Var ute en sväng idag men de är helsikes kallt så de är nästan inte roligt, -22
Fått ny ram för i år, den gamla var sönder hopad
Om isarna skulle bli till något skulle jag inte klaga, bara flödvatten nu. Plusgrader några dagar tack! Sedan får de bli kallt.
Snö börjar de finnas så det räcker
Icee wrote:Var ute en sväng idag men de är helsikes kallt så de är nästan inte roligt, -22
Fått ny ram för i år, den gamla var sönder hopad
Om isarna skulle bli till något skulle jag inte klaga, bara flödvatten nu. Plusgrader några dagar tack! Sedan får de bli kallt.
Snö börjar de finnas så det räcker
nej fyfan -22 på skoter är inge skoj! och de blir ju ett par grader kallare ändå när man ligger på!
lika här, värdelösa isar, dom ligger, men är inge speciel tjocklek precis.
/// Falck
-----------------------------------------------
Crafted at BMW M
Falck wrote:
nej fyfan -22 på skoter är inge skoj! och de blir ju ett par grader kallare ändå när man ligger på!
Det går an i skogen då de inte går farligt hårt, men öppet så är den fan att glömma, blir inte till något.
Nej en blida vore fint, kan hända de nästan skulle behövas en liten regnskur för de är så jäkla med snö på dem innan isarna blir till något.
Var en som var ut och borrade lite, snö, 30cm flödvatten 10-15cm is. Skulle man ge sig längre ut skulle de säkert vara bättre men hur fan skall man våga sig dit?
Falck wrote:
Det går an i skogen då de inte går farligt hårt, men öppet så är den fan att glömma, blir inte till något.
Nej en blida vore fint, kan hända de nästan skulle behövas en liten regnskur för de är så jäkla med snö på dem innan isarna blir till något.
Var en som var ut och borrade lite, snö, 30cm flödvatten 10-15cm is. Skulle man ge sig längre ut skulle de säkert vara bättre men hur fan skall man våga sig dit?
jo precis, men här ligger det så inni helvete med snö så det läre vara tö minst ett par dagar om de ska nån ordning.
ja det gäller att ta på sig is dubbarna Finns en liten sjö häromkring som Jämt brukar frysa först utav alla häromkring och bli runt 4-5dec riktigt kärn is. men nu äre bah kattskit av allt
/// Falck
Crafted at BMW M
Sitter för tillfället på en Summit 800r-07 med mer eller mindre mods ..Sen har jag också en Lynx femnia -95 men den behöver jag nog inte visa . Snö och halvmetersisar har vi men så förbannat kallt just nu, så någon körning lär det inte bli i dagarna..
R.Eriksson wrote:Sitter för tillfället på en Summit 800r-07 med mer eller mindre mods ..Sen har jag också en Lynx femnia -95 men den behöver jag nog inte visa . Snö och halvmetersisar har vi men så förbannat kallt just nu, så någon körning lär det inte bli i dagarna..
Schysst Skidoo.. hur mycket snö har ni i Kiruna ?
/// Falck
Crafted at BMW M
Går i tankarna själv att köpa en scooter (aldrig ägt en, bara kört men det var mååånga år sen) är helt grön om scootrar så skulle vilja ha lite tips vad ska man handla, helst en räcer eller typ en blandning mellan arbets/nöjes maskin.
tänkte lägga ja säg max 20k på en scooter...får man nån bra,race maskin för dom pengarna?