Page 10 of 29
Posted: 08 Dec 2009, 12:57
by Fredriktak
Vad rekomenderar du för avgashus till en 2l motor, som vill ha tidigt ladd?
Såg nå bromsdiagram på en 2l, och den kurvan ser inte alls kul ut att köra på gatan med.
Posted: 08 Dec 2009, 13:02
by Bmwandreas
Beror på vilken effekt man vill ha, är man ute efter bra respons på en 2 lit så kanske SC55 eller SC60 billet är bättre.
Posted: 08 Dec 2009, 17:16
by Fredriktak
Bmwandreas wrote:Beror på vilken effekt man vill ha, är man ute efter bra respons på en 2 lit så kanske SC55 eller SC60 billet är bättre.
SC60 såg intressant ut! =)
Posted: 03 Feb 2010, 14:28
by 525mannen
T4:a aggen, är det enkelt inlopp på dom eller finns det med twinentry också?
Mvh
Posted: 03 Feb 2010, 14:32
by Bmwandreas
Finns bara med singel.
Posted: 14 Feb 2010, 20:45
by tool-nes
Kan ikke se at det har blitt svart på tidligere.
Hvilken turbin, avgashus, flens anbefaler dere på en m50b25?
Målet er 500hk og tidlig respons..
Posted: 14 Feb 2010, 21:22
by Bmwandreas
500hk får man lätt med 62 turbin och 0.63 A/R.
Posted: 15 Feb 2010, 11:29
by tool-nes
Bmwandreas wrote:500hk får man lätt med 62 turbin och 0.63 A/R.
Hvordan blir det med baktrykk med 0.63 A/R?
Posted: 15 Feb 2010, 13:52
by Bmwandreas
Med 62 turbin och 0.63 A/R på en M20B27 hade jag lika mycket mottryck som laddtryck vid 550 whp. = perfekt
Posted: 15 Feb 2010, 14:26
by tool-nes
Bmwandreas wrote:Med 62 turbin och 0.63 A/R på en M20B27 hade jag lika mycket mottryck som laddtryck vid 550 whp. = perfekt
Det høres perfekt ut!
Posted: 17 Feb 2010, 11:40
by Jonhny
Har någon bromsat en vanlig m20b25 med precision snurra och vill lägga upp bromspapper?
Vore kul att se när de laddar och hur mycket.
Posted: 18 Feb 2010, 22:04
by cossyerik
eller en typ 2liters med 6265bb? har det gjorts?
Posted: 18 Feb 2010, 22:24
by Ludde_
cossyerik wrote:eller en typ 2liters med 6265bb? har det gjorts?
teds nissan 200?
Posted: 18 Feb 2010, 22:29
by Bmwandreas
Har kört en cossie med 6062 utan kullager. Gav 520 whp med standard topp.
Posted: 19 Feb 2010, 10:54
by cossyerik
Ludde_ wrote:cossyerik wrote:eller en typ 2liters med 6265bb? har det gjorts?
teds nissan 200?
han hade "bara" 6262 tyckte jag hörde? och den verkar ju gå duktigt jävligt
min topp är inte standard den har portat lagom och nästan 11mm i lyft med kammarna... får se kanske blir ppf som får mappa högen sen
när ni skriver tex 520whp är det på hjulen då?
Posted: 19 Feb 2010, 12:55
by Bmwandreas
Japp på hjulen.
Posted: 19 Feb 2010, 14:04
by christoffer jansson
cossyerik wrote:Ludde_ wrote:cossyerik wrote:eller en typ 2liters med 6265bb? har det gjorts?
teds nissan 200?
han hade "bara" 6262 tyckte jag hörde? och den verkar ju gå duktigt jävligt
min topp är inte standard den har portat lagom och nästan 11mm i lyft med kammarna... får se kanske blir ppf som får mappa högen sen
när ni skriver tex 520whp är det på hjulen då?
Ja byte från min sc61 till en 6262billet på min volvo maskin! Den skillnaden är inte att kalla bara, dom är sjuk dem där turbosarna!!!
Åk till PPF, de e valuta för den klena svenska kronan