Page 10 of 11
Posted: 23 Jul 2009, 21:05
by BmwFredrik
tog ner bilen från bockarna idag och rullade ut den, så jag passade på att ta lite bilder.
sen fick vi igång på den utan att soppan flödade ur avgassystemet.
får tacka Bäckis för bra support när man behöver hjälp
Posted: 23 Jul 2009, 21:59
by joas_86
Grattis mr Eriksson
Bara en sak kvar nu då, pekka ska du väl dra om ?
HAHA !
Posted: 29 Jul 2009, 22:19
by BmwFredrik
har varmkört och efterdragit toppen skall fixa lite läkage och skruva fast kardan sen är den så gott som klar för bromsning.
vill även ge Lars ett stort tack för mkt stor hjälp med diverse grejer
Posted: 30 Jul 2009, 00:01
by Snap3
kul!
Posted: 30 Jul 2009, 13:18
by Lauge
Hej Fredrik! Kul att se att det är fler än jag som åker M20B30, jag tror vi har samma setup vev och allt... jag lovar, du kommer inte bli missnöjd med dåligt gassvar iaf:) Jag har fullt ladd vid 4200 (1.8 bar) med En bulls eye S366 Turbo, redan vid 1.3 i ladd hade jag 770 i vrid på hjulen i bak, men jag gjorde misstaget och köpte för dålig koppling:) (Sachs 618 tryckplatta o 4puckat) Den klarar bara 800 i vrid på hjulen i bak:) Så vi fick ställa ner (styra) laddtryckskurvan med snäll tändning för att klara kopplingen:) Det blev 750hk och 760 i vrid på hjulen i bak (den här säsongen) : Så det ska bli bra kul att se vad din kommer att lämna:)
Det här följer vi med nyfikenhet
Mvh
Posted: 30 Jul 2009, 21:06
by BmwFredrik
okej fy fan! härliga siffror synd på koppllingen. själv jag har bromsning om 7dagar nästa fredag tror ja det va.
har treskivig tilton så det borde palla med det mesta hoppas jag. men jag har snålat med soppa pumparna så jag kan bara få 650 på hjulen.
men jag nöjer mig fint med det i år. ska kosta på toppen i vinter då den är så gott som orginal, sen blir det andra pumpar.
mvh
Posted: 31 Jul 2009, 00:39
by Lauge
Jag skrev visst lite fel
Det ska vara 660hk och 760 i vrid på hjulen i bak
750 i maskin
Men då vet du vad du har att vänta dig:)
Lycka till nu, vi håller tummarna!
Mvh
Posted: 06 Aug 2009, 21:54
by BmwFredrik
Allt är nu klar fattas bara en mappning
hoppas att allt går vägen..
vill tacka alla kompanjoner på mosebacke industriområde för hjälp med diverse delar och verktyg även ett stort tack till pecka.
Posted: 07 Aug 2009, 08:13
by Highburg
Lycka till med bromsning:D Hoppas du slipper få massa sprickor i toppen...
Kommer ihåg som igår när ja och Holmen var och hämtade denna kärra fast det var flera år sedan
Har alltid gillat denna bil
Fränt med 3.0 liter
Mvh
Posted: 07 Aug 2009, 15:03
by nicke.t
dina kjolar mm passar bra på bilen tycker jag.mvh
Posted: 07 Aug 2009, 19:59
by BmwFredrik
blev 530hk 717nm.
är nöjd med resultatet med tanke på att toppen är så gott som orginal.
blir att byta det mesta i vinter och bromsa om.
vill tacka PPF grabbarna för en suverän dag.
mvh
Posted: 07 Aug 2009, 20:36
by mcdonaldsmannen
@ hur mycket laddtryck ?
Posted: 07 Aug 2009, 21:48
by BmwFredrik
mcdonaldsmannen wrote:@ hur mycket laddtryck ?
det blev 1,7bar 6500rpm.
notera att toppen är så gott som orginal
blir för hoppningsvis bättre med lite portning och z58 och hårdare fjädrar/oversize race ventiler
fick ju ventilflyt tack vare orginal fjädrarna.
mvh
Posted: 07 Aug 2009, 22:28
by BMWM20
myckt fränt bygge..! var de hjulhästar eller motor..?
Posted: 07 Aug 2009, 22:33
by BmwFredrik
BMWM20 wrote:myckt fränt bygge..! var de hjulhästar eller motor..?
530whp 717wnm
mvh