Page 10 of 18
Posted: 07 Jun 2006, 16:00
by kallevedlund
Quattro wrote:F*n va gött! Då kanske man får se den till helgen då??

Kanske att man hinner få ut den, men då kommer det nog inte köras så hårt, men vara ute o logga lite o finlirsmappa

Posted: 07 Jun 2006, 16:36
by Overcharged
faaan va schyssta besiktningsgubbar asså

Posted: 07 Jun 2006, 20:12
by kallevedlund
Nu har man tankat i nu programvara i boxen och vips så funkar det
Nån bug var det, hoppas det inte kommer tillbaka

Posted: 09 Jun 2006, 11:45
by kallevedlund
turbon sitter på plats! Lite bökigt att byta grenrör var det, fick lossa motorfästet och luta upp motorn... Ska försöka hinna med att få upp avgassystem intercooler och tryckrör ikväll... Lite tajt med tid, firmafest senare på kvällen...
Bilder kommer under helgen

Posted: 09 Jun 2006, 12:28
by Fido85
usch det låter jävligt att ha såna regler vid besiktning :/ att t.ex. inte få fixa avgaspapper före man kommer till besiktningen och att allt måste vara originalt

flytta till finland för fan

*Skämt*

Posted: 10 Jun 2006, 08:11
by kallevedlund
Igår var man ute på första turen! 1,3 bar med alldeles för mycket soppa bara för o va på säkra sidan..
Idag ska nytt bränslesystem upp och sen ska det börjas mappa...
Posted: 14 Jun 2006, 21:02
by kallevedlund
Nu är bränslet mappat till 1.5 bar dock är det en del justering på tändningen kvar (alldeles för snäll), men det skjuter på rätt bra ändå
Skö försöka filma några repor imorgon
Någon som har lite plats över på en server

Blir så dålig kvalitet om man ska använda gratissidorna...
Posted: 14 Jun 2006, 21:06
by xelerator
laddar du 1.5 bar med 380 cc spridarna eller har du bytt upp dig

??
Posted: 14 Jun 2006, 21:08
by kallevedlund
japp d gör jag

Har smygit upp laddet och bränsle finns det så det blir över. Har dock ett grundtryck på 4 bar...
Edit: kollade loggen vid 1,5 så har jag 90% dutycycle, så 1,5 är max med dessa spridare...
Posted: 14 Jun 2006, 22:02
by Fido85
jag har serverplats...addade dig på msn så du ser då du loggar in nästa gång
Posted: 14 Jun 2006, 22:03
by flp
vad kör du för lambdavärde? mina 380cc spridare ja köpte av ppf skiter ner sig vid 0.8bar på min 325a .. har även ökat grundtrycket till 4.5bar
kul att de funkar för dig iaf
MVH Micke
Posted: 14 Jun 2006, 22:07
by kallevedlund
Fido85 wrote:jag har serverplats...addade dig på msn så du ser då du loggar in nästa gång
Kanon! Hoppas polaren kan vara med och filma lite bara!
Posted: 14 Jun 2006, 22:09
by kallevedlund
flp wrote:vad kör du för lambdavärde? mina 380cc spridare ja köpte av ppf skiter ner sig vid 0.8bar på min 325a .. har även ökat grundtrycket till 4.5bar
kul att de funkar för dig iaf
MVH Micke
Har mappat mot 11AFR och vid 1,5 så kan jag dra ner det till under 10...
Vad har du för pump då? Håller den trycket hela tiden?
Posted: 14 Jun 2006, 22:11
by worre
skurt wrote:flp wrote:vad kör du för lambdavärde? mina 380cc spridare ja köpte av ppf skiter ner sig vid 0.8bar på min 325a .. har även ökat grundtrycket till 4.5bar
kul att de funkar för dig iaf
MVH Micke
Har mappat mot 11AFR och vid 1,5 så kan jag dra ner det till under 10...
Vad har du för pump då? Håller den trycket hela tiden?
han kör med en 984 med org som för pump
Posted: 14 Jun 2006, 22:16
by flp
det stämmer. ny std pump som förpump till en catchtank, sen en ny 984pump som pumpar till motorn.
MVH Micke
Posted: 14 Jun 2006, 23:09
by Overcharged
1,5kg och 380cc/min spridare låter litet? klart du har höjt grundtrycket men hur mycket gör det i så fall?
kul att den rullar nu iaf

Posted: 15 Jun 2006, 09:11
by Bäckis
Dom ska inte räcka till 1,5 bar oavsett om du kör 4,5 bars grundtryck. De spridarna ska klara ca 400hk, och har du inte mer vid 1,5 bar så lär du nog undersöka vad som händer.
Antar att du har gjort open air calibration av lambdan så den inte lurar dig?