-3 cm räcker gott!

Posted: 14 Jul 2010, 12:56
by birro
En annan lösning är att popnita innefrån röret om du inte har tillgång till svets, funkar hur bra som helst.

Posted: 14 Jul 2010, 13:23
by Andy_b
räcker med att borra massa hål runt kanten med ... så när man drar slang klämman så trycks slangen ner lite i hålen ...
men bäst är att svetsa en liten kant

Posted: 14 Jul 2010, 13:35
by RickardP
Det blev 3st sveststrängar på varje ände av rören nu, blir väll ut ikväll och testa hur det håller ihop.

Posted: 27 Jul 2010, 20:15
by RickardP
Så här blev bilen till att se ut 2010 då :P Nu kommer dom resterande slantarna som finns över gå till att köra så mycket som möjligt innan det blir vinter igen :)
Just ja, nya stötisar bak monterade, dom som satt där förut var inte dom bästa (man viste inte vart bilen var på väg när man fick i 3an och lite laddtryck :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 27 Jul 2010, 21:38
by bmw545tic
fan, tror du har lika fälgar fram som jag, COPYCAT :D

Posted: 27 Jul 2010, 21:56
by RickardP
Haha jaså :lol: tror mina heter acev eller nått.

Posted: 27 Jul 2010, 22:03
by bmw545tic
japp, 8,5or, jag har 255 fram :twisted:
ta o anmäl dig t linde nu, sista juli är sista anmäldatum.
http://www.shra.nu/home.html

Posted: 27 Jul 2010, 22:09
by bmw545tic

Posted: 28 Jul 2010, 20:18
by RickardP
Nu är man glad igen :D Nya VR-kabeln och framställd tändning gjorde susen!
Drar jättebra ända upp till varvstopp, 6000rpm och laddtrycket ligger stabilt på 0,8bar (det minsta jag kan ha).

Dock så började lamellen slira rätt så omgående :lol: Så en 765platta och plant svänghjul behövs nu.

Posted: 28 Jul 2010, 20:34
by nicklasthoresson
Kan bara intyga att rikard börjar få fart i bitarna :),

Posted: 08 Aug 2010, 19:40
by RickardP
Har smällt dit 6punktsbältet ikväll. Har lite funderingar kring fästpunkterna..

Image

Här är mitten bältet, det som går över bena så att säga..
Har fäst dessa ringar i dom befintliga fästena för originalbältet.

Image

Här är den delen som går ner mellan bena. Kan man fästa den så här långt bak eller ska det vara rakt neråt?
OBS, har en karosseribricka på 5*5cm under.

Image

Och så dom två översta, detta fäste ska troligtvis göras som.

Image

Posted: 08 Aug 2010, 20:15
by 3riksson
Först börjar vi här

http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Regler.pdf

Varje monteringspunkt måste ha en hållfasthet som motsvarar en kraft av 14700 N med
undantag för benbanden där 7200 N räcker. Om samma monteringspunkt används för två
bältesband ska summan av erforderlig hållfasthet beräknas genom att lägga samman kraven
på varje band.

För varje icke original monteringspunkt ska en förstärkningsplatta monteras som har en yta
av minst 40 cm2 och en tjocklek av minst 3 mm. Principritningar för monteringspunkter i
chassi och kaross:
Sådan föstärkningsplatta kan ersättas av bältestillverkares specialplatta med svetsat
mutterstycke. Under förutsättning att angivna minimimått på storlek och tjocklek uppfylls.

Glöm sen inte att läsa på om vinklarna sidan12 kapitel 5.6.2

Posted: 08 Aug 2010, 21:38
by RickardP
Okej, blir och ändra på samtliga punkter, är ju dock inte så jätte stort jobb.

Posted: 26 Aug 2010, 11:40
by RickardP
Bild och film från igår kväll.

Image

http://www.garaget.org/video/jqn6skflozuj

Posted: 02 Sep 2010, 18:29
by RickardP
Fick kopplingen idag. Blir fint som fan när man får dit den, får se om jag har ork att skruva ner lådan i helgen och fixa det.

Image

Posted: 02 Sep 2010, 20:12
by Pitbull
Bältesinfästningen bakom stolen kan du väl inte ha i brickan på golvet? Dom brukart ju släppa med tiden lite funkt och rost kommer dit.