Page 10 of 10

Posted: 28 Nov 2010, 12:17
by St3v3
Image
Image

Posted: 28 Nov 2010, 12:45
by Misano
Se där ja, de bilderna hade jag inte ens själv :) Tackar.

Posted: 28 Nov 2010, 15:37
by St3v3
Dom ligger ju på misano.se? :wink:

Posted: 28 Nov 2010, 18:00
by Brox
ser ut som att den satt där orginal! :D

Posted: 28 Nov 2010, 19:46
by Misano
St3v3 wrote:Dom ligger ju på misano.se? :wink:


Ja där hade jag visst lagt dom!

Re: Har idag bromsat en frän sugmotor!

Posted: 29 Nov 2010, 20:59
by kristian
Bmwandreas wrote:Bromsade Misanos M5 3.8 lit maskin vi muttrat ihop med vassare kamaxlar,högkompskolvar. Sen har han fixat en fin luftbox, kopplat in Vipec samt Ferrita byggt ett avgassystem.

Orig 3.8 ger 237 whp i dynapacken. M5 V8 gav 301 whp.
Denna gav 343 whp och 392 wnm!!!!!!

Helt sjukt ljud, och vad bra den gick!
Hoppas verkligen han lägger ut en film så ni får höra hur bra den går.

hva er prisen på en sånn jobb?

Posted: 16 Feb 2011, 08:16
by p911
Den orange s38/b36 3,7L fra danmark yder 410hk på sugis ved 8800omdr og har kørt 10.96@205 i en E30

http://www.youtube.com/watch?v=5fUZb2tR ... re=related

Re: Har idag bromsat en frän sugmotor!

Posted: 25 Feb 2013, 12:46
by GrymÅElak
Bmwandreas wrote:Bromsade Misanos M5 3.8 lit maskin vi muttrat ihop med vassare kamaxlar,högkompskolvar. Sen har han fixat en fin luftbox, kopplat in Vipec samt Ferrita byggt ett avgassystem.

Orig 3.8 ger 237 whp i dynapacken. M5 V8 gav 301 whp.
Denna gav 343 whp och 392 wnm!!!!!!

Helt sjukt ljud, och vad bra den gick!
Hoppas verkligen han lägger ut en film så ni får höra hur bra den går.


Förlåt om jag väcker en väldigt gammal tråd...
Men jag undrar om det verkligen är så att det är drygt 30% (237/340*100) förluster i drivlinan för e34. I fallet e39 är det "bara" 25% förlust.
Då kommer vi till det intressanta: med dessa siffror skulle det betyda att det blev mellan 450-500 hk i 3.8:an.
Låter ju riktigt bra :-)

mvh

Re: Har idag bromsat en frän sugmotor!

Posted: 25 Feb 2013, 19:23
by fredrick
Beror ju på vad man har för drivlina och ju mer effekt ju lägre blir förlusten i % igenom drivlinan. Försvinner det 100hk i drivlinan på en standard 3.8 så kommer det inte att försvinna 300hk i drivlinan bara för att man hänger dit en turbo och bromsar 1000whp, men mer belastning och värme blir det säkert så mitt i mellan kanske man hamnar men det går ju bara att gissa utan en massa mätningar.