Ripper-E30 Turbo STAC 2014
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Tradigt när det inte ger med sig bara kämpa på
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Kul projekt. Trist med småstrulen du har.
Mitt tråg läcker också lite om det är till någon tröst
Ang läckande kopplingar, kör cylindrisk tätning på alla kopplingar så slipper du läck.
Mitt tråg läcker också lite om det är till någon tröst
Ang läckande kopplingar, kör cylindrisk tätning på alla kopplingar så slipper du läck.
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Skulle de kunna vara så asså, tycker ju nästan inte de borde gå hehe vi la ju på packningskletet enligt särskilda rek genom att lägga på de som en "korv" så skall de pressas ut när man drar åt och fylla alla ojämnheter sas de, jag har alltid tidigare lagt en fin yta utsmetad med fingret men dock har de kletet jag använt då varit mycket mera mjukt eller lätt flytande typ...flp wrote:drar du med moment eller? de ska tydligen vara känsligt att inte dra bultarna för hårt, speciellt me packningskletet antar jag.
MVH Micke
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Men de var bra mycket bättre att riva på plats än att ta ur hela maskinen, har kollat med stålskala dock inte blocket men de vet jag knappt om jag "vågar" nuStor_snurra wrote:Det är hopplöst att riva trågen på plats och få tätt, men som cerveza säger, plana skiten så det är tätt en gång för alla. Kolla rakheten på blocket också för säkerhetsskull, stålskala funkar fint!
Ska försöka hitta mod o motivation igen heheThörn wrote:Tradigt när det inte ger med sig bara kämpa på
Skall testa detta, tack!Ryding wrote:Kul projekt. Trist med småstrulen du har.
Mitt tråg läcker också lite om det är till någon tröst
Ang läckande kopplingar, kör cylindrisk tätning på alla kopplingar så slipper du läck.
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Skulle det vara motgång? Då kan man inte hålla på med bilar:)
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Haha tack för du iaf fick mig till ett smile =)Bmwandreas wrote:Skulle det vara motgång? Då kan man inte hålla på med bilar:)
Lådan är gjort snabbt, tråget är väl bara ta tag i IGEN, tips på vad för klet ni använder?
Drygare är väl att de just nu inte finns nån deg till ny kylare och de finns inga kvitton på den jag har som oxå är ny....
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Är ju som sagt tyvär inte i nån svets/skarv den läcker utan de typ rinner o jag menar bokstavligen rinner fast inne från cellpaketetStor_snurra wrote:Ripper wrote:Haha tack för du iaf fick mig till ett smile =)Bmwandreas wrote:Skulle det vara motgång? Då kan man inte hålla på med bilar:)
Lådan är gjort snabbt, tråget är väl bara ta tag i IGEN, tips på vad för klet ni använder?
Drygare är väl att de just nu inte finns nån deg till ny kylare och de finns inga kvitton på den jag har som oxå är ny....
Svetsa den???
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
http://www.youtube.com/watch?v=PcZ_hUcZLSI&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Om du bara hittar VAR den läcker exakt. Så ska den nog gå att svetsa.
De går att svetsa på cellerna om man är lite försiktig
De går att svetsa på cellerna om man är lite försiktig
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Jag vet, de blir isfåll ett jobb till Jonas!Toyspeed wrote:Om du bara hittar VAR den läcker exakt. Så ska den nog gå att svetsa.
De går att svetsa på cellerna om man är lite försiktig
Får kapa av gavlen och trycka de och se om de är ide att laga, hör av mig björn!Stor_snurra wrote:Ja det är ju bara en metallbit! Liggpå han nu Johan!!Toyspeed wrote:Om du bara hittar VAR den läcker exakt. Så ska den nog gå att svetsa.
De går att svetsa på cellerna om man är lite försiktig
Chrille, jag har så du kan provtrycka kylsystemet (biltemas sats) om du inte hittar läckaget. Bara å hojta så får du låna.. Ska upp till Väckelsång nu om du vill hämta grejorna där så tar jag med dem!
Idag stannade jag hemma och storstädar lyan och då har de gått långt haha
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Dra i kylartätning, fungerar sjukt mycket bättre än man kan tro.Ripper wrote:Haha tack för du iaf fick mig till ett smile =)Bmwandreas wrote:Skulle det vara motgång? Då kan man inte hålla på med bilar:)
Lådan är gjort snabbt, tråget är väl bara ta tag i IGEN, tips på vad för klet ni använder?
Drygare är väl att de just nu inte finns nån deg till ny kylare och de finns inga kvitton på den jag har som oxå är ny....
Vi kör Berner svart silikon och M50 trågpackningen i gummi/stål.
Chippa bilen? Fixar de flesta för 3995kr. Maila aa@pure-pf.com med bilmodell,årsmodell och regnr.
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Där sa du nått, de är värt ett försök med kylartätning för en lat jävel som mig hahaBmwandreas wrote:Dra i kylartätning, fungerar sjukt mycket bättre än man kan tro.Ripper wrote:Haha tack för du iaf fick mig till ett smile =)Bmwandreas wrote:Skulle det vara motgång? Då kan man inte hålla på med bilar:)
Lådan är gjort snabbt, tråget är väl bara ta tag i IGEN, tips på vad för klet ni använder?
Drygare är väl att de just nu inte finns nån deg till ny kylare och de finns inga kvitton på den jag har som oxå är ny....
Vi kör Berner svart silikon och M50 trågpackningen i gummi/stål.
Är ni mega petiga med NM på bultarna i tråget tycker de lätta drar man väl på känn har alltid funkar tidigare men nu vågar man inte annat än skaffa en liten moment nyckel tydligen hehe
följdfråga limmar ni hela ytan på både maskin och tråg eller bara "skarvarna enligt boken?
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Mitt tråg vart riktigt krokigt efter jag svetsade om de, körde packning + klet och och drog de hårt å de är tätt.
Gasar tills det rasar!
Bygger 335iM Turbo
Bygger 335iM Turbo
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
De sjuka är att mitt ser bra ut, garage polarens tråg var värre än mitt men blev tätt med klet men de får bli nya packningen plus klet och sen dra med moment helt enkelt...Resgard wrote:Mitt tråg vart riktigt krokigt efter jag svetsade om de, körde packning + klet och och drog de hårt å de är tätt.
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Eller dra hårdare...
Re: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Man ska ju inte spänna det fullt direkt, då trycker man bara ut skiten. Testa att spänna det lite grann, låt stå 30min spänn lite till.
Inventor of ANAL GAPING.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
BMW 525 24v Turbo 588hk 722nm
Fiat Uno Turbo 452hk 550nm
Vippeknallare 2,7:a 550hk
Nissan 200 460hk
Mattias Jönsson 076-8415826 PSI Motor.
Sv: Ripper - E30 Turbo - Billig just nu, se sidan 9
Adamsky motorkylare i Karlskoga lagar den lätt! Brukar vara billig också.
M3E30 - S50B30 PTE 7675 1055whp@330kPa
10.04 227km/h@1,1bar
10.04 227km/h@1,1bar