Page 10 of 22

Posted: 25 Jan 2008, 19:59
by Söderling
Jo de kändes skapligt, va så svårt å känna riktigt de lilla ja körde.
Va bilar överallt å rätt halt, hoppas på lite fint väder i helgen så kanske de blir lite mer åka. Men den kändes betydligt värre än förra året, å då har ja även bytt utväxlingen ju från 3.7? till 3.31

Så du ska ha allt beröm för ett bra jobb du gjorde på den Ärtan

Posted: 25 Jan 2008, 21:20
by Söderling
Bilder från bromsningen idag.
Det ja filmade vart ljudet inte så bra på. Det fräste mest när WGn öppna :(

Image

Image

Posted: 25 Jan 2008, 21:47
by Nisse Järnet
Grattis som fan :D

Posted: 25 Jan 2008, 21:54
by 525mannen
Tokfränt bygge o fina effektsiffror! =)

Posted: 26 Jan 2008, 11:08
by s2_i_e30
tänk vid 2 bar :) Grttis

Posted: 27 Jan 2008, 00:24
by Söderling
Bromspapper på det färdiga resultatet med 0.7bar

Image

Här är första pullet på 0.8bar
Dom nedre raka linjerna är efter han släppt gasen

Image

Posted: 27 Jan 2008, 23:55
by youask
känns som ett ganska kort register va?
sjuk effekt vid det lilla laddet:D grattis!

Posted: 31 Jan 2008, 19:35
by Söderling
I fredags uppe hos PPF och bromsa bilen

Image


Bestämde mig i måndags å i tisdags vart de såhär

Image

Image

Image


Igår skruvade ja isär motorn

Image

Image

Image


Dessa är ett minne blott :D

Image


Har vart uppe å lämnat blocket för fräsning för pyramidringar, och hämtat lite grejjer.

Image


CP kolvar och 1600cc spridare är beställda och ja hoppas ja får grejjerna så snart som möjligt så man får sätta ihop den igen. Å sen jävlar, då är det inga 0.7bar som gäller :twisted:

Posted: 31 Jan 2008, 19:39
by P.Herrdahl
Fy fan va grymt. Go effekt vid så lite ladd, kommer plöjja på bra när du vrider på kran, det är väl rätt säkert! :twisted:

Posted: 31 Jan 2008, 19:59
by Bmwandreas
Borde kunna bli 750hk hjulen iafl, hur länge håller volvo bakaxeln då? :lol:

Posted: 31 Jan 2008, 20:49
by sidenmark
Söderling wrote:I fredags uppe hos PPF och bromsa bilen

Image


Bestämde mig i måndags å i tisdags vart de såhär

Image

Image

Image


Igår skruvade ja isär motorn

Image

Image

Image


Dessa är ett minne blott :D

Image


Har vart uppe å lämnat blocket för fräsning för pyramidringar, och hämtat lite grejjer.

Image


CP kolvar och 1600cc spridare är beställda och ja hoppas ja får grejjerna så snart som möjligt så man får sätta ihop den igen. Å sen jävlar, då är det inga 0.7bar som gäller :twisted:


fy fan du kör på hårt ser jag :) ska bli kul o se
mvh robban

Posted: 31 Jan 2008, 21:29
by Vesslan
Grrr :twisted: det ända rätta mer o värre... Hoppas all kring utrusting håller... du kanske få bunkra lite drivaxelar?? :lol:

Posted: 31 Jan 2008, 22:32
by Söderling
Bmwandreas wrote:Borde kunna bli 750hk hjulen iafl, hur länge håller volvo bakaxeln då? :lol:

Hoppas den håller i bänken iaf :)


sidenmark wrote:fy fan du kör på hårt ser jag :) ska bli kul o se
mvh robban

Ja de va nog lika bra, inge kul om kolven delar sig.
Vart lite "idiotförklarad" av nån som undra va ja tänkte på när man bygger en motor som bromsa 630hk som inte ens var optimerad, med orginalkolvar. Hehe, men han fick ju sälja nya till mig :D

Posted: 31 Jan 2008, 23:13
by moonzhine
hehe de går åt rätt håll ser ja :)
blir de fortfarande m50 blocket med 86borr eller?

Mvh:peter

Posted: 31 Jan 2008, 23:25
by Söderling
moonzhine wrote:hehe de går åt rätt håll ser ja :)
blir de fortfarande m50 blocket med 86borr eller?

Mvh:peter

Japp, ja fortsätter åka med samma block

Posted: 02 Feb 2008, 20:44
by Fear This
såna kammar måste ja skaffa, sj fick ja bara ut 460hk på hjulen vid 0.75 i en s50:)

Posted: 02 Feb 2008, 21:37
by M3JONAS
Imponerande mekartempo och kul bygge!

När får du laddtryck så att det börjar dra rejält?