Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

just_mee84
Posts: 319
Joined: 22 Jul 2007, 16:56
Location: uddevalla
Contact:

Re: Sir Alex 318 EVO (snart mappning)

Post by just_mee84 »

Har haft andra prioriteringar att fixa på bilen iår, avgashuset lär få vänta tills vintern kommer tror jag. Blev ju på lurad ett packningsklister till stödgördeln som skulle vara såååå bra??? SÄKERT.....gissa var det har börjat sippra ut olja nu då :evil: Måste lyfta ur motorn för att fixa det, så det lär också få vänta tills vintern!! fyller hällre på olja och kör i sommar
Alex sundberg
Tel: 0735640156
http://www.garaget.org/alex84
User avatar
Bonje
Posts: 1284
Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Sir Alex 318 EVO (snart mappning)

Post by Bonje »

Bmwandreas wrote:Jag ska visa er skillnaden i höst när jag har tid. Jag tror man inte ens kan se skillnaden i bänken på 6 cyl.
Kan ju vara som så att det är mindre skillnad på en 6 cyl med skaplig volym än 4 cyl smallblock? Eller så kan inte Precision tillverka twinentry hus.. 8)
Provat med och utan twin på 4 cyl?

Drygt att det läcker olja!
Fast det har ju inget med avgashus-byte att göra? Om du får en bytesdeal mot ditt gammla hus så byter du det på 30 min på plats när du ändå är där och ska bromsa.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
just_mee84
Posts: 319
Joined: 22 Jul 2007, 16:56
Location: uddevalla
Contact:

Re: Sir Alex 318 EVO (snart mappning)

Post by just_mee84 »

Har precis varit ute och gjort generaltestet inför bromsningen, Kan säga att jag tror inte jag behöver nått twinentry avgashus!!! är som en helt annan värld jämfört med den gamla lastbils snurran. Allt verkar funka prima dock lite högt laddtryck (1,4) ska byta fjäddrar imorn när det har svalnat. Var skapligt svårt att kolla laddtrycket och hålla bilen på vägen samtidigt, är hyfsat bra ryt i den 8)
Alex sundberg
Tel: 0735640156
http://www.garaget.org/alex84
just_mee84
Posts: 319
Joined: 22 Jul 2007, 16:56
Location: uddevalla
Contact:

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Post by just_mee84 »

FÄRDIGT blev 695whp och 809nm vid 2 bars ladd, Gick ganska smärtfritt som tur var har dock fortfarande problem med att den inte håller nere tempen... lär få kolla på det i helgen!! Får nog göra en värmesköld vid turbon eftersom ventilkåpan smällte och rann ner på grenröret haha
Ska se om jag kan få skannat in nån bild på effekt kurvan så dom lärda kan jämföra mot en med twinentry avgashus

OT: fångade en mus i bromsrummet också!! inte alla som gjort det :D
Alex sundberg
Tel: 0735640156
http://www.garaget.org/alex84
micke999
Posts: 444
Joined: 09 Jul 2008, 00:05

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Post by micke999 »

bra med mos grattis
ms racing
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Post by Thörn »

fint med mos :) hur blev kurvan jämfört med gt42an?
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
just_mee84
Posts: 319
Joined: 22 Jul 2007, 16:56
Location: uddevalla
Contact:

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Post by just_mee84 »

Kurvan är mycket bättre, har fullt ladd 13-1400 varv tidigare. är helt klart värt pengarna om man vill ha lite mer körbarhet. Det enda som är lite synd är ljudet :shock: lastbils turbon formligen skrek ju!! den här tjuter inte lika gott
Alex sundberg
Tel: 0735640156
http://www.garaget.org/alex84
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Post by Nisse Järnet »

Kör du Z2 kammar? Vad för vev?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
just_mee84
Posts: 319
Joined: 22 Jul 2007, 16:56
Location: uddevalla
Contact:

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Post by just_mee84 »

japp det är z2 kammar och 328 vev
Alex sundberg
Tel: 0735640156
http://www.garaget.org/alex84
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Post by Nisse Järnet »

Ok, mappade du hos PPF?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
just_mee84
Posts: 319
Joined: 22 Jul 2007, 16:56
Location: uddevalla
Contact:

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Post by just_mee84 »

Ja jag vara uppe för en månad sen ungefär. har dock inte kört nått med bilen nästan, antingen regnar det eller så är jag full
Alex sundberg
Tel: 0735640156
http://www.garaget.org/alex84
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Re: Sir Alex 318 EVO (695WHP/809NM)

Post by Thörn »

just_mee84 wrote:Kurvan är mycket bättre, har fullt ladd 13-1400 varv tidigare. är helt klart värt pengarna om man vill ha lite mer körbarhet. Det enda som är lite synd är ljudet :shock: lastbils turbon formligen skrek ju!! den här tjuter inte lika gott
Gött att höra, jo det e ju det med lastbilsturbo :lol: fast jag blev ändå positivt överaskad att PTn lät såppas ändå, trodde det bara skulle pysa, jag har ju iofs ported shroud kompressorhuset men det borde vara ungefär samma sound.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
Post Reply