Alpha Serivce/PPF: Projekt E21 dragrace 1048hk!!
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
Kanske den du har på hyllan?=)Bäckis wrote:Wont tell...
Mycket cool o retro kärra, såg den på tullinge...tumme upp...
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
- Bmwandreas
- Moderator
Mycket snyggt kört i går på Säve 
60-fot Hast201 Tid201 Hastighet Sluttid
1,849 174,31 7,042 224,72 10,591

60-fot Hast201 Tid201 Hastighet Sluttid
1,849 174,31 7,042 224,72 10,591
http://www.garaget.org/Ticco-GBG" onclick="window.open(this.href);return false;
Idag hade Keld den goda smaken att komma till Tullinge och vara med oss och leka.
Han ville att jag skulle testa bilen, och efter en första test så gav jag mig på däckstrycket och redan i andra repan smaskade jag till med 10.04@227 km/h med 1.57 i 60 fot
Tyvärr blev det bara en till repa på 10.14 för i tredje gick kardanen av
Keld verkar iaf glad för att bilen kunde gå så mkt fortare. Ett par svängar till så hade en nia setat, men han ska ev komma upp om två veckor och då laddar vi på ett par hekto till och kör kolsyra på ic:n.
Han ville att jag skulle testa bilen, och efter en första test så gav jag mig på däckstrycket och redan i andra repan smaskade jag till med 10.04@227 km/h med 1.57 i 60 fot

Keld verkar iaf glad för att bilen kunde gå så mkt fortare. Ett par svängar till så hade en nia setat, men han ska ev komma upp om två veckor och då laddar vi på ett par hekto till och kör kolsyra på ic:n.
-
Du glömmer ju för sjutton gubbar det viktigaste! Som den rutinerade gamla räv gubben Bäckström kan vara när stjärnorna står rätt och solen är i zenit osv. så lurade han ju upp två, på pappret snabbare bilar (tror bägge hade 9or från kvalet) i elimineringen. Riktigt skoj att se. Hade inte kardanen havererat hade chansen till slutseger varit, om inte stor, så definitivt god i alla fall. Dock så tror och hoppas ju jag att Böörden som vann hade blitt för svår i finalenBäckis wrote:Idag hade Keld den goda smaken att komma till Tullinge och vara med oss och leka.
Han ville att jag skulle testa bilen, och efter en första test så gav jag mig på däckstrycket och redan i andra repan smaskade jag till med 10.04@227 km/h med 1.57 i 60 fotTyvärr blev det bara en till repa på 10.14 för i tredje gick kardanen av
![]()

Riktig dragracing är kul, och mitt signum har ju alltid vara att lura motståndare och vara först iväg. 10,04 repan vanns mot Tommy Werns Audi som då körde 10.07 fast med lite sämre reaktion, och han körde en nia i kvalet.PLain_Jane wrote:Du glömmer ju för sjutton gubbar det viktigaste! Som den rutinerade gamla räv gubben Bäckström kan vara när stjärnorna står rätt och solen är i zenit osv. så lurade han ju upp två, på pappret snabbare bilar (tror bägge hade 9or från kvalet) i elimineringen. Riktigt skoj att se. Hade inte kardanen havererat hade chansen till slutseger varit, om inte stor, så definitivt god i alla fall. Dock så tror och hoppas ju jag att Böörden som vann hade blitt för svår i finalenBäckis wrote:Idag hade Keld den goda smaken att komma till Tullinge och vara med oss och leka.
Han ville att jag skulle testa bilen, och efter en första test så gav jag mig på däckstrycket och redan i andra repan smaskade jag till med 10.04@227 km/h med 1.57 i 60 fotTyvärr blev det bara en till repa på 10.14 för i tredje gick kardanen av
![]()