Page 10 of 14
Posted: 06 Jul 2007, 19:18
by Bernis
Nu är bilen lastad o klar. Har fått på slicks idag så nu hoppas jag på lite bättre fäste.
Bara att be till vädergudarna att det får vara uppehåll över säve i morgon.
Posted: 06 Jul 2007, 19:21
by Pimplaren
Snygg och fet kärra!
Posted: 07 Jul 2007, 16:24
by AndreasT
Såg den på Säve idag, fin bil och bra gick den också
Posted: 07 Jul 2007, 18:03
by Tox
10,70 och 220 blås 1,84 i 60fot
Posted: 07 Jul 2007, 18:37
by Bäckis
230 bästa slutfart. Usla 60 fötter och däcken tog i lite, men det är en bra början....
Posted: 07 Jul 2007, 22:11
by Flaxis
Bäckis wrote:230 bästa slutfart. Usla 60 fötter och däcken tog i lite, men det är en bra början....
Men då gick den inte på 1,6 i ladd hoppas ja?...
Förövrigt, Grattis!
//Flaxis
Posted: 07 Jul 2007, 22:42
by Bernis
Flaxis wrote:Bäckis wrote:230 bästa slutfart. Usla 60 fötter och däcken tog i lite, men det är en bra början....
Men då gick den inte på 1,6 i ladd hoppas ja?...
Förövrigt, Grattis!
//Flaxis
Jo den gick på 1,6bar. Men det är inte effekten det är fel på utan fästet.
229,1km/h repan hade jag 1,9 i 60fot , dessutom så hade jag 166km/h vid 201m och 229 i mål med däck som låg imot ganska kraftigt.
Så bilen kommer gå fortare när allt är som det ska.
Skriver lite mer i morrn......
Posted: 08 Jul 2007, 09:38
by Bäckis
Hade du bara 166km/h vid 201?? Isf hade du otroligt gtym acc från 201-402. 166 blir normalt sett ca 208km/h. 180-185km/h borde haft för att nå 229, så det lär ha knuffat fint när greppet kom
Posted: 08 Jul 2007, 12:50
by Bernis
Lite info från igår.
Repa 1: 1,3kg i däcken, Fiasko
Repa 2: 0,9kg i däcken, 60fot 1,89, 201m 7,51 166,3, 402m 11,14 229,1
Repa 3: 0,8kg i däcken, 60fot 1,83, 201m 7,14 181,2, 402m 10,70 227,3
Repa 4: 0,65kg 60fot 1,84, 201m 7,12 178,5, 402m 10,70 220,5
Fick några nyttiga testrepor i går. Största problemet är att däcken tar i mycket för mycket. Ju mindre luft jag hade ju mer tog det i, när jag släpper upp kopplingen och bilen sätter sig samt på trean och fyran när däcket expanderar. Måste nog oxå ändra cambern en del.
Motorn har helt klar tillräckligt med pulver för att gå riktigt fort om jag kan få det andra att stämma. Men det verkar som att när däcken tar i så bromsar det en hel del. På repa 3 o 4 borde jag haft en bra bit över 230km/h om man jämför 201m hastighet på repa 2,3,4.
Ska få ordning på prylarna till mantorp och då ska det förhoppningsvis gå fort.
Om nån hitter bilder eller film från säve så säg gärna till.
Posted: 08 Jul 2007, 16:23
by HULTA
grattis till snabba tider endå, jävligt snygg e den också.
mvh
Posted: 08 Jul 2007, 17:16
by B00ST
så fin så man nästan blir tårögd
Posted: 08 Jul 2007, 21:22
by M3JONAS
Se till att fixa så att inte däcken tar i så du kan åka fort sen!
Med 820hk borde du kunna ha slutfarter på 240blås.
Har du någon aning om vad bilen väger?
Posted: 08 Jul 2007, 22:16
by Bernis
M3JONAS wrote:Se till att fixa så att inte däcken tar i så du kan åka fort sen!
Med 820hk borde du kunna ha slutfarter på 240blås.
Har du någon aning om vad bilen väger?
Vägde den ifjol med full tank 60lit och 2 pers i och då visade vågen 1380kg, så runt 1200kg skulle jag tro att den väger.
Posted: 08 Jul 2007, 22:28
by M3JONAS
Enligt den här sidan på nätet:
http://users.erols.com/srweiss/calcmhp.htm
Ska du kunn aåka ca 255km/h i slutfart med den vikten och effekten...
Posted: 08 Jul 2007, 22:49
by Bernis
Skulle säkert gå med automat och 4-link.
Men som det är nu bör det gå att åka 9.xx@240km om jag kan få ner 60-foten til 1,55-1,6.