Posted: 23 Sep 2009, 22:31
Åfan, det var ju riktigt roliga siffror! Med så mycket mos i audin så kommer jag få svårt att vara snabbast på ekerövägen 

Jo tack dom satt fint!M3JONAS wrote:Åfan, det var ju riktigt roliga siffror! Med så mycket mos i audin så kommer jag få svårt att vara snabbast på ekerövägen
Tackar tackar!M-techer wrote:Fint as till bil du har! Äntligen någon som uppskattar en riktig femma![]()
Manliga siffror ni fick fram, grattis!
Över 200 är det rätt kurvigt...simon wrote:Jo tack dom satt fint!M3JONAS wrote:Åfan, det var ju riktigt roliga siffror! Med så mycket mos i audin så kommer jag få svårt att vara snabbast på ekerövägenLär få ge dej en ärlig chans nån dag förhoppningsvis så får vi se. Din M3:a lär bete sej lite bättre i kurvorna misstänker jag..
![]()
Synd bara att det mest är raksträckor..![]()
Detta är effekten i motorn med en effektförlust på 110 hk har jag för mej.. papprena kommer idag som sagt..M3JONAS wrote:Över 200 är det rätt kurvigt...simon wrote:Jo tack dom satt fint!M3JONAS wrote:Åfan, det var ju riktigt roliga siffror! Med så mycket mos i audin så kommer jag få svårt att vara snabbast på ekerövägenLär få ge dej en ärlig chans nån dag förhoppningsvis så får vi se. Din M3:a lär bete sej lite bättre i kurvorna misstänker jag..
![]()
Synd bara att det mest är raksträckor..![]()
Är det där effekten på hjulen eller i maskin? Hade ju varit riktigt spännande att se vad maskin presterade vid 3 bars laddtryck...
Orkar itn eläsa hela tråden men vad sitter det för turbo på bilen nu?
Tackar! Jo lite kräm blev de ju..Pimplaren wrote:Grattislite snyt ändå
![]()
Krana på 3 barre så det bli åka av nu! kör du imorgon?
Jo absolut! Är helt klart nöjd! Effektkurvan va riktigt fin tycker jag! Hade en liten misständning högst upp bara men de va första bänkningsförsöket och hade åkt bilen i lugnt tempo från ekerö till södertälje.. Jocke på JRM sa att då kan de bildas lite beläggningar å skit på stiften som kan orsaka sådant.. För i andra mätningen och dom var det helt borta och den kurvan var mycket finare. Dock blev det 723hk på den men samma Nm dvs. 750. Även de 2 sista var jämna och fina.AllarN wrote:Det var ju bra med effekt.
Ska bli kul att se effektkurva och hjuleffekt sen.
Borde väl vara runt 600whp.
Om du kan köra med 700hk oportat borde jag kunna göra det för mina tänkta 500hk utan problem dåsimon wrote:Tackar! Jo lite kräm blev de ju..Pimplaren wrote:Grattislite snyt ändå
![]()
Krana på 3 barre så det bli åka av nu! kör du imorgon?men en 800 är nog inte helt omöjligt..
jo de blir nog köra imorgon om jag får tag i fina friktionsdäck att slänga på 17"arna.
Sjuka motoren endå! Enda som är gjort är vevstakar och stålpackning med arp-bult i det stora.. Orginaltopp, visserligen 7:A kammar men annars helt oportad. De ni!
Tackar!Thure wrote: Om du kan köra med 700hk oportat borde jag kunna göra det för mina tänkta 500hk utan problem dåSpännande, många som säger att man MÅSTE porta toppen.
Fina siffror, grattis!
Mvh Martin
Ja, verkar finnas en hel del som kan väldigt mycket, men kanske inte ens provat självasimon wrote:Tackar!Thure wrote: Om du kan köra med 700hk oportat borde jag kunna göra det för mina tänkta 500hk utan problem dåSpännande, många som säger att man MÅSTE porta toppen.
Fina siffror, grattis!
Mvh Martin
Vad jag har lärt mig i den här svängen är att det är många som snackar och tror sej veta mycket!
Saker som man måste göra och andra saker som absolut inte kommer funka osv osv...
Kan rabbla upp massa saker som "experter" sagt..
Vevstaksbultarna är helt vanliga insexbultar med 12.9 kvalite för typ 9k/st som är köpta på Sifverts skruv, och det skulle ju absolut inte funka! Man måste ju ha dom där med märket ARP.
Chinasaker är skit och kommer garanterat inte hålla länge.. Nu måste jag dock säga att
mycket från china är skit men om man kan lita på sin leverantör och vet att det dom säljer ändå är väl beprövat så vad är då problemet?
Att det är för billigt?? Måste vara det helt enkelt..
Mitt Insug skulle jag köra ras med på en gång för det går för snålt på 1:ans cylinder..
Att Megasquirt är skit.. Toppen måste portas osv osv osv.... kan rabbla vidare.. Många världsmästare finns det helt enkelt.
Jag har helt enkelt provat mig fram och använt sunt förnuft i de flesta fall..
Har kört så här på massa race under sommaren och avverkat en hel del mil och det har hållit ihopp än så länge..
Så vi får se.. alla vet vi ju att saker och ting har en förmåga att gå sönder endå på ett eller annat sätt när man kör så här mycket effekt..
kan bara säga att jag har fått mycket mos för lite pengar och har fått köra massor i sommar! Och det är ju det man vill!
Tycker att det är trångsynt att inte lyssna på råd från sånna som provat. Jag skrev i din tråd på zatzy att jag hade mappat en audi 2,2 med TB70 turbo utan antisurge (som du gjorde först) och då var det jag som blev sågad av åtmnstone Roman som hävdade att "Turbon är gjord för audifemmor" och surgear ingenting. Stämde hans sågning eller bytte du till en anti-surge kåpasimon wrote:Tackar!Thure wrote: Om du kan köra med 700hk oportat borde jag kunna göra det för mina tänkta 500hk utan problem dåSpännande, många som säger att man MÅSTE porta toppen.
Fina siffror, grattis!
Mvh Martin
Vad jag har lärt mig i den här svängen är att det är många som snackar och tror sej veta mycket!
Saker som man måste göra och andra saker som absolut inte kommer funka osv osv...
Kan rabbla upp massa saker som "experter" sagt..
Vevstaksbultarna är helt vanliga insexbultar med 12.9 kvalite för typ 9k/st som är köpta på Sifverts skruv, och det skulle ju absolut inte funka! Man måste ju ha dom där med märket ARP.
Chinasaker är skit och kommer garanterat inte hålla länge.. Nu måste jag dock säga att
mycket från china är skit men om man kan lita på sin leverantör och vet att det dom säljer ändå är väl beprövat så vad är då problemet?
Att det är för billigt?? Måste vara det helt enkelt..
Mitt Insug skulle jag köra ras med på en gång för det går för snålt på 1:ans cylinder..
Att Megasquirt är skit.. Toppen måste portas osv osv osv.... kan rabbla vidare.. Många världsmästare finns det helt enkelt.
Jag har helt enkelt provat mig fram och använt sunt förnuft i de flesta fall..
Har kört så här på massa race under sommaren och avverkat en hel del mil och det har hållit ihopp än så länge..
Så vi får se.. alla vet vi ju att saker och ting har en förmåga att gå sönder endå på ett eller annat sätt när man kör så här mycket effekt..
kan bara säga att jag har fått mycket mos för lite pengar och har fått köra massor i sommar! Och det är ju det man vill!