Page 10 of 10

Re: Sir Alex 318 EVO (snart mappning)

Posted: 03 Jul 2011, 08:10
by just_mee84
Har haft andra prioriteringar att fixa på bilen iår, avgashuset lär få vänta tills vintern kommer tror jag. Blev ju på lurad ett packningsklister till stödgördeln som skulle vara såååå bra??? SÄKERT.....gissa var det har börjat sippra ut olja nu då :evil: Måste lyfta ur motorn för att fixa det, så det lär också få vänta tills vintern!! fyller hällre på olja och kör i sommar

Re: Sir Alex 318 EVO (snart mappning)

Posted: 03 Jul 2011, 14:50
by Bonje
Bmwandreas wrote:Jag ska visa er skillnaden i höst när jag har tid. Jag tror man inte ens kan se skillnaden i bänken på 6 cyl.
Kan ju vara som så att det är mindre skillnad på en 6 cyl med skaplig volym än 4 cyl smallblock? Eller så kan inte Precision tillverka twinentry hus.. 8)
Provat med och utan twin på 4 cyl?

Drygt att det läcker olja!
Fast det har ju inget med avgashus-byte att göra? Om du får en bytesdeal mot ditt gammla hus så byter du det på 30 min på plats när du ändå är där och ska bromsa.

Re: Sir Alex 318 EVO (snart mappning)

Posted: 04 Jul 2011, 18:33
by just_mee84
Har precis varit ute och gjort generaltestet inför bromsningen, Kan säga att jag tror inte jag behöver nått twinentry avgashus!!! är som en helt annan värld jämfört med den gamla lastbils snurran. Allt verkar funka prima dock lite högt laddtryck (1,4) ska byta fjäddrar imorn när det har svalnat. Var skapligt svårt att kolla laddtrycket och hålla bilen på vägen samtidigt, är hyfsat bra ryt i den 8)

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Posted: 06 Jul 2011, 17:47
by just_mee84
FÄRDIGT blev 695whp och 809nm vid 2 bars ladd, Gick ganska smärtfritt som tur var har dock fortfarande problem med att den inte håller nere tempen... lär få kolla på det i helgen!! Får nog göra en värmesköld vid turbon eftersom ventilkåpan smällte och rann ner på grenröret haha
Ska se om jag kan få skannat in nån bild på effekt kurvan så dom lärda kan jämföra mot en med twinentry avgashus

OT: fångade en mus i bromsrummet också!! inte alla som gjort det :D

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Posted: 06 Jul 2011, 19:21
by micke999
bra med mos grattis

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Posted: 01 Aug 2011, 19:23
by Thörn
fint med mos :) hur blev kurvan jämfört med gt42an?

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Posted: 01 Aug 2011, 21:27
by just_mee84
Kurvan är mycket bättre, har fullt ladd 13-1400 varv tidigare. är helt klart värt pengarna om man vill ha lite mer körbarhet. Det enda som är lite synd är ljudet :shock: lastbils turbon formligen skrek ju!! den här tjuter inte lika gott

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Posted: 01 Aug 2011, 21:29
by Nisse Järnet
Kör du Z2 kammar? Vad för vev?

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Posted: 01 Aug 2011, 21:43
by just_mee84
japp det är z2 kammar och 328 vev

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Posted: 01 Aug 2011, 21:56
by Nisse Järnet
Ok, mappade du hos PPF?

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Posted: 02 Aug 2011, 07:06
by just_mee84
Ja jag vara uppe för en månad sen ungefär. har dock inte kört nått med bilen nästan, antingen regnar det eller så är jag full

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Posted: 02 Aug 2011, 08:47
by Thörn
just_mee84 wrote:Kurvan är mycket bättre, har fullt ladd 13-1400 varv tidigare. är helt klart värt pengarna om man vill ha lite mer körbarhet. Det enda som är lite synd är ljudet :shock: lastbils turbon formligen skrek ju!! den här tjuter inte lika gott
Gött att höra, jo det e ju det med lastbilsturbo :lol: fast jag blev ändå positivt överaskad att PTn lät såppas ändå, trodde det bara skulle pysa, jag har ju iofs ported shroud kompressorhuset men det borde vara ungefär samma sound.